مدارک زبان انگلیسی ( 10 تا از برترین ها)

مدارک زبان انگلیسی

مدارک زبان انگلیسی معمولا مطابق با اهداف افراد، طراحی می­شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز همه باشند. به همین دلیل هیچ­ وقت نمی ­توان گفت که کدام مدرک نسبت به دیگری برتری دارد؛ چراکه هر مدرک مناسب یک هدف خاص است.

اما اینکه چه مدرک هایی در سطح دنیا معتبر هستند و می­توان از طریق آنها به اهدافی نظیر مهاجرت تحصیلی و شغلی رسید، سوالی است که ذهن افراد زیادی را به خود درگیر می­کند. به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی 10 تا از معروف ترین و معتبرترین مدارک زبان انگلیسی، شما را با کاربردی که هر یک از آن­ها دارند نیز آشنا کنیم.

مدارک زبان انگلیسی

ده تا از مهمترین مدارک زبان انگلیسی: به این تافل، آیلتس، سلپیپ، تولیمو، FCE، CAE، CPE، GRE ,PTE و Duolingo دارد که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از آن­ها پرداخت ه­ایم.

مدرک زبان انگلیسی تافل

آزمون تافل زبان و مدرک آن

اگر در دسته افرادی قرار دارید که به ­دنبال مهاجرت به کشورهای انگلیسی برای کار و تحصیل هستند، باید بگوییم که تافل یکی از انواع مدارک زبان انگلیسی است که در بیش از 9 هزار دانشگاه دنیا اعتبار دارد.

آزمون این مدرک 4 مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن را ارزیابی می­کند و اگر توانایی اخذ نمره ­قبولی از آن را داشته باشید، می­توانید به مدت 2 سال از اعتبار آن بهره­ مند شوید. اگر اطلاعات کافی در خصوص این مدرک ندارید بهتره مقاله تافل چیست را مطالعه نمایید.

مدرک زبان انگلیسی آیلتس

مدرک آزمون آیلتس

آیلتس آزمونی است که در 3 نوع جنرال، آکادمیک و لایف اسکیلز وجود دارد و با توجه به نیاز افراد، می­تواند در راستای رسیدن آن­ها به اهدافشان بسیار کمک­ کننده باشد.

مدرک این آزمون مناسب کسانی است که علاقه ­مند به کار و تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان هستند و نام آن از مخفف عبارت International English Language Testing System که معنای سیستم ارزیابی بین ­المللی زبان انگلیسی را دارد گرفته شده است. حتما برای شناخت بیشتر مقاله آزمون آیلتس چیست را مطالعه نمائید.

مدرک زبان انگلیسی سلپیپ

مدرک زبان انگلیسی سلپیپ

سلپیپ از مخفف عبارت Canadian English Language Proficiency Index Program گرفته شده و برای زمان­ هایی استفاده می­شود که افراد به ­دنبال گرفتن اقامت دائم در کانادا باشند. همچنین لازم به ذکر است در میان مدارک زبان انگلیسی، سلپیپ برای نشان­ دادن مهارت زبان انگلیسی در یک حرفه و شغل خاص نیز مورد استفاده قرار می­گیرد. پیشنهاد میکنیم مقاله آزمون celpip سلپیپ چیست را مطالعه نمائید.

مدرک زبان انگلیسی تولیمو

مدرک زبان انگلیسی تولیمو معمولا مناسب کسانی است که قصد گرفتن مدرک دکترا دارند و برای اطمینان از پذیرفته ­شدن در دانشگاه باید به ­دنبال اخذ یک مدرک معتبر باشند. علاوه بر این باید اضافه کرد، درصورتی­که افراد از بورسیه اعزام به خارج از کشور استفاده کنند نیز، می­توانند از مزایای بی­ نظیر مدرک تولیمو بهره ­مند شوند.

مدرک زبان انگلیسی FCE

مدرک FCE زبان انگلیسی

اخذ این مدرک نشان می­دهد که فرد به مهارت­های کلامی زبان انگلیسی مسلط بوده و می­تواند در یک جامعه انگلیسی زبان، بدون برخورد با مشکل خاصی، زندگی کند و با دیگران در ارتباط باشد.

این مدرک مخفف The First Certificate in English بوده و به­ معنای آزمونی است که به­ واسطه دانشگاه کمبریج برگزار می­شود. همچنین باید گفت افرادی که این مدرک را دارند، به سطح B2 زبان انگلیسی مسلط هستند.

مدرک زبان انگلیسی CAE

مدرک CAE زبان و کاربردهای آن

این مدرک را می­توان به­ عنوان نسخه پیشرفته FCE معرفی کرد. زیرا CAE مخفف عبارت Certificate in Advanced English از همان دانشگاه کمبریج است که مهارت­های سطح C1 زبان انگلیسی داوطلب­ها را مورد سنجش قرار می­دهد.

کسانی که موفق به گرفتن نمره قبولی از مدرک CAE می­شوند، قادر هستند از آن برای اهدافی مثل ارائه به دانشگاه، سازمان­های مهاجرتی، محل کار و انواع شرکت­ها استفاده کنند.

مدرک CPE زبان انگلیسی

CPE مخفف Certificate of Proficiency in English و در واقع پیشرفته ترین مدرک زبان از دانشگاه کمبریج است و در واقع معادل سطح C2 مطابق با CEFR اروپا است. دارنده این مدرک در واقع میتواند مثل یک بومی به زبان انگلیسی استفاده کند.

مدرک زبان انگلیسی GRE

معرفی مدرک GRE و جایگاه آن در موقعیت­های تحصیلی

GRE یا Graduate Record Examination مدرکی بوده که برای ارائه ­دادن به دانشگاه مناسب است و خلاف اکثر آزمونهای زبان انگلیسی، به­ جای ارزیابی 4 مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن به­ سراغ 3 مهارت محاسباتی، درک مطلب و مقاله ­نویسی خواهد رفت.

مدرک زبان انگلیسی PTE

مدرک PTE زبان

در میان مدارک زبان انگلیسی، PTE یا Pearson Test of English برای هدف ادامه ­تحصیل طراحی شده و اجرا می­شود. در واقع می­توان گفت که این مدرک به ­اندازه تافل و آیلتس از اعتبار کافی و قابل قبولی در دنیا برخوردار است و گرفتن نمره قبولی در آن باعث می­شود که در اکثر کشورهای انگلیسی زبان و دانشگاه­ها مورد تایید واقع شوید. در مقاله آزمون PTE چیست به بررسی دقیق آن پرداخته ایم.

آزمون Duolingo و مدرک آن

آزمون دولینگو یک آزمون مهارت زبان انگلیسی آنلاین است که مهارت متقاضیان بین‌المللی را در زبان انگلیسی می‌سنجد. این آزمون در بیش از ۵۰ کشور به‌ عنوان یکی از آزمون‌ های معتبر زبان شناخته شده است و چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی صحبت‌کردن – speaking، گوش‌کردن- Listening، خواندن – Reading و نوشتن- Writing را ارزیابی می‌کند. در مقاله آزمون دولینگو چیست به طور مفصل در این باره توضیح داده ایم.

اولین مدرک زبان انگلیسی

اولین مدرک زبان انگلیسی

حال که شما را با انواع مدارک زبان انگلیسی آشنا کردیم، نوبت به پاسخ این سوال مهم می­رسد که اولین مدرک زبان انگلیسی چیست؟ برای شروع باید به­ سراغ کدام یک از 10 مورد معرفی­ شده برویم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مدرک FCE در لیست اولین مدارک مورد نیاز قرار می­گیرد که داشتن آن به این معناست که سطح مکالمه، شنیدن، نوشتن و خواندن شما از متوسط بالاتر است. به همین دلیل می­توانید از آن برای تحصیل و کارکردن استفاده کنید.

بالاترین مدرک زبان انگلیسی

بالاترین مدرک زبان انگلیسی

اگر بالاترین را به معتبر ترین مدرک زبان انگلیسی نیز تعبیر کنیم از این­ رو توجه داشته باشید که از نظر اعتبار و درجه سختی آزمون، بالاترین مدرک زبان انگلیسی به تافل تعلق می­گیرد و بعد از آن می­توان گفت که آیلتس در مقام دوم قرار دارد. مقاله تافل یا آیلتس را مطالعه کنید تا به تفاوت های اساسی این دو آزمون بیشتر پی ببرید.

علت این است که با وجود صحبتی که در مورد برتری مدارک تافل و آیلتس ارائه دادیم، باز هم بهتر است از میان 10 مدرک معتبر معرفی­ شده، گزینه ه­ای را انتخاب کنید که مستقیما برای هدف شما تعریف شده و درجه سختی آن برایتان غیر قابل ­تحمل نیست.

جمع­ بندی

مدارک زبان انگلیسی به­ حدی تنوع و گستردگی دارند که افراد هنگام انتخاب ­کردن آن­ها دچار سردرگمی می­شوند. به همین دلیل در این مقاله به معرفی و بررسی 10 مدرک از معتبر ترین مدارک زبان انگلیسی با نام­های تافل، آیلتس، سلپیپ، تولیمو، FCE، CAE، CPE، GRE و PTE پرداختیم که هر کدام از آن­ها برای پاسخ ­دادن به یک نیاز و یک هدف خاص طراحی شده­اند.

از این ­رو اگر جزء کسانی هستید که به ­دلایل تحصیلی و شغلی، قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، پیشنهاد می کنیم که قبل از اقدام به ثبت­ نام در آزمون­های زبان انگلیسی، ابتدا با انواع مدارک زبان انگلیسی آشنا شده و به­دنبال موردی بروید که بیشتر از همه برایتان مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =