موضوعات اسپیکینگ آیلتس

موضوعات اسپیکینگ آیلتس

آزمون آیلتس تشکیل شده از چهار بخش است که یکی از آنها اختصاص دارد به مهارت اسپیکینگ شما. در این بخش از آزمون ممتحن (اگزمینر) از شما سوالاتی را میپرسد تا سطح مهارت های گفتاری شما را بسنجد. سوالات پرسیده شده از این بخش از آزمون از ساختار و قالب های مشخصی پیروی میکنند. علاوه بر ساختار مشخص، موضوعات اسپیکینگ آیلتس نیز قابل پیشینی هستند و شما میتوانید با کسب آمادگی لازم برای صحبت کردن در مورد این موضوعات، نمره مدنظر خود در آزمون اسپیکینگ را کسب کنید.

موضوعات اسپیکینگ آیلتس

در این مقاله موضوع های اسپیکینگ آیلتس را با ذکر مثال مورد بررسی قرار داده ایم. در پایان مقاله نیز موضوعات جدید اسپیکینگ آیلتس که در آزمون های اخیر پرسیده شده اند را بررسی کرده ایم. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید

همانطور که میدانید، اسپیکینگ آیلتس در 4 بخش برگزار میشود. بخش صفر، یک، دو و سه. با توجه به اینکه موضوعات بخش های مختلف با هم تفاوت هایی دارند، ما این موضوعات را به همین چهار بخش تقسیم کرده ایم. همچنین قبل از بیان موضوعات هر بخش، توضیحاتی مختصر مربوط به آن بخش را نیز ارائه داده ایم که مطالعه آن به درک بهتر ساختار آزمون کمک کننده خواهد بود.

موضوعات اسپیکینگ آیلتس بخش صفر

موضوعات اسپیکینگ آیلتس بخش صفر آزمون

شروع آزمون اسپیکینگ با بخش صفر است. در این بخش اگزمینر از شما سوالاتی ساده میپرسد. تا با شما بیشتر آشنا شود. در این بخش ممکن است اگزمینر از شما نام و سن شما را بپرسد، و یا اینکه اهل کجا هستید. البته که این سوالات ممکن است پرسیده نشوند و اگزمینر مستقیما سراغ قسمت دوم سوالات بخش صفر که سوالاتی مربوط به محل زندگی یا زادگاه، کار و یا تحصیل هستند برود.

بیشتر بدانید : آزمون آیلتس چیست؟

سوالاتی که در پارت صفر اسپیکینگ با موضوع زادگاه ممکن است پرسیده شوند معمولا در مورد مباحثی مثل چیزهایی که در زادگاه خود دوست دارید، تغییرات محله، ادامه زندگی در آن محله و دیگر سوالات باشند. در ادامه میتوانید برخی از این سوالات مربوط به این موضوع را مشاهده کنید.

Let’s talk about your hometown

 Where is your hometown?

What do you like about it?

What do you not like about it?

How important is your hometown to you?

Do you think you will continue to live in your hometown?

Can you tell me about your hometown?

How has your hometown changed over the years?

Is there any way your hometown could be made better?

یکی دیگر از موضوعات اسپیکینگ آیلتس در بخش صفر سوالات مربوط به شغل و یا تحصیل شماست. در این بخش ابتدا اگزمینر از شما سوال میپرسد که آیا کار میکنید و یا تحصیل. سپس در صورتی که به عنوان مثال بگویید در حال تحصیل هستید، سوالات مربوط به شغل از شما پرسیده نمیشود.

سوالاتی که ممکن است در این بخش پرسیده شوند عبارت اند از:

Studies

What are you studying?

Where do you study?

Why did you choose to study that?

Who was your favorite teacher in high school?

What’s your favorite subject in high school?

Do you still keep in touch with your friends from high school?

همانطور که گفته شد در این بخش اگزمینر ابتدا از شما میپرسد که آیا کار میکنید و یا تحصیل، در صورتی که پاسخ شما کار باشد سوالات مربوط به این موضوع از شما پرسیده خواهند شد. سوالات این قسمت ممکن است درمورد ساعات کاری شما، چیزهایی که در کارتان دوست دارید و یا دوست ندارید، اینکه چه چیزی ممکن است در شغل شما به شما کمک کند و غیره باشد. در ادامه تعدادی از سوالات مربوط به این موضوع را برای شما جمع آوری کرده ایم.

Job

 What do you do?

Is there some other kind of work you would rather do?

Do you enjoy your work?

What do you like/dislike about your job?

What would you change about your job?

What skills and qualifications are required for this job?

همچنین ممکن است در بخش صفر سوالاتی در مورد خانه و محل زندگی شما پرسیده شود. اتاق مورد علاقه شما، اینکه با چه کسی زندگی میکنید، اینکه اگر میتوانستید چه بخشی از محل زندگی خود را تغییر میدادید وغیره … سوالات احتمالی این بخش هستند.

Home

Who do you live with?

What is your favourite room in your home?

Tell me about the kind of accommodation you live in?

How long have you lived there?

What sort of accommodation would you most like to live in?

موضوعات اسپیکینگ آیلتس بخش یک

موضوعات اسپیکینگ آیلتس بخش یک

پس از پایان سوالات بخش صفر، اگزمینر از شما سوالات بخش یک را خواهد پرسید. سوالات این بخش بسیار ساده هستند و پاسخ به آنها نیاز به ایده پردازی و مهارت های گسترش ایده ندارند. برای کسب بهترین نمره در این بخش بهتر است ابتدا به سوال پرسیده شده یک پاسخ مشخص دهید و بعد هم پاسخ خود را با یک یا دو جمله گسترش دهید.

خدمات نوگولرن : تصحیح اسپیکینگ آیلتس

به طور مثال میتوانید یک دلیل برای پاسخ خود ذکر کنید و یا یک مثال بزنید. موضوعات اسپیکینگ آیلتس در این بخش بسیار گسترده هستند و بیان تمام موضوعات در حوصله این مقاله نمیگنجد. بنابراین در بخش زیر تمرکز ما روی سوالات و موضوعات پرتکرار آزمون آیلتس در این بخش بوده است.

Movies and music

How often do you go to the cinema?

Are cinema tickets expensive in your country?

Do you usually watch films alone or with others?

Which actor would you like to play you in a film?

When do you listen to music?

What’s your favorite kind of music?

Is music an important subject at school in your country?

What kinds of music are (most) popular in your country?

پس از همه گیری اینترنت در جهان، موضوعات مربوط به آن به تمام زمینه ها کشیده شده اند و آیلتس نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین یکی از موضوعات اسپیکینگ آیلتس که اتفاقا بسیار رایج هم هستند سوالات مربوط به اینترنت می باشد. در ادامه نمونه سوالاتی مربوط به این موضوع برای شما فراهم شده است.

(Internet)

How important is the Internet to you?

Do you use the Internet more for work or in your free time?

Do you think you use the Internet too much?

How will the Internet develop in the future?

Are there any negative things about the Internet?

با توجه به اینکه آزمون در بخش یک سعی دارد مهارت های گفتاری متقاضیان را به طور سطحی بسنجد، عموم موضوعات این بخش پیچیده و انتزاعی نیستند. موضوعات و مباحثی مثل غذا، آب و هوا، لباس و وسایل نقلیه از مباحث پرتکرار در موضوعات اسپیکینگ IELTS برای سوالات بخش یک هستند. در ادامه برخی از سوالاتی که ممکن است در این بخش  پرسیده شود را در اختیار شما قرار داده ایم.

(Food & Weather)

Do you have a healthy diet?

Do you prefer eating at home or eating out?

What sort of weather do you like the most?

Would you say the weather in your hometown is suitable for working (or studying)?

(Clothes and photos)

What is your favourite item of clothing?

Are there any traditional clothes in your country?

Where do you usually purchase your clothes?

Have you ever bought clothes online?

How do you keep your photos?

Have you framed any of your photos?

Transportation

Do you prefer public transportation or private transportation?

Is it easy to catch a bus in your country?

Is driving to work popular in your country?

علاوه بر سوالات مروبط به موضوعات روزمره، اینکه اوقات فراغت خود را چگونه سپری میکنید و  تمام مسئله های مربوط به آن همچون روزنامه و مجله، مسافرت، ورزش، برنامه های تلویزیونی و موضوعاتی از این قبیل نیز ممکن است در لیست سوالات بخش یک آزمون اسپیکینگ شما قرار گیرد. سوالات احتمالی مربوط به این موضوعات عبارت اند از:

Newspaper And Magazine

Do you often read newspapers?

Do you prefer to read local news or international news?

Which is more popular where you live, newspapers or magazines?

Travel

Where was the last place you visited on holiday?

Would you like to go back there again?

What’s the best way to save money while traveling?

Sports

Do you play any sports?

What is the most popular sport in your country?

How do people in your country stay fit?

تمام موضوعات آیلتس در بخش یک ساده نیستند و ممکن است مفاهیمی کمی انتزاعی نیز در آزمون از شما پرسیده شود. البته که چنین موضوعاتی بیشتر در قالب سوالات بخش سه قرار میگیرند، اما در آزمون های اخیر مشاهده شده که این موضوعات، البته با طرح سوالی ساده از مخاطب پرسیده شده اند. با توجه به سختی نسبی سوالات مربوط به این موضوعات بهتر است این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید و به ایده های مناسب برای پاسخ به آنها فکر کنید.

(Patience & Politeness)

Do you think you are a patient person?

Have you ever lost your patience?

Who taught you to be polite?

What do you do if others are not polite to you?

(Gift & Noise)

Do you think there’s too much noise in modem society?

Are cities becoming noisier?

When do you send gifts?

Celebrity

Who is your favorite celebrity?

Do you like any foreign celebrities?

Would you want to be a celebrity in the future?

موضوعات اسپیکینگ آیلتس در بخش یک بسیار گسترده اند و لیست مباحث آیلتس هر ساله تغییر میکند و موضوعات جدیدی به آن اضافه میشود. در جدول زیر میتوانید باقی موضوعاتی که در آزمون های اخیر از متقاضیان پرسیده شده را ملاحظه کنید.

بسیاری از موضوعات لیست شده در جدول زیر پرتکرار نبوده و تنها در تعداد محدودی از آزمون ها آمده است اما برای آمادگی بیشتر بهتر است به سوالات احتمالی مربوط به این موضوعات و هچنین پاسخ ها و ایده های خود برای پاسخ به این سوالات فکر کنید.

cookingchocolateteachers
dreamsholidayweather
readingaccommodationsleep
drivingchildhoodfamily
technologyleisure activityneighbors
Daily routineentertainmentmuseums
موضوعات اسپیکینگ آیلتس بخش دو

موضوعات اسپیکینگ آیلتس بخش دو

در بخش دوم از آزمون اسپیکینگ آیلتس شما باید در مورد یک موضوع بین یک تا دو دقیقه صحبت کنید. این بخش از آزمون با بخش قبلی متقاوت است چرا که در این قسمت ممتحن از شما سوال نخواهد پرسید. بلکه او برگه ای که حاوی موضوع کلی و سوالات آزمون شما است را مقابل شما قرار خواهد داد و توضیحات مربوط به این بخش را به شما ارائه میدهد.

پس از آن شما یک دقیقه زمان خواهید داشت تا در مورد موضوع خود فکر کنید و از ایده های خود یادداشت برداری کنید. پس از اتمام این یک دقیقه اگزمینر به شما میگوید که زمان شما برای آمادگی به پایان رسیده و اکنون باید شروع به صحبت کنید. همانطور که گفتیم در این بخش شما باید بین یک تا دو دقیقه در مورد موضوع داده شده صحبت کنید و به تمام سوالات پاسخ دهید.

موضوعات بخش دوم آزمون آیلتس نیز همچون بخش یک کاملا گسترده اند و نمیتوان برای تمام این موضوعات آماده شد، اما موضوع اصلی تمام سوالات این بخش مربوط به یکی از موارد زیر خواهد بود.

building and placespeopleevents and experiences
objectsanimalsarts and media

یکی از پرتکرارترین موضوعات اسپیکینگ آیلتس در بخش دو سوالات مربوط به تجربیات هستند که با توجه به گستردگی آن ممکن است در مورد هر چیزی باشند. در ادامه دو مثال از سوالات مربوط به این مبحث را در اختیار شما قرار داده ایم. در تاپیک کارت اول باید در مورد زمانی صحبت کنید که چیزی را به کسی یاد دادید و در کارت دوم در مورد زمانی که یکی از موقیت های خود را جشن گرفتید.

همانطور که ملاحضه میکنید این دو موضوع با هم مرتبط نیستند اما هر دو در قالب سوالات مربوط به تجربه ها در بخش دوم اسپیکینگ آیلتس قرار میگیرند و میتوانید از لغات و ساختارهای خوب (به عنوان مثال rewarding experience) برای پاسخ به هر دو سوال استفاده کنید.

Experiences

Describe a time when you taught a friend or relative something.

You should say:

who you taught

what you taught

how the result was

and explain how you felt about the experience

Describe a situation when you celebrated your achievement.

You should say:

What you did

When you celebrated it

Who you celebrated it with

And how you felt about it

ممکن است موضوع بخش دوم شما در مورد ساختمان ها و مکان ها باشد. در این صورت میتوانید از صفات پیشرفته برای توصیف ساختمان ها استفاده کنید.

Buildings

Describe an interesting historical building. You should say

Where it is

What it’s significance is

Why we should preserve it

And how you feel about the building

Describe a restaurant you like. You should say

where it is

how often you go there

what food it has

and explain why you like it

سوالات مربوط به توصیف افراد نیز همچون سوالات مربوط به تجربه ها طیف گسترده ای از موضوعات آیلتس در بخش دوم را در بر میگیرند و به همین دلیل از موضوعات کاملا پرتکرار در این بخش هستند. برای موفقیت در این بخش بهتر است صفات کاربردی برای توصیف افراد را از قبل مطالعه کرده باشید و از آنها در این بخش استفاده کنید.

People

Describe a (very) intelligent person you know. You should say:

who this person is

when and where you (first) met them (him or her)

what this person does in life (e.g., work/ study)

explain why you think this person is intelligent

Talk about a friend who played an important role in your life. You should say:

How you met this person

How long have you know him/her

What do you do or did together

موضوعات بخش دو تنها به تجربه ها، افراد و اماکن ختم نمیشوند و ممکن است سوال شما در مورد وسایل و یا ابزار، هنر و حتی حیوانات باشد. اکثر متقاضیان آزمون آیلتس این موضوعات را نسبت به موضوعات قبلی کمی چالش برانگیزتر میدانند و دلیل آن احتمالا عدم آمادگی آنها روی این سوالات است.

Objects

Describe an antique or some other old object that your family has kept for a long time. You should say:

what it is

how your family first got this thing

how long your family has kept it

and explain why this thing is important to your family

Art and Media

Describe an advertisement you don’t like. You should say:

where and when you first saw it

what type of advertisement it is

what product or service it advertises

and explain why you do not like it

Animals

Describe a time when you got close to wild animals.

You should say:

where you were

what the animals were doing

who you were with

and what your reaction was

موضوعات اسپیکینگ آیلتس بخش سه

موضوعات اسپیکینگ آیلتس بخش سه

ساختار آزمون در بخش سوم اسپیکینگ آیلتس مشابه با قالب سوالات بخش یک است. اما موضوعات پرسیده شده در این بخش عمومی اند و برای پاسخ به آنها نیازمند ایده های خوب و مهارت های لازم برای گسترش کامل ایده ها خواهید بود. همواره به داوطلبین پیشنهاد میشود که سوالات این بخش را با حداقل بیان دو ایده پاسخ دهند و هر دو ایده را کامل گسترش دهند. موضوعات اسپیکینگ آیلتس در بخش سه نیز همانند بخش یک کاملا گسترده است و نمیتوان تمام آنها را پیشبینی کرد. اما در ادامه پرتکرارترین موضوعات برای این بخش از آزمون را برای شما قرار داده ایم.

Computers

Do you think computers make our life simpler or more complex?

Why can it be difficult for some people to use a modern computer?

Should students be allowed to use computers at school?

Teaching/Learning

What qualities should teachers have?

What skills does a good teacher need?

Why do teachers need to be kind to students?

Leadership/Motivation

How could employers motivate their staff?

Do you think money is the most important motivating factor at work?

Is the role of a leader important in a group?

Animals

Why do people like to keep pets?

Why do people like to take care of animals?

What problems will keeping pets bring?

Cities

What are the benefits of living in the cities?

What are the problems that you find in the cities?

Is it good for elderly people to live in large cities?

Behaviour

What do young children do when they behave badly??

People change their behaviour only if they want to. Do you agree?

Why can it be difficult to behave ethically in today’s world?

Food/Cooking

What kinds of foreign food are popular in your country?

Why do people like to try new food?

Why do people prefer their local food?

Famous people/Celebrities

What kinds of people are famous in your country?

How do people become famous?

Do you think the media pay too much attention to celebrities?

Shopping

How often do people in your country/city go shopping?

What kinds of places are popular for shopping in your country?

Is shopping popular in your country?

Important Things

What things will families normally keep?

What kinds of things are kept in museums?

What’s the influence of technology on museums?

Toys / Children / Advertisements

Why do children like collecting toys?

Do you think play is important for kids? Why?

Do you think parents should buy more toys for their kids or spend more time with them?

همانند سوالات و موضوعات بخش یک در آزمون اسپیکینگ آیلتس، سوالات بخش سه نیز طیف گسترده ای از موضوعات را در خود جای داده است و بنابراین بیان تمام این موضوعات تقریبا غیرممکن خواهد بود. به منظور آمادگی بیشتر برای پاسخ به سوالات بخش سه بهتر است هر یک از موضوعات بالا را گسترش داده و موضوعات فرعی مربوط به هر کدام را برای خود لیست کنید.

به طور مثال برای موضوع shopping  میتوان به موضوعات دیگری همچون materialism،  saving and spending، Modern lifestyle و موضوعاتی از این قبیل فکر کرد.

موضوعات جدید اسپیکینگ آیلتس

سوالات زیر در ماه جولای 2023 در کشور کانادا آمده است. در بخش یک سوالات در مورد chocolate بوده اند.

How often do you eat chocolate?

Did you eat chocolate when you were a child?

What countries are famous for their chocolate?

Why is chocolate popular in many countries?

در بخش دوم سوال مربوط به موضوع کلی experiences  بوده است

Describe an unusual meal that you had.

You should say

When you had it

Where you had it

What kind of meal was it

And explain why it was unusual to you?

سوالات بخش سه مربوط به موضوع restaurants بوده اند.

Why do people like to eat out in restaurants?

What things attract customers to a restaurant?

What difference is there between home-made and restaurant food?

How has restaurant dining changed in your country in the last 10 years?

کلام پایانی

بخش اسپیکینگ در امتحان آیلتس از نظر بسیاری از متقاضیان یکی از سخت ترین بخش های آزمون آیلتس است و برای موفقیت در این بخش از آزمون علاوه بر شناخت استراتژی ها و تکنیک های پاسخ به سوالات، باید با موضوع های اسپیکینگ IELTS نیز آشنا شوید. در این مقاله سعی کردیم پرتکرار ترین موضوعات اسپیکینگ آیلتس را با بیان مثال های متعدد بررسی کنیم.

شما میتوانید با مطالعه سوالات و پاسخ دادن به آنها برای آزمون اسپیکینگ خود را آماده کنید. پیشنهاد میشود پاسخ سوالات را برای خود بنویسید و سعی کنید از لغات و ساختارهای خوب در پاسخ خود استفاده کنید. به این نکته نیز توجه کنید که موضوعات اسپیکینگ آیلتس به این سوالات ختم نمیشوند ممکن است سوالات و موضوعات جدیدی از شما در آزمون پرسیده شود. اما یقینا آمادگی شما در این سوالات میتواند در موفقیت شما نقشی کلیدی ایفا کند چرا که میتوانید با اعمال تغییرات جزیی در پاسخ این سوالات به سوالات جدید نیز پاسخ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =