آموزش زبان انگلیسی کودکان 3 ساله

4/5 – (2 امتیاز)

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 3 ساله

یکی از بهترین آموزش‌ها در کودکی، آموزش زبان انگلیسی کودکان 3 ساله است. سن 3 سالگی بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم است زیرا در این سن، ذهن کودک بیشترین آمادگی را برای آموزش‌پذیری دارد. به همین خاطر در مقاله آموزش زبان انگلیسی کودکان 3 ساله به این موضوع می‌پردازیم که چگونه با روشهای مختلف و البته جذاب زبان بیاموزید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، نکات جذابی برایتان داریم.

آموزش زبان انگلیسی کودکان 3 ساله

اگر دارای فرزندانی با سنین پایین هستید، لازم است تا از همین سنین ابتدایی رشد برای پیشرفت و موفقیت آنها در بزرگسالی تلاش کنید. آموزش زبان انگلیسی به کودکان 3 ساله یکی از اقدامات مهمی است که میزان موفقیت کودک در بزرگسالی را افزایش می‌دهد.

اموزش زبان کودکان سه ساله

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 3 ساله معمولا از طریق روش‌ها و بازی‌های خلاقانه و توسط معلمان پرنشاط و مجرب انجام می‌شود تا کودک به عالی‌ترین شکل بتواند آموزش ببیند.

شما والدین عزیز می توانید برای بالا بردن آگاهی خود از زبان از صفحه آموزش رایگان زبان انگلیسی که حاوی مقالات بسیار در بخش های مختلف زبان است استفاده نمائید.

اموزش زبان به کودکان آن هم در سن سه ساله دارای مزیت‌ها و فواید گوناگونی است که باعث شده تا والدین بسیاری برای پیشرفت بیشتر فرزند خود به شناخت بهتر روش‌های یادگیری رو آورند. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • بهبود مهارت‌های شناختی و ارتباطی و افزایش آنها
  • واکنش سریع‌تر و بهتر به یادگیری زبان در این سن
  • رسیدن زودتر به تسلط بر زبان دوم در ۳ سالگی
  • افزایش توانایی سلیس صحبت‌کردن انگلیسی و تلفظ‌کردن دقیق کلمات با لهجه‌های مختلف
  • بهبود مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی
  • افزایش خلاقیت و انعطاف‌پذیری
  • بهبود مهارت حل مسئله و تواناتر شدن در حل مشکلات روزمره
روشهای آموزش زبان به کودک 3 ساله

روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۳ ساله

برای اینکه بتوان زبان دوم را به کودکان ۳ ساله آموخت، روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های مربوط به خود هستند و مزایای منحصر به‌ فرد خود را دارند. بنابراین، در این بخش برخی از این روش‌ها را معرفی می‌کنیم‌ تا با آنها آشنا شوید. در این قسمت منظور از زبان دوم یعنی زبانی غیر از زبان مادری است.

  • شعرهای انگلیسی مخصوص کودکان یک روش موثر برای یادگیری زبان انگلیسی است. کودک می‌تواند با گوش‌دادن موسیقی و شعرهای انگلیسی ساده و مخصوص یادگیری، زبان دوم را اصولی‌تر و سریع‌تر فرابگیرند. این روش هم یک بازی و سرگرمی مفرح برای کودکان است که آنها را مشتاق یادگیری می‌کند و هم به بهترین شکل تلفظ صحیح کلمات را به کودک می‌آموزد.

والدین گرامی می توانید برای آموزش و یادگیری خود از خدمات آموزش زبان انگلیسی آنلاین نوگولرن که به صورت کلاس آنلاین و با پشتیبانی اساتید حتی برای پرسش و پاسخ بعد از کلاس برگزار می شود نیز استفاده نمائید

  • از دیگر روش‌های آموزش زبان به کودکان ۳ ساله این است که با استفاده از انواع بازی‌ های خلاقانه و متفاوت، زبان دوم را آموزش دهیم زیرا بازی در سنین پایین فعالیت مورد علاقه بچه‌ها است و آموزش درحین بازی به افزایش بهره‌وری ذهن آنها کمک می‌کند. بازی‌های مختلفی نیز در این زمینه وجود دارند که به‌صورت فیزیکی یا با استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان قابل انجام است.
  • روش بعدی آموزش از طریق کتاب داستان است. شما می‌توانید با خواندن داستان‌های کوتاه و ساده انگلیسی برای کودک خود و همراهی او در تماشای تصاویر داستان به کودک در یادگیری کلمات انگلیسی و جمله‌سازی و معنی آنها کمک کنید.
  • چهارمین روش آموزش زبان به کودکان ۳ ساله این است که انگلیسی را در قالب کارتون و برنامه کودک به آنها آموزش دهیم. دیدن کارتون برای همه کودکان جذاب و سرگرم‌کننده است و آنها می‌توانند ساعت‌ها به تماشای برنامه‌های کودک مشغول باشند. بنابراین، خوب است که محتوای این برنامه‌ها علاوه‌بر سرگرمی، آموزش نیز باشد و زبان انگلیسی در بطن آنها آموزش داده شود.
آموزش زبان به کودک 3 ساله با کارتون

کارتون آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 ساله

روش آموزش زبان به کودکان ۳ ساله با کارتون یکی از کاربردی‌ ترین و اثربخش‌ترین روش‌هایی ممکن است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، زبان انگلیسی را به کودکان سنین پایین بیاموزد.

بیشتر بدانید : کلمات ساده انگلیسی برای کودکان

کودک درحین تماشای کارتون، علاوه‌بر سرگرم‌شدن، تلفظ کلمات مختلف، معنی آنها و توانایی صحبت‌کردن و متوجه‌شدن کلمات را می‌آموزد بنابراین، این روش، یک تیر و ۲ نشان است. کارتون‌های مختلفی در این زمینه ساخته و پخش شده‌اند که اثربخشی زیادی نیز داشته‌اند. برخی از این کارتون ها به شرح زیر هستند:

  • کارتون Gogo`s adventure with English که کمک می‌کند کودک جمله‌بندی را از ابتدایی‌ترین سطح بیاموزد. هر قسمت کارتون یک داستان جذاب دارد که برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مناسب هستند.
  • کارتون CoComelon که از شبکه‌ای به همین نام پخش می‌شود پربازدیدترین کارتون برای یادگیری زبان دوم در سطح جهانی است. کودک ۳ ساله با دیدن این کارتون می‌تواند حروف، اعداد، مکالمه را یاد بگیرد.
  • کارتون WordWorld نیز یک کارتون آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 ساله است که داستان‌هایی در مورد حیوانات را نمایش می‌دهد. می‌دانید که کودکان با داستان‌هایی که در مورد حیوانات است بیشتر ارتباط می‌گیرند بنابراین، تماشای این کارتون براین آنها بسیار سرگرم‌کننده است علاوه‌بر آنکه درحین تماشا می‌توانند زبان انگلیسی را نیز فرابگیرند.
آموزش زبان به کودک 3 ساله با کتاب

آموزش زبان انگلیسی به کودک سه ساله با کتاب

یکی از روش‌هایی که در آموزش زبان انگلیسی کودکان 3 ساله وجود دارد، خواندن کتاب داستان‌هایی است که دارای تصاویر جذاب هستند و ترکیب تصاویر با جملات ساده و کوتاه کمک می‌کند تا کودک راحت‌تر زبان انگلیسی یا همان زبان دوم بعد از زبان مادری را بیاموزد. در این زمینه ۲ کتاب معرفی می‌کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها زبان انگلیسی به کودک خود بیاموزید.

  • کتاب pockets دارای ۴ سطح است که مناسب کودکان پیش دبستانی بوده و آنها را به یادگیری زبان ترغیب می‌کند. در این کتاب، آموزش به همراه آهنگ، بازی، شعر، نقاشی، داستان و مواردی از این قبیل است که کودک را برای یادگیری بیشتر به خود جذب می‌کند. با این کتاب می‌توانید مهارت‌های خواندن و نوشتن را در کودک تقویت کنید.
  • کتاب Big Fun نیز از کلمات بسیار ساده استفاده کرده و با کمک آنها زبان را به بهترین شکل به کودک آموزش می‌دهد. این مجموعه کتاب، دارای فیلم آموزشی شامل آهنگ تصویری و انیمیشن است که یادگیری را آسان‌تر می‌کند.
  • کتاب‌ Family and friends از کامل‌ترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است که شامل آموزش لغات، تلفظ، صحبت‌کردن و گوش‌دادن می‌شود. در انتهای هر فصل این کتاب تمرین‌هایی نیز برای یادگیری کودک وجود دارند تا مطالب در ذهن ذخیره شوند.

در مقاله ای جامع تر با عنوان لیست 10 تا از بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به معرفی تعداد بسیار بیشتری کتاب برای سنین 3 تا 10 سال پرداخته ایم که پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه نمائید.

جمع‌بندی

با این تفاصیل روش‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی کودکان 3 ساله وجود دارد که هرکدام مزیت‌های خاص خود را دارند. اپلیکیشن یادگیری زبان نوگولرن، یک برنامه جامع برای آموزش زبان به کودکان است که تمامی روش‌های مناسب آنها را در خود جای داده است.

اگر هنوز نمیدانید سن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان چند سالگیست پیشنهاد میکنیم حتما مقاله فوق را در بخش آموزش زبان به کودکان در بخش بلاگ سایت مطالعه نمائید.

شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید زبان انگلیسی را به‌صورت بازی، داستان، کارتون، انیمیشن، آهنگ و روش‌های دیگر به کودک خود آموزش دهید. برای دانلود و نصب آن تنها کافی‌است در منوی سایت بخش اپلیکیشن مزایا و امکانات آن را مشاهده و بعد دانلود کنید.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم روش های مفید و البته کاربردی را به شما والدین گرامی که دغدغه آموزش زبان به فرزند خود را دارید معرفی کرده باشیم، چنانچه تجربه ای متفاوت تر از آنچه گفته شد یا سوالی دارید لطفا در بخش کامنت های همین صفحه با دیگر بازدید کنندگان سایت نوگولرن که یقینا همانند شما چنین دغدغه هایی دارند به اشتراک بگذارید و پاسخ خود را توسط کارشناسان ما در اسرع وقت دریافت نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =