کارنامه آیلتس + توضیحات بخش به بخش آن

کارنامه آیلتس

با توجه به اعتبار بالا و پارامترهای متعدد برای تعیین نمره نهایی آزمون آیلتس، سرعت و همچنین دقت بالا در ارائه کارنامه آیلتس یکی از ویژگی های مثبت این آزمون محسوب می شود. کارنامه آیلتس شامل نمره کلی در هر بخش است که از طریق سایت نتیجه آزمون و همچنین به صورت پرینت شده توسط مرکز امتحان گیرنده قابل ارائه است.

کارنامه آیلتس

در این قسمت یک نمونه کارنامه آیلتس را قرار داده ایم و تک تک قسمتهای آن توضیح داده ایم تا با آن بهتر آشنا شوید:

نمونه کارنامه آیلتس
  • در قسمت بالا سمت راست نوع امتحان (academic  یا general) قید می شود.
  • پس از توضیحاتی کلی در مورد تفاوت آزمون های آکادمیک و جنرال اطلاعات آزمون شامل شماره مرکز امتحانی، تاریخ امتحان و شماره داوطلب درج می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال را مطالعه نمائید.
  • در قسمت بعد در کنار تصویر داوطلب اطلاعات شخصی شامل نام و نام خانوادگی،  شناسه داوطلب، تاریخ تولد، جنسیت، کشور محل اقامت و ملیت و زبان اول داوطلب ذکر می شود.
  • قسمت بعد اطلاعات نمره داوطلب است که در هر بخش به صورت کامل یا اعشار 5/0 ارائه می شود. همانطور که دیده می شود نمرات ارائه شده در مدرک جزئی نیستند. به طور مثال در یک کارنامه آیلتس مشخص نمی شود که در بخش لیسنیگ و ریدینگ متقاضی چند جواب درست داشته و در بخش رایتینگ نمرات قسمت 1 و 2 به تفکیک ارائه نمی شوند. همچنین در بخش اسپیکینگ نمرات داوطلب در هر معیار ذکر نمی شود. نمره هر بخش نمره نهایی و میانگین گرفته شده در آن بخش است.

بیشتر بدانید : گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد

  • پس از نمرات تفکیکی هر بخش overall band score (نمره نهایی) نوشته می شود که میانگین 4 نمره مهارت های مختلف است. در این قسمت اگر نمره ضریب کامل یا ضریبی از 5/0 باشد به همان صورت وارد می شود (مثلا 7 یا 5/5) ولی اگر ضریبی از 25/0 یا بیشتر باشد به بالا گرد می شود (مثلا 25/7 به 5/7 و 75/5 به 6) و اگر این ضریب کمتر از 25/0 باشد به پایین گرد می شود (مثلا 12/6 به 6)
  • در نهایت سطح زبانی داوطلب بر اساس سیستم CEFR نوشته می شود، آگر در خصوص این سیستم اطلاعات کمی دارید حتما مقاله cefr چیست را مطالعه نمائید. در این سیستم سطح A1 و A2 نشان دهنده سطح مقدماتی، B1 و B2 نشان دهنده سطح متوسط و C1 و C2 نشان دهنده ی سطح پیشرفته هستند. نمره ی آیلتس به صورت زیر با سطح CEFR معادل سازی می شود:
نمره آیلتسسطح CEFR
4B1
4.4B1
5B1
5.5B2
6B2
6.5B2
7C1
7.5C1
8C1
8.5C2
9C2
  • در نهایت مهر و امضای مرکز امتحانی و خود آیلتس قرار می گیرد. واضح است که بدون این مهرها کارنامه آیلتس اعتباری ندارد
  • ممکن است توضیحات خاصی در مورد کارنامه آیلتس یک متقاضی نیاز باشد که در قسمت Administrator’s comments قید می شود.

نتایج آزمون آیلتس چند روزه میاد ؟

اگر سوال شما هم این است که نتایج آزمون آیلتس چند روزه میاد؟ باید خدمتتان عرض کنیم کارنامه آیلتس کتبی در کمتر از دو هفته (13 روز) در اختیار شرکت کننده آزمون قرار می گیرد. اگر در آزمون کامپیوتری آیلتس شرکت می کنید این زمان کوتاه تر است و طی 3 تا 5 روز کارنامه آیلتس شما در سایت قابل رویت است. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت نتایج به آدرس https://ielts.idp.com/results/check-your-result  و وارد کردن اطلاعات شخصی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی یا پاسپورت و تاریخ تولد) کارنامه آیلتس خود را مشاهده کنند.

اگر نتیجه آزمون آیلتس را به صورت پرینت شده بخواهید می توانید از طریق مرکز امتحانی خود درخواست خود را پیگیری کنید و در همان مهلت ذکر شده بعد از امتحان نسخه فیزیکی کارنامه آیلتس خود را دریافت کنید. چنانچه هنوز در خصوص این آزمون جنجالی اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله آیلتس چیست را مطالعه نمایید.

چنانچه نسبت به نمره کارنامه آیلتس خود اعتراض دارید می توانید ظرف 3 تا 5 هفته از تاریخ آزمون از طریق سایت رسمی آزمون و پرداخت کارمزد اعتراض خود را ثبت کنید. نتیجه درخواست نهایتا 3 هفته بعد اعلام می شود و ممکن است تنها چند روز پس از تکمیل فرم اعتراض نتیجه آن مشخص شود.

هزینه ثبت اعتراض به نمره آیلتس بسته به سنتری که در آن ثبت نام کرده اید 35 تا 50 درصد مبلغ آزمون میباشد و در صورت وارد بودن اعتراض وجه پرداختی استرداد می شود. البته پیشنهاد می شود در صورت اعتراض به نمره امتحان با مرکز امتحانی خود موضوع را مطرح کنید. در این صورت مشکل شما زودتر بررسی خواهد شد.

همچنین می تواند با ارائه درخواست از مرکز امتحانی و یا سایت رسمی آزمون، کارنامه آیلتس خود را برای موسسات کاری یا تحصیلی ارسال کنید

سخن پایانی

کارنامه آیلتس تا دو سال پس از صدور اعتبار دارد. پس از دو سال اعتبار این مدرک به اتمام می رسد و قبول کارنامه تاریخ گذشته بستگی به مرکز مورد پذیرش آزمون دارد. همچنین برای دریافت نسخه ی فیزیکی آزمون بیش از یک بار متقاضی باید هزینه ی جداگانه بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =