اسامی میوه ها به انگلیسی با تلفظ فارسی

3.7/5 – (3 امتیاز)

اسامی میوه ها به انگلیسی

یکی از مهم ترین مسائلی که زبان آموزان با آن مواجه هستند، بحث تلفظ استT حتی گاهی افرادی که سال‌ ها زبان می خوانند نیز از این نظر با چالش های زیادی مواجه اند. با توجه به این موضوع، در این مقاله قصد داریم اسامی میوه ها به انگلیسی به همراه تلفظ فارسی‌ شان را برای شما ذکر کنیم، سپس راهکارهایی را برای تقویت این مهارت نام ببریم.

اسامی میوه ها به انگلیسی

به صورت کلی میوه‌ها تنوع زیادی دارند؛ اما بعضی از آن‌ها مانند سیب، موز و گلابی در میان تمامی کشورهای جهان متداول هستند. ما نیز در این قسمت سعی کردیم لیستی از پرطرفدارترین اسم میوه ها به انگلیسی با تلفظ فارسی را برای شما عزیزان ذکر کنیم تا آن‌ها را بیاموزید.

کلمهمعنیتلفظ
Appleسیباَپِل
Watermelonهندوانهواترمِلِن
Pearگلابیپِر
Nectarineشلیلنِکتِرین
Peachهلوپیچ
Strawberryتوت فرنگیاِسترابِری
Tomatoگوجه فرنگیتُمِیتو
Orangeپرتقالاُرِنج
Pineappleآناناسپاین اَپِل
Plumآلوپِلام
Grapeانگورگِرِیپ
Kiwiکیویکیوی
Cherryگیلاسچِری
Lemonلیمولِمِن
Figانجیرفیگ
Blackberryشاه توتبِلَک بِری
Cantaloupeطالبیکَنتَلوپ
Bananaموزبِنانا
cucumberخیارکیوکامبِر
Apricotزردآلواِپریکات
Melonخربزهمِلِن

بیشتر بدانید : کلمات ساده انگلیسی برای کودکان

تمامی واژه‌ های جدول با تلفظ فارسی قرار داده شده تا تلفظ آن‌ها برای شما عزیزان ساده تر باشد.

راه های تقویت تلفظ نام میوه‌ها به انگلیسی

راه های تقویت تلفظ نام میوه‌ها به انگلیسی

با استفاده از راهکارهایی که در ادامه نام می‌بریم تلفظ اسامی میوه ها به انگلیسی را راحت‌تر یاد می‌گیرید.

تمرین زبان و دهان

اگر می‌ خواهید اسم میوه ها به انگلیسی را به درستی تلفظ کنید، در ابتدا باید زبان و دهان خود را تمرین بدهید. هرروز رو به روی آینه بایستید و سپس میوه های مختلف را نام ببرید. به این صورت بعد از مدتی به نحوه ادای آن ها مسلط می شوید.
کتاب های انگلیسی مربوط به میوه‌ ها را با صدای بلند مطالعه کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای یادگیری اسامی میوه ها به انگلیسی انجام دهید، روخوانی بلند کتاب های مربوط به میوه‌ها است. خوشبختانه کتاب‌های گوناگونی درباره خواص و ارزش میوه‌ها در بازار وجود دارند که می‌توانید آن ها را تهیه کنید. بعد از خرید، هرروز چند خطی از آن را با صدای بلند بخوانید. این کار به شما کمک می کند علاوه‌بر تمرین تلفط، برخی از اصطلاحات مهم را نیز فرابگیرید.

فیلم و سریال

جایگاه فیلم و سریال در یادگیری زبان انگلیسی بسیار ویژه است. تقریبا همه زبان آموزان یکبار از این روش استفاده کرده‌ اند؛ زیرا می دانند چه نتایج شگفت آوری دارد. نکته مهم این است که از فیلم و سریال هایی ساده تر یا حتی در صورت امکان از کارتون های کودکانه شروع کنید.

بیشتر بدانید : رنگ ها به انگلیسی

اگر قصد دارید تلفظ نام میوه‌ها را به فرزندان خود بیاموزید، به کمک انیمیشن کارتان ساده‌تر می شود. فیلم‌ های آموزشی مختلفی نیز در این زمینه برای کودکان ساخته شده است. در بعضی از این ویدئوها، مربیان با روش هایی جالب و هیجان انگیز، اسم میوه ها به انگلیسی را با تلفظ فارسی به کودکان می آموزند.

اسامی میوه ها به انگلیسی را تکه تکه کنید

روش جالبی که می‌ تواند به بهبود تلفظ اسم میوه ها به انگلیسی کمک کند، تقسیم کلمات به بخش های کوچک تر است؛ برای مثال واژه ای مانند گوجه فرنگی را به چند بخش تقسیم و سپس آن ها را تکرار کنید. به این شکل تمامی واج‌ های صدادار و بی صدا را حفظ می شوید.

ضبط کردن صدای خود

زمانی که در حال صحبت درباره میوه‌های گوناگون هستید، صدای خود را ضبط کنید و سپس با گوش کردن به ویس خود، اشتباهاتتان را رفع نمایید.

اصطلاحات مربوط به میوه ها در انگلیسی

معرفی اصطلاحات مربوط به میوه‌ها در انگلیسی

در قسمت‌های قبل درباره نحوه تلفظ اسامی میوه ها به انگلیسی نکاتی را شرح دادیم. در این بخش قصد داریم چند اصطلاح مربوط به آن ها را ذکر کنیم.

  • Fleshy: آبدار
  • tropical fruit: میوه‌های گرمسیری
  • blossom: شکوفه
  • Prune: هرس کردن
  • Seed: دانه
  • Seedless: بدون هسته یا دانه

مواردی که نام بردیم مربوط به خود میوه‌ها بود، اما گاهی نام میوه‌ها در جملات معنای متفاوتی دارد. به دو مثال‌ زیر دقت کنید.

His baby girl is the apple of his eye

دختر کوچکش نورچشمی اوست.

هرچند که در این جمله کلمه apple مشاهده می‌شود؛ اما منظور از آن نورچشمی است.

go bananas

دیوانه شدن

کلمه bananas نیز در این جمله به معنی موز نیست.

با توجه به دو اصطلاح بالا باید متوجه شده باشید که اسامی میوه ها به انگلیسی در جملات گوناگون معنایی متفاوت دارند؛ پس باید این موضوع را درنظر داشته باشید تا بتوانید متون مختلف را به درستی ترجمه کنید.

توصیه آخر

نکته ای که اغلب در یادگیری زبان انگلیسی به آن توجه کافی نمیشود، شرایط مربی است. بسیاری از افراد بدون توجه به میزان علم و آگاهی مربیان، آن ها را انتخاب می کنند و به دلیل عدم دانش کافی معلمشان، در مسیر خود با چالش های بسیاری مواجه می شوند. این موضوع به خصوص در یادگیری تلفظ صحیح کلمات و جملات انگلیسی صادق است.

برای اینکه بتوانید اسامی میوه ها به انگلیسی یا اسامی حیوانات و غیره را به خوبی فرا بگیرید و مشابه با انگلیسی زبانان کلمات را تلفظ کنید، باید آموزگار یا یک مرجع آموزشی مناسب را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =