تافل هوم ادیشن چیست؟ میزان اعتبار مدرک آن چقدر است؟

تافل هوم ادیشن چیست

آزمون تافل هوم ادیشن امکانی است که به شما اجازه می­دهد در خانه و با استفاده از امکانات کافی، اقدام به شرکت در امتحان تافل کرده و بدون مراجعه به مراکز آموزشی مراحل آزمون را بگذرانید و در صورت قبولی مدرک خود را دریافت کنید.

اما با توجه به اینکه نحوه ثبت ­نام، مراحل شرکت در این آزمون و نکاتی که در طول جلسه موظف به رعایت آن­ها هستید نیاز به آموزش دارد، در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم تا علاوه بر پرداختن به نکات گفته­ شده، به این سوال مهم پاسخ دهیم که جهت شرکت در این آزمون نیاز به چه امکانات و تکنولوژی خواهید داشت.

تافل هوم ادیشن چیست

با در نظر گرفتن اینکه اخذ مدرک تافل برای ادامه ­تحصیل در رشته­ های کارشناسی ارشد و دکترا و مهاجرت به کشورهای انگلیسی یک امر ضروری است و برخی از سازمان­ها و شرکت­ها برای استخدام کارمند، شرط داشتن این مدرک را تعریف کرده­اند، باید بگوییم که قبول­شدن در این آزمون تاثیر زیادی در طی­ کردن سریع مسیر موفقیت شما دارد. بهتر است مقاله تافل چیست را نیز که به صورت جامع تر در خصوص تافل توضیح داده شده مطالعه نمائید.

تافل هوم ادیشن

همچنین لازم به ذکر است با توجه به سبک زندگی­های امروزی، مشغله­های گوناگون و مدیریت سخت زمان، جای تعجب ندارد که خیلی از افراد توانایی مراجعه به مراکز آموزشی را نداشته و ترجیح دهند تا در خانه نسبت به شرکت در این آزمون اقدام کنند.

به همین دلیل بعد از شیوع ویروس کرونا و دلایلی که به آن­ها پرداختیم، ETS تصمیم گرفت تا امکانی را فراهم کند که زبان­ آموزان و داوطلبان با به­ کارگیری ابزارهای تکنولوژی و در خانه، توانایی حضور در آزمون و گرفتن نمره قبولی را داشته باشند که به مجموع همه این­ها آزمون تافل در خانه یا همان تافل هوم ادیشن گفته می­شود.

مراحل آزمون تافل هوم ادیشن

مراحل آزمون تافل در خانه در 3 گام ثبت ­نام، آماده­ کردن محیط و رعایت نکات تکمیلی خلاصه می­شود که در ادامه به تشریح و بررسی تک­ به تک آن­ها خواهیم پردخت.

مراحل ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن

چگونه در آزمون تافل هوم ادیشن ثبت ­نام کنیم؟

برای ثبت­ نام در آزمون تافل هوم ادیشن باید به وب­سایت https://www.ets.org/ مراجعه کرده و بعد از کلیک روی دکمه Register و پرکردن فرم اطلاعاتی خود مراحل عضویت را کامل کنید. سپس در بین انواع آزمون­های موجود، گزینه تافل هوم ادیشن را انتخاب کرده و در نهایت یک تاریخ را برای روز برگزاری آزمون در نظر بگیرید.

نکات مهم تافل هوم ادیشن

نحوه برگزاری آزمون TOEFL home edition به این صورت است که باید در فضایی آرام و ساکت باشید تا توانایی تمرکز و فکرکردن برایتان فراهم شود.

نکات مهم آزمون تافل هوم ادیشن

به همین علت شرایط اتاقی که در آن قرار دارید باید به لحاظ حریم خصوصی و عدم ورود اعضای خانواده به آن مطمئن باشد. علاوه بر این شما به تجهیزاتی نظیر کامپیوتر، بلندگو، میکروفون و دوربین نیاز خواهید داشت.

همچنین لازم به ذکر است که کامپیوتر شما باید مجهز به مرورگر و اینترنت پر سرعت باشد و ظاهرتان تمیز، آراسته و قابل قبول به نظر برسد.

موارد محیطی برای آزمون تافل هوم ادیشن

1: کامپیوتر مناسب: کامپیوتر شما حتما باید دارای یکی از سیستم عامل های ویندوز و یا مک باشد. همچنین نیاز است مرورگر کروم و یا فایرفاکس را روی کامپیوتر خود نصب داشته باشید.

2: دانلود جستجوگر ETS Secure test browser: حتما باید این نرم افزار را پیش از شروع آزمون تافل هوم ادیشن دانلود کرده و از عملکرد آن روی کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید. در صورت بروز مشکل میتوانید با تغییر تنظیمات فایروال ویندوز خود مشکل را حل کنید.

3: اسپیکر و میکروفن مناسب: لازم به ذکر است استفاده از هدفون در زمان آزمون امکان پذیر نیست و باید حتما از اسپیکر استفاده کنید. همچنین باید از یک میکروفن خارجی استفاده کنید و نمیتوانید از میکروفن هدفون دار استفاده کنید.

بیشتر بدانید: تفاوت تافل IBT با PBT

4: دوربین مناسب: میتوانید از دوربین لپ تاپ و یا وب کم خارجی برای پخش ویدیو خود استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که باید بتوانید وب کم خود را تکان دهید تا یک دید 360 درجه از محیط اتاقی که در آن هستید به ممتحن آزمون تافل هوم ادیشن ارائه دهید.

5: فضای خصوصی: برای اجرای آزمون حتما باید در اتاقی تنها باشید و نمیتوانید تافل هوم ادیشن را در محیط های عمومی مثل رستوران و یا کافه برگزار کنید. همچنین در طول زمان آزمون هیچ کس نباید وارد اتاق شما شود و این موضوع یکی از مصادیق تقلب در آزمون به حساب می آید.

6: میز و صندلی: حتما باید کامپیوتر خود را روی میز قرار دهید و خودتان پشت صندلی بنشینید. این یعنی نمیتوانید به طور مثال لپ تاپ را روی پای خود گذاشته و روی تخت دراز بکشید. همچنین لپ تاپ و یا کامپیوتر شما باید طوری روی میز قرار بگیرد که درب اتاق در ویدیو مشخص باشد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در اتاق شما هیچ یک از اشیای ممنوعه برای آزمون وجو نداشته باشد. این اشیا عبارت اند از: دوربین و تلفن همراه، دفتر و کتاب، و حتی مواد خوراکی.

7: پوشش: پوشش شما باید طوری باشد که چهره و گوش های شما در طول مدت آزمون نمایان باشند و نمیتوانید این بخش ها را با هر نوع لباسی همچون شال و یا روسری بپوشانید. همچنین خانم ها برای رعایت حجاب میتوانند از کلاه برای پوشش موهای خود استفاده کنند اما گوش ها نباید با کلاه پوشیده شوند.

نکات تکمیلی تافل هوم ادیشن

علاوه بر موارد گفته­ شده توجه داشته باشید که در طول آزمون یک ناظر وجود دارد که تمام حرکات شما را زیر نظر می­گیرد. ازاین­رو نسبت به وصل­بودن دوربین و عدم انجام حرکات مشکوک اطمینان حاصل کنید. به این ترتیب از بی­اعتبارشدن آزمون خود جلوگیری خواهید کرد.

بیشتر بدانید : آمادگی برای تافل در خانه

باید اضافه کنیم که قبل از حضور در آزمون نسبت به خواندن تک­تک قوانین آن اقدام کنید تا بتوانید طبق رویه عمل کرده و موجب بروز هیچ خطایی در حین برگزاری آزمون خود نشوید. در نهایت توجه داشته باشید که برای تقویت مهارت مدیریت زمان تمرین کنید. زیرا تحت هیچ شرایطی نباید به­خاطر کمبود وقت، فرصت پاسخ­دادن به سوالات را از دست بدهید.

هزینه آزمون تافل هوم ادیشن

هزینه آزمون تافل هوم ادیشن

هزینه آزمون تافل هوم ادیشن در ایران با پرداخت هزینه 256 دلار می باشد که موفق به ثبت ­نام و شرکت در این آزمون خواهید بود. اما سوال اینجاست که از چه طریق می­توان هزینه تافل هوم ادیشن را به حساب ETS واریز کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که راهکارهای زیادی از جمله درگاه پرداخت پی پال، کارت اعتباری (ویزاکارت و مسترکارت) و ووچر هستند که پاسخگوی این نیاز شما خواهند بود.

اعتبار مدرک تافل هوم ادیشن

با توجه به اینکه مراحل آزمون به­ صورت کاملا زنده و با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی نظارت می­شود، میزان اعتبار آن هیچ تفاوتی با آزمون­های حضوری تافل ندارد. پیشنهاد میشه مقاله گرفتن تافل چقدر طول میکشد را مطالعه کنید.

آیا امکان نوت برداری در آزمون تافل هوم ادیشن وجود دارد؟

 بنا به دلایل امنیتی امکان استفاده از کاغد و قلم برای نوت برداری وجود ندارد. برای این کار میتوانید از تخته وایت برد رو میزی و ماژیک وایت برد استفاده کنید. پس از پایان تست نیز باید نوت های خود را پاک کرده و تخته سفید را به ممتحن آزمون نشان دهید.

جمع­ بندی

حال می دانیم که تافل هوم ادیشن چیست ، و اینکه آزمون تافل هوم ادیشن مخصوص کسانی که است که به­ واسطه سبک زندگی­های امروزی یا مشغله ­های زیاد، توانایی مراجعه مکرر به مراکز آموزشی را ندارند. این افراد معمولا مراحل یادگیری زبان انگلیسی را در خانه و با استفاده از متدهای آنلاین سپری کرده ­اند و برای آزمون­ دادن نیز ترجیح می­دهند تا در سکوت و تمرکز محیط خانه به انجام آن بپردازند.

از این­ رو بعد از شیوع ویروس کرونا، ETS تصمیم گرفت تا آزمون­های آنلاینی ترتیب دهد که اعتبار آن­ها هیچ تفاوتی با روش­های حضوری ندارند. پس اگر در دسته افرادی هستید که شرایط، امکانات و تکنولوژی کافی دارید و نسبت به تمام مهارت­های زبان انگلیسی مسلط هستید، پیشنهاد می­کنیم که تافل هوم ادیشن را تجربه کنید.

اگر تجربه ای از شرکت در این آزمون را داربد در بخش کامنت ها با دیگر مخاطبین نوگولرن به اشتراک بگذارید، همچنین کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =