معرفی 10 کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

4/5 – (12 امتیاز)

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

امروزه یادگیری زبان بخصوص برای کودکان به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است. بسیاری از والدین سعی دارند تا با آموزش کودکان خود از سنین پایین، زمینه پیشرفت آنها در مقاطع و کشورهای مختلف را فراهم کنند. یکی از در‌دسترس‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های برای یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است.

در این میان کتاب هایی برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان استفاده می‌شود، باید دارای زبانی ساده و روان و تصاویر جذاب باشد تا کودکان را به مطالعه و یادگیری ترغیب کند. شناخت بهترین کتاب‌های آموزش زبان برای کودکان به والدین و آموزگاران کمک می‌کند تا بتوانند آموزشی موثر و به‌یادماندنی داشته باشند. هم چنین شما والدین گرامی می توانید برای تقویت زبان خود از بخش آموزش رایگان زبان انگلیسی سایت استفاده نمائید.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

کودکان به‌ دلیل سن پایین و انرژی بالایی که دارند، باید آموزش به آنها همراه با هیجان باشد. استفاده از روش‌ها و کتاب‌هایی که یکنواخت و کسل‌کننده هستند، نه‌تنها باعث پیشرفت آنها نخواهد شد، بلکه در مدت کوتاهی کودکان را از یادگیری زبان خسته می‌کند.

کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

بنابر این کتابی که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان انتخاب می‌شود باید دارای تصاویر جذاب و آموزشی موثر و هیجان‌انگیز باشد تا کودکان را به یادگیری تشویق کند. کتاب‌هایی که دارای فعالیت‌های کودکانه و بازی هستند، می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای آموزش باشند.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی نوگولرن با هدف تغییر روش‌های تدریس قدیمی به زبان‌ آموزان کمک می‌کند تا در محیطی ساده و قابل دسترس و با کمترین هزینه به یادگیری زبان بپردازند.

برای دانلود اپلیکیشن نوگولرن کلیک کنید.

برای سهولت کار شما والدین گرامی معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از سن 3 تا 10 سال به صورت دسته بندی شده در ادامه خواهیم داشت،

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 ساله

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 ساله

در این بخش به معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 سال پرداخته ایم.

  • کتاب Pockets

از کتاب‌های مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان می‌توان به کتاب Pockets اشاره کرد. این کتاب که قدیمی‌ترین کتاب آموزش زبان از طریق شعر، موسیقی و رنگ‌آمیزی است، در 4 سطح طراحی شده است.

کتاب pockets در راستای آموزش زبان، مهارت‌های دیگری مانند نقاشی، رنگ‌آمیزی و خواندن و نوشتن را به کودکان آموزش می‌دهد. 9 درسی که در این کتاب برای کودکان در نظر گرفته شده، هر کدام دربردارنده لغات جدید و جملات کوتاه در صفحات رنگی و شاد است.

  • کتاب english adventure

از دیگر کتاب‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 3 ساله می‌تواند مفید باشد، کتاب english adventure است. این کتاب مجموعه‌ای 6 سطحی بوده که توسط انتشارات پیرسون برای کودکان منتشر شده است. این کتاب سعی دارد با استفاده از داستان‌ها و شخصیت‌های کارتونی معروف والت دیزنی، زبان انگلیسی را به کودکان آموزش دهد.

بیشتر بدانید : آموزش کلمات ساده انگلیسی برای کودکان

مجموعه english adventure با استفاده از فعالیت‌هایی مانند گوش‌دادن به داستان، شرکت در بازی‌های کلاسی، آوازخوانی و یادگیری ارزش‌های اجتماعی، کودکان را به‌طور غیرمستقیم با زبان انگلیسی درگیر می‌کند.

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 ساله

در این بخش 2 کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 و 5 سال را معرفی کرده ایم.

کتاب آموزش زبان انگلیسی super safari برای کودکان
  • کتاب Super Safari

یکی از کتاب‌های مفید برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 4 ساله و 5 ساله، کتاب Super Safari است که زبان انگلیسی را همراه با داستان، آهنگ، هنر و کاردستی به کودکان آموزش می‌دهد. این کتاب کودکان را با ماجرا جویی‌های هیجان‌ انگیز پولی، لئو، مایک و جینا همراه می‌کند و علاوه‌بر بازی‌ کردن و آموزش زبان، دیگر ارزش‌های اجتماعی را نیز به کودکان آموزش می‌دهد.

بیشتر بدانید : بهترین سن کودک برای یادگیری زبان انگلیسی

از جمله ویژگی‌‌های کتاب Super Safari می‌توان به فعالیت‌های TPR یا همان روش‌های پاسخ فیزیکی اشاره کرد که تاثیر زیادی روی بهبود یادگیری و دیگر مهارت‌های حسی کودکان دارد. در قسمت‌ Phonics این کتاب، کودکان به خواندن روان و مهارت‌های هجی کلمات تشویق می‌شوند.

سری کتاب های big fun برای آموزش زبان انگلیسی
  • کتاب Big fun

کتاب Big fun از دیگر کتاب‌های مناسب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4-5 ساله است که با استفاده از واژگان ساده و مبانی زبان سعی در آموزش زبان انگلیسی به‌بهترین روش به کودکان دارد. کودکان با این کتاب می‌توانند زبان را به‌همراه انجام پروژه‌های جذاب و خلاقانه یاد بگیرند.

بیشتر بدانید : آموزش زبان انگلیسی کودکان 3 ساله

از بخش‌های مفید این کتاب می‌توان به بخش letter to parents اشاره کرد که مربیان و والدین را از فرآیند آموزشی کودکان مطلع می‌کند. این مجموعه شامل کتاب کار، کتاب دانش‌آموز و همچنین CDهای مختلف است که با استفاده از آهنگ‌های تصویری، انیمیشن و ویدیوی تمام داستان‌های موجود در کتاب، فرآیند آموزش را برای کودکان شادتر و جذاب‌تر می‌کنند.

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 6 ساله

از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در رده سنی 6-7 سال دو کتاب jolly phonics practice و Back pack است که در خصوص هر کدام توضیحاتی داده ایم.

کتاب jolly phonics practice
  • کتاب jolly phonics practice

یکی از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی مناسب برای کودکان 6-7 ساله کتاب jolly phonics practice است. این کتاب در 7 سطح طراحی شده است و با فعالیت‌هایی همچون رنگ‌آمیزی، تمرین‌های تطبیقی، تمرین‌های نوشتاری و پازل سعی در آموزش به کودکان می‌کند.

کتاب back pack آموزش زبان انگلیسی به کودکان
  • کتاب Back pack

از دیگر کتاب‌های مناسب برای سن 6-7 ساله می‌توان به کتاب back pack اشاره کرد. این کتاب در 7 سطح طراحی شده است و با آهنگ‌های شاد و ویدیوهای جذاب به آموزش زبان انگلیسی به کودکان می‌پردازد. متد آموزشی این کتاب مکالمه محور است و در کنار زبان انگلیسی درس‌هایی مانند علوم و ریاضی نیز در این کتاب به کودکان آموزش داده می‌شود.

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 8 ساله

از مهمترین کتاب های آموزش زبان برای کودکان 8-9 سال کتاب First friends و کتاب An inter-Hive Match است.

سری کتابهای first friends برای کودکان
  • کتاب First friends

کتاب first friends سعی دارد تا به‌کمک آهنگ‌ها، بازی‌ها و داستان‌های متنوع، کودکان را با الفبای زبان انگلیسی آشنا کند. با تهیه پکیج این کتاب می‌توانید از DVD، ابزار تدریس در کلاس، کارت‌های تصویری و کتاب‌های کمکی زبان‌آموز و همچنین کتاب مدرس نیز استفاده کنید.

سری کتابهای an inter-hive match برای کودکان
  • کتاب An inter-Hive Match

کتاب An inter-Hive Match می‌تواند یکی از بهترین کتاب ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در این بازه سنی باشد. این کتاب صدا و پژواک را به کودکان می‌آموزد و سعی دارد با ارائه داستانی جذاب، مهارت‌های زبان انگلیسی کودکان را ارتقاء دهد.

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله

اگر کودک شما 10 یا 11 ساله است میتوانید از دو عنوان کتاب زیر جهت آموزش زبان استفاده کنید.

سری کتاب های family and friends برای کودکان
  • کتاب family and friends

کتاب family and friends یکی از بهترین کتاب‌های آموزش زبان به کودکان 10 ساله است که با استفاده از تمرین‌های جذاب و تصاویر رنگی، صداها و پژواک‌های زبان انگلیسی را به کودکان آموزش می‌دهد. این کتاب دارای صداشناسی منحصربه‌فرد و آزمون‌های جامع است و از طریق نرم‌افزارهای آموزشی که به‌همراه کتاب ارائه می‌شود، امر آموزش را بسیار آسان می‌کند.

سری کتابهای bravo برای کودکان
  • کتاب Bravo

کتاب Bravo از دیگر کتاب‌های مناسب برای آموزش به کودکان است که تاکید فراوانی بر listening دارد. این کتاب سعی می‌کند تا زبان انگلیسی را به روش یادگیری همچون زبان مادری به کودکان بیاموزد.

جمع‌بندی

یادگیری زبان دوم برای کودکان فواید زیادی دارد که باعث می‌شوند کودک فعالیت فکری بیشتری داشته باشد. علاوه‌ بر این یادگیری زبان خارجه به‌ خصوص زبان انگلیسی در دوران کودکی باعث می‌شود تا آنها در بزرگسالی سطح دانش بیشتری داشته باشند و به این ترتیب فرصت‌های زیادی نیز در آینده برای آنها رقم خواهد خورد.

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان یکی از ساده‌ ترین راه‌ها برای آموزش زبان است. این کتاب ها که برای کودکان استفاده می‌شود باید دارای تصاویر جذاب و هیجان‌انگیز باشد تا کودکان را به یادگیری تشویق کند. در این مقاله 10 عنوان را معرفی کردیم، چنانچه شما هم کتاب مناسبی برای این کار میشناسید میتوانید در بخش کامنت ها به دیگر مخاطبین نوگولرن معرفی نمائید.

۲ پاسخ

    1. سلام و درود..
      از آنجایی که کودکان زبان را در قالب بازی و سرگرمی یاد می گیرند پیشنهاد می کنم برای شروع حتما از مشاورین متخصص کودکان در پلتفرم نوگولرن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =