زمان حال کامل استمراری در انگلیسی + فرمول ساخت

حال کامل استمراری در انگلیسی

یادگیری زمان حال کامل استمراری در انگلیسی یکی از مهم‌ترین چالش‌های روبه‌روی زبان‌آموز است. فرد باید بتواند آن را از زمان حال کامل در انگلیسی تشخیص دهد و درمواقع لازم از این زمان استمراری استفاده کند.

برای آگاهی از این مورد لازم است زبا‌ن‌ آموز ابتدا کاربرد زمان حال استمراری را درک کند و سپس ساختار آن را بشناسد. در ادامه به‌بررسی کامل این موارد می‌پردازیم و در آخر نیز برای ماندگاری بهتر این مبحث، به‌ذکر چند مثال خواهیم پرداخت پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

 زمان حال کامل استمراری در انگلیسی

حال کامل استمراری (present perfect continuous) که یکی از انواع زمان حال در انگلیسی می باشد زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهیم در ارتباط با اتفاقی که در گذشته انجام شده اما آثار آن در زمان حال نیز وجود دارد یا فرآیندی که از گذشته تاکنون در حال انجام است صحبت کنیم.

در اینجا آگاهی از تفاوت آن با زمان حال کامل به شما کمک می‌کند تا موارد استفاده از این زمان را درک کنید. درواقع شرط استفاده از حال استمراری این است که فرآیند مورد بحث استمرار داشته باشد.

پیشنهاد میکنیم مقاله زمان ها در انگلیسی را مطالعه نمائید تا با انواع زمان ها و ترتیب هر کدام در دسته بندی مربوط به خودش آشنا شوید

گرامر حال کامل انگلیسی

گرامر حال کامل استمراری

در اولین قدم برای یادگیری گرامر present perfect continuous  باید با ساختار حال کامل استمراری آشنا شوید تا امکان استفاده از آن برای شما وجود داشته باشد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در گرامر حال کامل استمراری وجود دارد استفاده از فعل‌ها ‌به‌همراه ing است. به‌طور کلی برای ساختن جملات حال کامل استمراری در انگلیسی باید از فعل‌های کمکی have/has به‌همراه been یا همان شکل سوم فعل‌های be و فعل اصلی با ing استفاده کنیم.

ساختار جملات در زمان حال کامل استمراری

ساختار جملات در زمان حال کامل استمراری

Subject + have/has + been + v + (-ing)

گرامر این زمان تنها به ساختار آن ختم نمی‌شود بلکه شما باید با نحوه سوالی کردن، منفی‌ کردن و مخفف کردن جملات حال کامل استمراری در انگلیسی نیز آشنا شوید. در ادامه با ذکر مثال به شرح این موارد می‌پردازیم.

نشانه ‌های حال کامل استمراری در انگلیسی

زمان حال استمراری در انگلیسی چه نشانه‌هایی دارد؟ درواقع مهم‌ترین ویژگی و شناسه در این زمان به ing اضافه‌شده به فعل و استفاده از شکل سوم فعل‌های be برمی‌گردد.

یکی دیگر از نشانه‌های حال کامل استمراری در انگلیسی استفاده از قیدهای زمان بوده که به ما نشان می‌دهد عمل مورد نظر از چه زمانی شروع شده است. البته می‌توان هیچ اشاره‌ای نیز به زمان آغاز فرایند ادامه‌دار نکرد.

درک این زمان وقتی برای شما امکان‌پذیر است که به‌ خوبی مثال‌های مختلفی از آن را مطالعه کنید و در ذهن خود بسپارید. برای دسترسی آسان و راحت به این موارد می‌توانید از اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی نوگولرن استفاده کنید. برای دانلود روی اپلیکیشن نوگولرن کلیک کنید

حال کامل استمراری در انگلیسی با مثال

یادگیری و درک ساختار بدون مثال ممکن نیست. به ‌همین دلیل نیز در ادامه با ذکر چند مثال، تمام نکات گفته‌شده را شرح می‌دهیم.

چند جمله مثبت زمان حال کامل استمراری در انگلیسی عبارت‌اند از:

  • I have been feeling great these days
  • (من این روزها حال خیلی خوبی داشته‌ام)
  • The sun has been shining all day
  • (خورشید تمام روز در حال تابیدن بوده است)

این جملات به‌خوبی ساختاری که برای ساخت جمله‌های حال کامل استمراری بیان کردیم، نشان می‌دهند. کافی‌است به آمدن افعال کمکی have/has،been  و فعل ing دار توجه کنید.

شکل کوتاه و بلند جملات

همانطور که در مقاله چگونه متن انگلیسی را روان بخوانیم توضیح دادیم برای اینکه بتوانید مانند یک انگلیسی‌ زبان به‌صورت کاملا روان انگلیسی صحبت کنید، باید توانایی مخفف کردن یا کوتاه‌ کردن شکل جمله‌ها را داشته باشید. برای این کار لازم است فاعل و فعل‌های کمکی have و has با یک‌دیگر ادغام شوند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • He has been working = He’s been working
  • I have been working = I’ve been working

نحوه منفی کردن جملات در زمان حال کامل استمراری

برای اینکه بتوانیم جمله‌های حال کامل استمراری را در حالت منفی به‌کار ببریم باید به افعال کمکی have/has، NOT اضافه کنیم. با این حساب ساختار زیر به‌وجود می‌آید:

Subject + have/has (not) + been + v + (-ing)

به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • It hasn’t been raining for very long
  • (خیلی وقت است که باران نمی‌بارد)
  • I’ve not been eating enough vegetables these days
  • (این روزها به اندازه کافی سبزیجات نخورده‌ام)

در جملات منفی نیز برای روان‌تر شدن جمله و بیان سریع‌تر آن می‌توانید از شکل کوتاه جمله‌ها و ادغام فعل کمکی و فاعل کمک بگیرید.

سوالی کردن جملات در زمان حال کامل استمراری

نحوه سوالی کردن جمله‌ های حال کامل استمراری در انگلیسی

برای سوالی کردن جمله‌ها در زبان انگلیسی 2 ساختار داریم که عبارت‌اند از:

  • جمله‌های پرسشی بله یا خیر
  • جمله‌های ایجاد شده با کلمه پرسشی

برای اینکه نحوه استفاده از این 2 نوع جمله را بلد باشید ابتدا باید ساختار آنها را یاد بگیرید که به شرح زیر است:

جملات پرسشی بله یا خیر (Yes/No)

برای ساخت این جملات کافی‌است جای فعل کمکی و فاعل با یک‌دیگر عوض شود. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • Has the baby been sleeping long
  • (خیلی وقت است که بچه خوابیده؟)
  • Have you been feeling better these days
  • (این روزها حال بهتری داشته‌ای؟)

بیشتر بدانید : زمان حال استمراری در انگلیسی

جمله‌های پرسشی با استفاده از کلمه پرسشی

برای اینکه این جمله‌ها را بسازیم باید کلمه پرسشی در ابتدای جمله قرار گیرد. بعد از آن به یکی از فعل‌های کمکی have/has نیاز داریم، سپس فاعل و در اخر نیز been و فعل اصلی ingدار می‌آید.

فرمول زیر برای ساخت این جملات کاربرد دارد:

Wh-word + have/has + subject + been + v + (-ing)?

برای درک بهتر این ساختار به مثال‌های زیر توجه کنید:

How long have you been playing tennis

(چند وقت است که تنیس بازی می‌کنی؟)

کلمه پرسشی how long در ارتباط با زمان انجام کار می‌پرسد. به همین دلیل نیز در حال کامل استمراری کاربرد زیادی دارد.

What have you been doing these days

(این روزها مشغول چه کاری بوده‌ای؟)

مثال‌های فوق به شما کمک می‌کنند تا زمان حال کامل استمراری را بهتر درک کنید اما برای تثبیت و ماندگاری این مباحث باید تلاش و پشت‌کار زیادی داشته باشید.

جمع‌بندی

همانطور که توضیح دادیم حال کامل استمراری در انگلیسی برای وقت‌هایی کاربرد دارد که می‌خواهیم در ارتباط با فرایندی که به‌طور مستمر از گذشته شروع شده و در زمان حال نیز ادامه‌ دارد صحبت کنیم.

برای ساخت این جملات باید پس از فاعل از فعل‌های کمکی have/has، شکل سوم افعال BE که به been  تبدیل می‌شود و فعل اصلی به‌همراه ing استفاده کنیم. چنانچه در خصوص این موضوع همچنان سوالی برای شما باقیمانده در بخش کامنت ها مطرح کنید تا در اولین فرصت کارشناسان مجموعه به شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دو =