چرا نمی توانم انگلیسی صحبت کنم

3.7/5 – (27 امتیاز)

چرا نمی توانم انگلیسی صحبت کنم

چرا انگلیسی نمیتونم صحبت کنم؟ این سوالی است که اکثر زبان آموزان می پرسند و دلیل آن را نیز نمی دانند. شاید با خود تصور کنید این سوال افرادی است که به تازگی زبان را شروع کرده اند؛ در حالی که باید بدانید اغلب زبان آموزان با تجربه هم، مهارت اسپیکینگ مناسبی ندارند. متاسفانه این مشکل بسیار رایج است؛ از این رو تصمیم داریم در این مقاله درباره دلایل این موضوع و راهکارهای آن صحبت کنیم.

چرا نمی توانم انگلیسی صحبت کنم ؟

اگر دائما با خود می گویید چرا نمی توانم انگلیسی صحبت کنم و از این موضوع ناراضی هستید، احتمالا یکی از مشکلات زیر را دارید.

زبان انگلیسی را وارد همه جنبه های زندگی خود نمی کنید

باید بپذیرید تنها راه پیشرفت در زبان این است که بتوانید آن را به تمام جنبه های زندگی خود وارد کنید؛ حتی لازم است به انگلیسی فکر کنید. در واقع باید خود را در یک دنیای جدید با زبانی متفاوت غرق کنید. هیچ راه دیگری وجود ندارد؛ زیرا تنها با شرکت در کلاس ‌های مختلف، این مهارت در شما تقویت نمی شود.

گوش کردن به پادکست های زبان انگلیسی، تماشای فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی و اخبار و غیره همگی می توانند برای شما کارساز باشند. برای درک بهتر این موضوع می توانید به مقاله تقویت مکالمه انگلیسی مراجعه کنید.

هدف از یادگیری زبان انگلیسی

هدفتان چیست؟

بسیاری از زبان آموزان هدف اصلی خود را از یادگیری زبان نمی دانند. آمادگی برای انجام آزمون آیلتس، استخدام در یک مرکز خاص، صحبت محاوره با افراد یک جامعه و غیره همگی اهدافی متفاوت اند و برای هر یک به میزان خاصی از مهارت اسپیکینگ نیاز است؛ پس در ابتدا باید هدف اصلی خود را مشخص کنید. با تعیین هدفی درست، موثرترین راهکارها برای حل مشکل و پاسخ به سوال چرا نمی توانم انگلیسی صحبت کنم آشکار می شود.

پیگیر نیستید

چرا نمی تونم انگلیسی صحبت کنم؟ زیرا مداومت کافی ندارید. انگلیسی زبانی فرار است؛ به خصوص که زبان مادری تان نیست و شما برای رسیدن به اهداف خود، مجبورند آن را یاد بگیرید. در اصل باید زبان را به یکی از روتین های زندگی خود تبدیل کنید؛ یعنی هر روز در زمان مشخصی فعالیتی مرتبط با زبان انجام دهید.

دوره های نوگولرن : دوره آموزش آنلاین زبان انگلیسی + پیشتیبانی VIP

توجه داشته باشید که این فعالیت برای هر کسی متفاوت است و تنها موضوعی که اهمیت دارد، مداومت و پیگیری برای این کار است. شما می توانید  یک روز را فیلم تماشا کنید، روز بعد را به گوش دادن پادکست اختصاص دهید و به همین منوال ساعتی از هر روز را به خواندن و مطالعه کردن به انگلیسی اختصاص دهید تا جایی که به راحتی بتوانید انگلیسی صحبت کنید.

سطح خود را مشخص کنید

یکی از پاسخ های سوال «چرا نمی توانم انگلیسی صحبت کنم» این است که به درستی سطح خود را نمی شناسید. آیا تا به حال آزمون تعیین سطح داده اید؟ آیا می دانید مهارت زبان شما چقدر است؟ اگر پاسخ هیچ یک از این پرسش ها را نمی دانید، بهتر است در یک آزمون مناسب شرکت کرده و سطح خود را مشخص کنید و در نهایت با توجه به شرایط خود، به کلاس بروید.

آیا آموزش های خود را به صورت تک بعدی جلو می برید؟

ممکن است یکی از مشکلات شما آموزش تک بعدی باشد. متاسفانه افراد زیادی هستند که برای کسب نمرات بالاتر، تنها روی یک مهارت مانند گرامر تمرکز می کنند؛ در حالی که این کار اشتباه است. هرچند که این روش به آن ها کمک می کند در آزمون ها نمرات خوبی هم کسب کنند؛ اما در عمل به دلیل عدم آموزش مناسب و همه جانبه، توانایی کافی برای صحبت کردن ندارند. فراموش نکنید آموزش تک بعدی به هیچ عنوان کاربردی نیست و بعد از مدتی موجب دل زدگی  شما می شود.

از روش های اصلی آموزش زبان غافل شده اید!

بعضی از زبان آموزان روش های اصلی و فرعی را جا به جا کرده اند؛ برای مثال به جای شرکت در یک کلاس مناسب، دائما موسیقی گوش می کنند یا فیلم می بینند؛ در حالی که همه این راهکارها اشتباه است.

بیشتر بدانید : علائم نگارشی در زبان انگلیسی

با وجود اینکه روش های فرعی هم به تقویت زبان کمک بزرگی می کنند؛ اما این موضوع زمانی کارساز است که زبان آموز اصول اولیه انگلیسی را به خوبی یاد گرفته باشد؛ پس ابتدا در یک کلاس مناسب شرکت کنید، با زیربنای زبان جدید آشنا شوید و در نهایت با استفاده از راهکارهای فرعی، مهارت خود را بالا ببرید.

نکاتی برای بهتر صحبت کردن به زبان انگلیسی

با چه راهکارهایی این مشکل را رفع کنم؟

در قسمت قبل عوامل مهمی که موجب عدم توانایی شما برای صحبت کردن شده بود را بررسی کردیم. در این بخش قصد داریم راهکارهای مناسب در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

بیشتر تمرین کنید

بعد از اینکه سطح خود را مشخص و در کلاس مناسب شرکت کردید، تلاش خود را افزایش دهید. یکبار برای همیشه بپذیرید، یادگیری زبان به زحمت و تلاش زیادی نیاز دارد؛ پس اگر می خواهید موفق شوید باید بیشتر از قبل زحمت بکشید. نکته دیگر اینکه خودتان را یک زبان آموز نبینید، بلکه همیشه تصور کنید برای ادامه زندگی به انگلیسی نیاز مبرم دارید.

از اشتباه کردن نترسید

همیشه از خود می پرسید چرا نمی توانم انگلیسی صحبت کنم و در عین حال از انگلیسی حرف زدن می ترسید؟ باید بدانید همه انسان ها از اشتباه کردن و مورد تمسخر قرار گرفتن واهمه دارند؛ اما اگر قدمی برندارند و اشتباه نکنند، هیچگاه نمی توانند مسیر درست را بیابند.

فراموش نکنید شما یک فرد بومی انگلیسی زبان نیستید؛ پس کاملا عادی است که در حین صحبت کردن اشتباهاتی داشته باشید. به خود فرصت صحبت کردن بدهید تا آرام آرام این مشکلات را از بین ببرید.

در زمان انجام کارهای روزمره از اصطلاحات و عبارات مرتبط استفاده کنید

از جمله بهترین روش های آموزش زبان که می تواند مهارت اسپیکینگ شما را تقویت کند، به کار بردن عبارات مرتبط در انجام فعالیت های روزمره است؛ برای مثال اگر در حال آشپزی هستید تمام کلماتی که به غذا پختن مربوط می شود را با خود تکرار کنید. در زیر چند نمونه را برایتان ذکر کرده ایم.

Dice the garlic

 سیر را نگینی خرد کن

Peel the onions

پیازها را پوست بگیر

Slice the onions

پیازها را خلال کن

تقویت مهارت تلفظ برای انگلیسی صحبت کردن

مهارت تلفظ خود را تقویت کنید

یکی از بهترین راهکارها برای تقویت مهارت صحبت کردن، توجه به تلفظ کلمات مختلف است. متاسفانه در همین قسمت باید بگوییم، هیچ راهکار جادویی برای یادگیری تلفظ صحیح کلمات وجود ندارد و شما تنها با تلاش و کوشش مکرر می توانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید. تماشای فیلم و سریال در این رابطه بسیار کمک کننده است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم پاسخ سوال «چرا نمی توانم انگلیسی صحبت کنم؟» را ذکر کنیم. در انتها می خواهیم یک پیشنهاد عالی در این زمینه به شما خوانندگان عزیز بدهیم.

در حال حاضر مجموعه آموزش زبان انگلیسی نوگولرن در حال برگزاری دوره اسپیکینگ است، ما در این دوره تلاش کردیم تمام نکات و راهکارهای صحبت کردن را با زبان آموزان خود در میان بگذاریم. شما می توانید با شرکت در این کلاس، مهارت اسپیکینگ خود را با موثرترین روش ها تقویت کنید و تمام چالش های پیشین خود را از بین ببرید.

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =