نمره قبولی آزمون EPT

4.4/5 – (10 امتیاز)

نمره قبولی آزمون ept

یکی از سوالات مهم دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد حدنصاب نمره قبولی آزمون EPT است. در سال های اخیر بحث زیادی در مورد تغییر نمره قبولی آزمون صورت گرفته است ولی به غیر از تغییر بخشنامه نمره قبولی در زمان همه گیری ویروس کرونا و همچنین تغییر حد نصاب جزئی در دو سال اخیر، تفاوت چشمگیری در تغییر پارامترهای قبولی ارائه شده توسط دانشگاه آزاد مشاهده نشده است.

با توجه به اینکه تغییر در حد نصاب نمره قبولی و همچنین ساختار کلی امتحان و معیارهای دانشگاه آزاد برای سنجش سطح زبان دانشجویان دوره دکتری دور از ذهن است توصیه ما به شما این است تا با اختصاص زمان کافی نمره قبولی آزمون EPT را برای خود تضمین کنید. البته توجه به این نکته نیز مهم است که محدودیتی در مورد تعداد دفعات مجاز برای شرکت در امتحان EPT وجود ندارد و داوطلبان می توانند تا هر چند بار برای دریافت نمره قبولی در امتحان شرکت کنند.

نمره قبولی در آزمون ept

نمره قبولی آزمون EPT

تا سال 1400 نمره قبولی آزمون 50 از 100 بود ولی طبق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی 1399-1400، نمره قبولی آزمون EPT برای تمام رشته های دکتری تخصصی غیر پزشکی به 48 کاهش یافت. با توجه به ساختار آزمون که شامل 100 سوال است، اعتبار نمره ept دانشجویی که بتواند به 48 سوال به درستی پاسخ دهد قبول امتحان تلقی شده و مجاز به دفاع از رساله دکتری است.

دوره های نوگولرن : دوره ept تضمینی صد در صد

نکته مثبت بسیار حائز اهمیت برای شرکت کنندگان آزمون EPT این است که این آزمون نمره منفی ندارد و حتی در صورت ندانستن جواب یک سوال می توان به خیال راحت به آن پاسخ داد و شانس خود را برای گرفتن نمره ی آن سوال امتحان کرد. اگر در خصوص این آزمون اطلاعی ندارید می توانید مقاله آزمون EPT چیست را مطالعه نمائید.

نمره قبولی در بخش های آزمون ept

داوطلبینی که قصد دارند نمره قبولی در آزمون EPT را بدست بیاورند انتظار می رود تا در بخش های مختلف امتحان به صورت زیر حداقل نمره را کسب نمایند:

نمره قبولی در بخش واژگان

این بخش شامل 25 سوال است و با توجه به منابع متعدد و بانک واژگان گسترده ای که در آزمون به کار می رود پاسخ صحیح به تمام سوالات این قسمت بسیار سخت و مستلزم تمرین زیاد است. پیشنهاد ما به شما این است تا یک منبع از واژگان پرکاربرد آزمون های اخیر را تهیه و مطالعه کنید. پاسخ دادن به حتی 50 درصد از سوالات این بخش می تواند شانس خوبی برای کسب نمره قبولی در آزمون EPT به همراه بیاورد.

نمره قبولی آزمون EPT در بخش گرامر

بدون شک مهم ترین بخش امتحان EPT گرامر است . به این دلیل که اولا بزرگ ترین بخش از لحاظ تعداد سوال است (40 سوال) و همچنین به نسبت بخش های دیگر راحت تر و تست محورتر است. اگر قصد موفقیت تضمینی در امتحان را دارید نباید به کمتر از 25 پاسخ درست در این قسمت اکتفا کنید. هرچند که با مطالعه صحیح و استفاده از منابع آزمون EPT که دقیق و موثق باشند می توان این نمره حداقلی را به 30 و حتی بیشتر افزایش داد. 

نمره قبولی در بخش درک مطلب

این قسمت شامل دو متن و در مجموع 20 سوال است. از نظر اکثر داوطلبین امتحان بخش درک مطلب سخت ترین بخش امتحان است چون همزمان نیازمند دانش لغوی و گرامر و همچنین درک مطلب است. طبیعی است که این بخش از امتحان به نسبت واژگان و گرامر وقت بیشتری از شما بگیرد ولی اگر شما به خوبی با نوع سوالات متنوع این بخش آشنا باشید و استراتژی های حل سوالات مختلف را بدانید می توانید حداقل روی 8 تا 10 پاسخ درست در این بخش حساب کنید.

نمره قبولی آزمون EPT در بخش کلوز تست

این بخش از آزمون شامل یک متن با 15 جای خالی و چهار گزینه برای پر کردن جاهای خالی است. در این بخش ها دانش لغوی و گرامر به شما کمک می کند تا جای خالی را با کلمه مناسب پر کنید. این بخش تا حدود زیادی شبیه درک مطلب است زیرا مهارت اصلی برای پاسخدهی به سوالات فهمیدن متن است. در این بخش هم کسب حدودی 50 درصد نمره برای شما کافی خواهد بود.

نمره قبولی آزمون ept دانشگاه آزاد

نمره قبولی آزمون EPT دانشگاه آزاد

همانطور که ذکر شد نمره قبولی فعلی آزمون EPT 48 از 100 است و با توجه به مطالب بخش قبل می توان برای کسب نمره تضمینی امتحان برنامه ریزی کرد. البته باید توجه داشت که نمره 48 برای قبولی قطعی و دفاع از رساله دکتری است ولی برای شرکت در آزمون جامع نمره مشروط 40 هم کافی خواهد بود با این شرط که داوطلب تا زمان دفاع از رساله با شرکت مجدد در امتحان نمره خود را به 48 برساند. البته باید توجه داشت که بخشنامه نمره قبولی 48 از 100 به صورت سالانه تمدید می شود و هر سال این امکان وجود دارد که مجدد این حدنصاب به نمره 50 تغییر کند.

نمره قبولی آزمون ept برای ایثارگران

نمره قبولی آزمون EPT برای ایثارگران

دانشگاه آزاد برای دانشجویان و خانواده ی شهدا و ایثارگران نمره قبولی کمتری در آزمون EPT در نظر می گیرد. طبق بخشنامه سال 1399 سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نمره قبولی قطعی در آزمون EPT برای ایثارگران 40 می باشد. همچنین این افراد با کسب نمره 32 نمره مشروطی دریافت می کنند و می توانند در امتحان جامع شرکت کنند.

کلام آخر

با توجه به معیارهای تدوین شده از طرف دانشگاه آزاد برای سطح زبان دانشجویان دکتری، گرفتن نمره قبولی آزمون EPT چالش خیلی سختی به حساب نمی آید. البته سطح عمومی زبانی فرد نقش بسزایی در نحوه ی آمادگی برای امتحان و شانس قبولی دارد.

خیلی از داوطلبین با یک بار شرکت در امتحان می توانند نمره قبولی را به راحتی کسب کنند در حالیکه خیلی از داوطلبان دیگر برای کسب نمره قبولی مجبور هستند تا چندین بار در امتحان شرکت کنند. توصیه ما به شما برای کسب نمره قبولی در سریع ترین زمان این است تا بخش های آزمون را به خوبی بشناسید و وقت خود را به صورت بهینه صرف بخش های مهم تر و نمره آورتر آزمون کنید و اگر زمان و وقت زیادی برای مطالعه آزمون ندارید از مطالعه ی منابع متعدد و سنگین خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 3 =