کلمات ساده انگلیسی برای کودکان + لیست لغات

3.9/5 – (17 امتیاز)

کلمات ساده انگلیسی برای کودکان

کلمات ساده انگلیسی برای کودکان، راهکاری عالی در شروع آموزش زبان است اما شاید برایتان سوال باشد که چرا و چگونه به این نحوه آموزش دست پیدا کنند؟

درواقع کودکان قوه فکری محدودتری نسبت به بزرگسالان دارند و مهم است که آموزش را از سطوح پایین آغاز کرده و به یادگیری واژه‌های آسان برای آنها اکتفا کنیم. تسلط بر لغت‌های جدید و استفاده از آنها لابه‌لای گفتگوهای روزمره، علاوه‌ بر جذابیتی که به کودک منتقل می‌کند، انگیزه‌اش را برای ادامه‌ روند یادگیری تشدید خواهد کرد، در ادامه به اهمیت بیشتر این مسئله و راههای مناسب آموزش کلمات ساده انگلیسی برای کودکان می‌پردازیم.

کلمات ساده انگلیسی برای کودکان

آموزش کلمات ساده انگلیسی برای کودکان

شما هم جز والدینی هستید که میخواهید به کودک خود از سنین پائین زبان بیاموزید؟ یک سوال مهم : حروف الفبای انگلیسی را به آنها آموخته اید؟ یقینا کودکان به خاطر شرایط سنی که دارند و البته هوش بسیار بالا، کار را برای شما هم آسان هم سخت خواهند کرد! سخت از این بابت که نحوه یادگیری آنها با بزرگسالان متفاوت است، شما می بایست برای این کار بهترین و مناسبت ترین راه ها را انتخاب کنید تا نتیجه مناسبی بگیرید، یکی از آنها این است که با کلمات ساده شروع کنید، در ادامه به شما روشهای آموزش کلمات ساده انگلیسی برای کودکان را با توضیحات کامل توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین سن کودک برای یادگیری زبان انگلیسی را مطالعه نمائید.

آموزش کلمات ساده انگلیسی برای کودکان با اپلیکیشن

راه‌های زیادی در زمینه آموزش کلمات ساده انگلیسی برای کودکان وجود دارد.‌ به‌طور مثال کمک‌ گرفتن از معلم خصوصی، مشارکت‌ در کلاس‌های عمومی، تماشای فیلم و انیمیشن‌ها و گوش‌دادن به پادکست‌های صوتی، راهکارهایی است که معمولا به ذهن همه افراد هنگام یادگیری خطور می‌کند.

راه های آموزش کلمات ساده انگلیسی به کودکان

فعالیت‌های جذاب و آسان برای آموزش لغات ساده انگلیسی به کودکان

اما توجه داشته باشید که فرایند یادگیری کودکان و بزرگسالان تفاوت زیادی دارد. ازآنجایی‌که کودکان طبع بازیگوش و ناآرامی دارند، باید آموزش به آنها شبیه فعالیتی سرگرم‌کننده و مفرح باشد.‌ به‌گونه‌ای که فکر کنند درحال بازی هستند نه یادگیری. حالا به نظر شما چطور باید این زمینه را برایشان فراهم کنیم؟ شما پدر و مادر عزیز می توانید برای تقویت و تسلط بیشتر بر زبان خود از بخش آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد رایگان نوگولرن استفاده نمائید.

اگر بدنبال روشی مطمعن برای تسلط خود بر زبان انگلیسی هستید کلاس های آموزش زبان انگلیسی آنلاین نوگولرن با پشتیبانی VIP با امکانات ویژه را به شما پیشنهاد می دهیم تا علاوه بر تسریع روند آموزش شاهد پیشرفت روز افزون خود در یادگیری زبان باشید

گسترش تکنولوژی و استفاده‌ انبوه تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ‌ها توسط همه افراد در هر شرایط سنی سبب شده که اپلیکیشن‌ها به‌عنوان ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه خود را نشان دهند.

جذابیت و تنوع این اپلیکیشن‌ها کودک شما را هرگز از یادگیری خسته نمی‌کند بلکه او را هر روز بیشتر از روز قبل شیفته ادامه‌دادن خواهد کرد. محتوای این برنامه‌ها دارای طیف گسترده‌ای از تصاویر، آهنگ، فیلم و سایر آیتم‌هایی شاد و لذت‌بخش است و هیچ‌گاه مانند کتاب‌های درسی خسته‌کننده نیست.

بیشتر بدانید : آموزش زبان انگلیسی کودکان 3 ساله

حتما شنیده‌اید که لازمه یادگیری هر زبانی، گسترش دایره لغت‌های آن زبان است. این موضوع برای کودکان بیشتر صدق می‌کنند. قطعا آنها در سن‌وسالی نیستند که به پروسه یادگیری گرامر علاقه‌ای نشان دهند. البته فراگیری کلمه نیز باید به‌شکلی اصولی انجام شود.

به‌عنوان مثال، ابتدا از کلمه‌های آسان دیکشنری یک اپلیکیشن استفاده کنید و سپس به‌سراغ لیست‌هایی بروید که دارای کلمه‌های مرتبط هستند. اپلیکیشن‌ها این قابلیت را دارند که واژه‌ها را همراه با تصاویر نشان می‌دهند. این موضوع ذهن کودک را به چالش می‌کشد و قدرت درک او را برای فهم محتوای واژه افزایش می‌ده‍د.

آموزش کلمات ساده انگلیسی برای کودکان با تلفظ، تاثیر صدا بر یادگیری

حتما برای شما هم پیش آمده که با خواندن یک مطلب، نتوانستید آن را بفهمید اما با تماشای تصاویر یا ویدیو خیلی سریع موفق شدید لایه‌های درونی موضوع را بشکافید و‌ آن را به‌راحتی درک کنید در همین راستا کلمات ساده انگلیسی برای کودکان با تلفظ میتواند بسیار موثر باشد.

بیشتر بدانید : بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

حرف ما این است که گوش‌دادن نیز تاثیر کمتری در مقایسه با دیدن ندارد. این عملکرد نیز کمک‌کننده شما در به خاطرسپردن بهتر و سریع‌تر اطلاعات است. کودک شما با شنیدن تلفظ واژه‌ها بهتر می‌تواند شکل نوشتاری و معنای آن را در ذهن خود حک کند. ضمن اینکه مهارت لیسینینگ آنها بهبود می‌یابد چراکه فقط خواندن و حفظ‌کردن مهم نیست‌. کودک باید با تلفظ نیز اشنا باشد چون درواقع آنها در سطح پایین‌تری از توان ذهنی نسبت به افراد بزرگسال قرار دارند و خب طبیعی است که باید آموزش به آنها را در چارچوب اصول و قوانینی خاص محدود کنیم.

کلمات آسان انگلیسی برای کودکان

کلمات ساده انگلیسی برای کودکان

در ادامه برای سهولت شما والدین گرامی، چند دسته از کلمات ساده انگلیسی که میتوانید به کودک خود بیاموزید را برای شما قرار داده ایم

کلمه‌های آسان مربوط به افراد خانواده

کلمه‌های آسانی در دسته خانواده، نزدیکان و جنسیت‌ها جای می‌گیرند، عبارت‌اند از :

نوزاد Baby
پدر Father
مادر Mother
برادر Brother
خواهر Sister
زن Woman
مرد Man
دختر Girl
پسر Boy
عمه و خالهAunt
دایی و عموUncle

کلمات انگلیسی با حرف a برای کودکان

حرف a در زبان انگلیسی از پرکاربرد ترین حروف است و تعداد کلمات انگلیسی که با حرف a شروع میشوند کاملا گسترده است. در ادامه برخی از کلمات انگلیسی ساده که با حرف a شروع میشوند و مناسب کودکان هستند را به همراه معنی فارسی برای شما آورده ایم.

سنAge
هنرArt
هنرمندArtist
هواAir
هواپیماAir plane
پرسیدنAsk
سیبApple
مورچهAnt
بعدظهرAfternoon
بازوArm
تواناییAbility
پاسخ / پاسخ دادنAnswer
تمساحAlligator
آفریقاAfrica
فرشتهAngel

کلمه‌های آسان مربوط به اعداد

از پایه ای ترین کلمات ساده انگلیسی برای کودکان اعداد هستند. برای یادگیری هر زبان آموزش اعداد در اولین مراحل باید انجام شود تا کودکان بتوانند توسط آن راحت تر در مورد پیرامون خود صحبت کنند. بهتر است ابتدا کودکان با اعداد 1 تا 10 و سپس به صورت تدریجی با اعداد بعدی اشنا شوند.

یکone
دوtwo
سهthree
چهارfour
پنجfive
ششsix
هفتseven
هشتeight
نهnine
دهten
یازدهeleven
دوازدهtwelve
سیزدهthirteen
چهاردهfourteen
پانزدهfifteen
شانزدهsixteen
هفدهseventeen
هجدهeighteen
نوزدهnineteen
بیستtwenty
سیthirty
چهلforty
پنجاهfifty
شصتeighty
هفتادseventy
هشتادeighty
نودninety
صدhundred

کلمه‌های مربوط به آب‌ و هوا

از دیگر عبارت‌های ساده می‌توان به کلمه‌های مرتبط با آب‌وهوا اشاره کرد. نمونه‌های مختلفی از آن شامل این موارد است:

آفتابی Sunny
بارانی Rainy
گرم Warm
سرد Cold

چنانچه حس میکنید کودک شما در این آموزشها پیشرفت خوبی داشته می توانید به سراغ آموزش ماه های سال به انگلیسی بروید که یقینا در آینده از آنها بسیار استفاده خواهند کرد.

کلمه‌های آسان مربوط به رنگ ها

رنگ ها هم در کنار اعداد در مراحل آموزش کلمات ساده انگلیسی برای کودکان باید قرار بگیرند. با یادگیری رنگ های اصلی کودکان می توانند به راحتی در مورد پیرامون خود اطلاعات بیشتر بدهند و به این روش پله به پله مهارت های زبانی خود را بهبود ببخشند. تعدادی از رنگ های مهم و اصلی که کودکان باید یاد بگیرند شامل این موارد است:

سفیدwhite
سیاهblack
آبیblue
سبزgreen
قرمزred
زردyellow
نارنجیorange
صورتیpink
قهوه ایbrown

بیشتر بدانید : رنگ ها به انگلیسی

کلمه‌های آسان مربوط به اعضای بدن

برای کودکان مفید است که اعضای بدن خود را به زبان‌های دیگر بشناسند. برخی از این کلمه‌های ساده شامل:

چشم Eye
سر Head
دست Hand
پا Foot
بینی Nosy
مو Hair
لب Lip
گوش ears
انگشتان Fingers
زبان tongue

کلمه‌های آسان مربوط به لباس ها

از دیگر دسته لغات مهم برای یادگیری در سطوح اولیه زبان، لباس ها هستند. از این دسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیراهنshirt
تی شرتT-shirt
کاپشنjacket
دامنskirt
پلیورsweater
شلوار لیjeans
شلوارکshorts
جورابsocks
کفشshoes

کلمه‌های آسان مربوط به حیوانات

بعضی کلمه‌هایی که در دسته حیوانات جای می‌گیرند، شکل املایی و تلفظی ساده دارند. مانند:

گربه Cat
سگ Dog
ماهی Fish
اردک Duck
پرنده Bird
گوسفند Sheep
خوک Pig
مرغ Chicken
شیر Lion
کوسه Shark

کلمه‌های آسان مربوط به اشیا

در اطراف ما و کودکان همواره وسایلی وجود دارد که با برخی از آنها بیشترین سروکار را داریم. بنابراین؛ یادگیری آنها بیشترین تثبیت را در ذهن کودک دارد. این کلمه‌ها عبارت‌اند از:

میز Table
کتاب Book
توپ Ball
عروسک Doll
جعبه Box
صندلی Chair
میز Table
کتاب Book
کیف Bag
اسباب بازیToy
قایق boat
ماشین Car
هواپیما Airplane
دوربین Camera
خانه  House
ستاره  Star

کلمه‌های آسان مربوط به میوه‌ها

از واژه‌های آسان دیگری که در دسته این خوراکی‌های خوشمزه قرار می‌گیرند، می‌توان به این موارد اشاره کرد، همچنین می توانید برای تلفظ بهتر این بخش مقاله اسامی میوه ها به انگلیسی با تلفظ فارسی را نیز مطالعه نمائید.

سیب Apple
هندوانه Watermelon
پرتقال Orange
موز Banana
توت فرنگیStrawberry  
انبه Mango
انگور Grape
گیلاس Cherry
نارگیل coconut
لیمو Lemon

فعل های آسان برای کودکان

بازی کردنPlay
پرتاب کردنThrow
گرفتن Catch
درس خواندنStudy
نوشتن Write
خواندن Read
تماشا کردن Watch
خوابیدن Sleep
بیدار شدن Wake up
غذا خوردنEat

کلمه‌های آسان مربوط به غذاها

دانستن لغات مربوط به غذاها هم به کودکان کمک می کند تا خیلی خوب با پیرامون خود ارتباط برقرار کنند. از این دسته می توان به لغاتی همچون :

ساندویچ sandwich
پیتزا pizza
سالاد salad
سوپ soup
ماهی fish
مرغ chicken
برنج rice
پنیر cheese

صفت های آسان برای کودکان

خوب Good
بد Bad
آسان Easy
سخت Hard
خوشمزه Yummy
بدمزه Yucky
خوشحال Happy
ناراحت Sad
قوی Strong
ضعیف  Weak
گرسنهhungry
تشنهthirsty
خستهtired
گرمhot
سردcold
ترسیدهscared

جمع بندی روش های آموزش کلمات ساده انگلیسی به کودکان

آموزش کلمات ساده انگلیسی برای کودکان زمینه‌ ساز تسلط آنها بر سایر مهارت‌های زبانی است. کودکان خود را قانع کنید که بدون گسترش دایره واژگان نمی‌توانند بعدها با افراد ارتباط برقرار کنند، آواز بخوانند یا مهارت‌های خواندن خود را بهبود ببخشند. با این حال آنها را تحت‌ فشار قرار ندهید و اجازه دهید که با میل و رغبت خود یادگیری را آغاز کنند.

سعی کردیم در این مطلب نکات مهم و دسته کلمات ساده انگلیسی برای یاد دادن به کودکان را برای شما عزیزان قرار دهیم، چنانچه تجربه ای در این رابطه دارید یا هنوز سوالی بی جواب در ذهنتان باقی مانده در بخش کامنت ها برای بنویسید تا در اسرع وقت به ان پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =