منابع آزمون ept بصورت بخش به بخش

منابع برای آزمون ept

آزمون EPT که مختص دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد است در چهار بخش واژگان، گرامر، درک مطلب و کلوز تست دانش زبان داوطلببن را می سنجد. این آزمون حدودا 10 بار در سال برگزار می شود و حداقل نمره قبولی در آن 50 از 100 است. منابع آزمون EPT متعدد هستند ولی در هر بخش با دسترسی به یک منبع معتبر و مفید می توان شانس خوبی برای قبولی در آزمون به دست آورد.

منابع آزمون EPT

در ادامه به معرفی و بررسی منابع آزمون زبان EPT در هر بخش امتحان خواهیم پرداخت، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

منابع واژگان آزمون ept

منابع آزمون ept در بخش واژگان

اکثر سوالات و کلمات استفاده شده در آزمون از کتاب های 504 واژه ضروری و کتاب essential words for TOEFL Barron’s و همچنین لغات کتاب های زبان دوره دبیرستان هستند. البته کتاب 1100 واژه ضروری هم از منابعی است که لغات آن در آزمون استفاده می شوند ولی با توجه به حجم بالای این کتاب و استفاده به نسبت کمتر از لغات آن در آزمون توصیه نمی شود که وقت خود را صرف مطالعه ی کامل این کتاب کنید.

بیشتر بدانید : آزمون EPT چیست ؟ هر آنچه باید بدانید

در بخش واژگان تعداد منابع امتحان EPT به نسبت تعداد سوال (25 سوال) زیاد است پس حساسیت خود را برای مطالعه تمام منابع کم کنید چون اولا در بهترین حالت، پاسخگویی به تمام سوالات واژگان تنها 25 درصد نمره نهایی شما را تضمین می کند و همچنین در یک تست لغت با درک معنای تقریبی متن و دانستن معنای دقیق 2 یا 3 گزینه شانس خیلی خوبی برای پاسخگویی درست به تست خواهید داشت.

البته باید به این نکته توجه داشت که دایره لغت مناسب در قسمت درک مطلب و کلوز تست هم به شدت به شما کمک خواهد کرد.

منابع گرامر آزمون ept

منابع گرامر آزمون ept

کتاب لانگمن از پرطرفدارترین منابع آزمون EPT محسوب می شود هرچند که باید گفت تمام مباحث این کتاب با امتحان EPT همپوشانی ندارد و برخی از نکات گرامری آزمون در این کتاب ارائه نشده است ولی با این حال همچنان این کتاب اصلی ترین مرجع گرامر امتحان EPT است. در این بخش برخی کتاب های دیگر همچون کتاب Betty Azar هم مورد توجه هستند.

منابع بخش درک مطلب آزمون ept

در بخش درک مطلب باز هم کتاب لانگمن از اصلی ترین منابع امتحان EPT محسوب می شود. در این کتاب متن های متنوع با نمونه سوالات قرار داده شده. درجه سختی و موضوعات متن های بخش ریدینگ در کتاب لانگمن همخوانی بالایی با متن های امتحان EPT دارند.

منابع درک مطلب آزمون ept

کتاب TOEFL Reading flash هم که منطبق بر تست های درک مطلب امتحان تافل است در این زمینه مفید است. شاید بتوان گفت بزرگ ترین خلاء در کتاب های ذکر شده برای درک مطلب ارائه نشدن تکنیک های موثر و سریع برای پاسخگویی به سوالات است. در این مورد مبحث مربوط به درک مطلب دوره ept نوگولرن با ارائه دادن تیپ سوالات مختلف و تکنیک های حل سوالات گوناگون به کاربران در پاسخگویی به سوالات این بخش کمک می کند.

بخش کلوز تست آزمون EPT در واقع ترکیبی از دانش گرامری، لغت و درک مطلب است. کتاب های متنوعی با جمع آوری تست های آزمون های اخیر EPT در این بخش توانسته اند سطح آمادگی داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات این بخش را بالا ببرند. در این مورد میتوان به سری کتابهای conquer comprehension cloze techniques و کتاب cloze test انتشارات NEON اشاره نمود.

منابع آزمون EPT دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه آزمون EPT تحت نظر و مورد قبول دانشگاه آزاد است تمام شعبه های دانشگاه آزاد برای داوطلبین دوره ی دکتری خود این آزمون را مورد قبول می دانند پس باید گفت که منابع آزمون EPT دانشگاه آزاد در تمامی دانشگاه های آزاد یکسان است  و هر دانشجو در هر شعبه ی این دانشگاه برای شرکت در آزمون جامع و نهایتا دفاع از رساله خود باید نمره قبولی آزمون EPT را ارائه دهد. 

بهترین کتاب برای آزمون EPT

کتاب لانگمن که مختص آزمون تافل است با دربرگیری تمام بخش ها و نکات مورد نیاز برای آزمون را می توان بهترین کتاب برای آزمون EPT معرفی کرد. با توجه به اینکه امتحانات زبان مقطع دکتری شباهت زیادی با امتحان تافل دارند در زمینه آمادگی برای EPT از کتاب TOEFL Ibt  Barron’s هم می توان استفاده کرد.

کلام آخر مقاله منابع آزمون ept

 در این مقاله در مورد منابع آزمون زبان EPT بحث شد. با توجه به مشغله های فراوان و وقت محدود اکثر دانشجویان مقطع دکتری و همچنین الزام ارائه مدرک زبان به دانشگاه به منظور شرکت در آزمون جامع و دفاع از رساله به شما توصیه می کنیم تا از مطالعه و صرف وقت بر روی منابع متعدد پرهیز کنید و با تهیه مهم ترین منابع امتحان EPT وقت خود را به صورت بهینه برای کسب نمره قبولی در این آزمون صرف کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =