زمان حال کامل در انگلیسی + ساختار و نشانه ها

زمان حال کامل در انگلیسی

در یادگیری زبان متوجه می‌شوید که باید انواع زمان ها در انگلیسی را به‌ خوبی یاد بگیرید که یکی از آنها زمان حال کامل در انگلیسی (present perfect) است. این مبحث بسیاری از زبان‌آموزان را با مشکل مواجه کرده و خیلی‌ها نسبت به یادگیری آن دلسرد شده‌اند.

شاید زمان حال کامل کمی پیچیدگی داشته باشد اما با آگاهی از چند ترفند ساده شما می‌توانید به‌راحتی آن را درک و در مکالمات خود از این زمان استفاده کنید. در ادامه با این زمان و نشانه ها و ساختار آن بیشتر آشنا می‌شویم.

زمان حال کامل در انگلیسی

حال کامل در انگلیسی چیست؟ چه کاربردی دارد و چه مواقعی از آن استفاده می‌کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم این زمان در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهیم گذشته را به زمان حال در انگلیسی متصل کنیم. باید بگوییم که معادل حال کامل در انگلیسی، زمان ماضی نقلی در فارسی است.

به‌طور کلی در موارد زیر از حال کامل استفاده می‌کنیم:

  • وقتی بخواهیم عملی را شرح دهیم که از گذشته شروع شده و هنوز هم ادامه دارد یا آثار آن باقی مانده است.
  • وقتی می‌خواهیم در ارتباط با تجربه‌های خود در طول زندگی از گذشته تا زمان حال صحبت کنیم.
  • برای صحبت درباره اتفاقی که به‌تازگی رخ داده و با زمان حال مرتبط است.

وقتی صحبت از حال کامل می‌شود، باید حتما به این نکته توجه کنید که برای  اتفاقات گذشته که پایان مشخصی از نظر زمانی داشته و همچنین ارتباطی با زمان حال ندارد، باید از گذشته ساده استفاده کرد. با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت قیدهای زمان گذشته مانند last week را نمی‌توان در حال کامل به‌کار برد.

ساختار زمان حال کامل در انگلیسی

ساختار زمان حال کامل در انگلیسی

ساختار حال کامل در انگلیسی به‌ این صورت است که ابتدا فاعل می‌آید، سپس یکی از فعل‌های کمی have یا has و سپس شکل سوم فعل (p.p).  با این حساب فرمول زمان حال کامل به‌صورت زیر است:

Subject + have/has + p.p

p.p که با اسم مفعول یا حالت سوم فعل نیز شناخته می‌شود مخفف عبارت (past participle) است. این فعل‌ها می‌توانند به‌صورت با قاعده در جمله استفاده شوند. شکل سوم فعل با افزودن ed به آخر آن ساخته می‌شود.

دوره های نوگولرن : آموزش آنلاین زبان انگلیسی ( در حال ثبت نام + پشتیبانی VIP )

در کنار فعل‌های باقاعده نوع دیگری از افعال نیز وجود دارد که شکل گذشته و سوم آنها قاعده خاصی ندارد و نمی‌توان با افزودن ed آن‌ها را برای زمان‌های دیگر استفاده کرد. برای اینکه بتوانید نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید باید فعل‌ها را به‌خاطر بسپارید.

نشانه های حال کامل در انگلیسی

نشانه های حال کامل در انگلیسی

برای اینکه تشخیص دهیم یک جمله برای زمان حال کامل است یا نه باید به ساختار آن، فعل کمکی و نوع فعل که می‌تواند باقاعده یا بی‌قاعده باشد دقت کنیم. زمانی که در جملات مثبت، این نشانه‌ها به‌ترتیب آورده‌ شده باشند یعنی جمله در زمان حال کامل است. البته در جملات سوالی این ترتیب تغییر می‌کند.

حال کامل در انگلیسی با مثال

با آوردن مثال برای present perfectمی‌توانید به درک کامل و صحیح‌تری از زمان حال کامل در انگلیسی برسید. به‌همین دلیل نیز در ادامه قصد داریم در ادامه با ذکر چند مثال تمام مواردی که لازم است به شما آموزش دهیم.

بیشتر بدانید : زمان حال استمراری در انگلیسی

در اولین مثال بهتر است چند جمله با ساختار کلی حال کامل بیان کنیم که با کمک فعل‌های بی‌قاعده و باقاعده ساخته شده‌اند. این جمله‌ها به شرح زیر هستند:

  • We have opened all of the windows. (ما تمام پنجره‌ها را باز کردیم) 
  • He has called his mother twice today. (او امروز 2 بار با مادرش تماس گرفته است)

در این جملات در کنار افعال کمکی have و has، 2 فعل باقاعده آمده است که با اضافه‌کردن ed به انتهای آنها ساخته شده‌اند. شکل سوم این فعل‌ها شبیه شکل گذشته آنها است.

  • We have done our homework (ما تکالیفمان را انجام داده‌ایم).
  • Rob Wood has taught English since 1997. (راب وود از سال 1997 انگلیسی تدریس کرده است)

در این جملات done شکل سوم فعل To Do و Taught شکل سوم فعل To Tach است که به‌صورت بی‌قاعده و با تغییر شکل کلی در جمله ظاهر شده اند. حال بهتر است با مخفف، منفی و سوالی‌کردن جمله‌ها در زمان حال کامل آشنا شویم.

بیشتر بدانید : زمان حال کامل استمراری در انگلیسی

مخفف‌ کردن در زمان حال کامل در انگلیسی

صحبت‌کردن به زمان حال کامل باید به‌صورت مخفف انجام شود. یعنی لازم است فاعل و فعل کمکی have یا has با یک‌دیگر ادغام شوند. این ترکیب به‌صورت زیر خواهد بود:

  • I have ➡ I’ve
  • You have ➡ You’ve
  • He has ➡ He’s
  • She has ➡ She’s
  • It has ➡ It’s
  • We have ➡We’ve
  • They have ➡They’ve

 با توجه به این موارد به مثال‌ زیر توجه کنید تا نحوه مخفف کردن بهتر در ذهنتان ثبت شود.

We have done our homework. = We’ve done our homework (ما تکالیفمان را انجام دادیم)

نحوه منفی کردن حال کامل در انگلیسی

نحوه‌ منفی‌کردن جملات در زمان حال کامل در انگلیسی

برای اینکه بتوانیم جملات را در این زمان منفی کنیم کافی‌است بین have یا has و اسم مفعول NOT اضافه کنیم. برای صحبت‌کردن معمولا جملات به‌صورت خلاصه بیان می‌شوند.

You have not seen Rose

(تو رز را ندیده‌ای)

اگر بخواهیم این جمله را مخفف کنیم به‌صورت زیر نوشته می‌شود:

You haven’t seen Rose.

سوال کردن جملات در زمان حال کامل

نحوه سوالی‌کردن جملات در زمان حال کامل

برای سوالی کردن جملات زمان حال کامل باید جای فعل کمکی have یا has را با یک‌دیگر عوض کنیم تا ساختار درست به‌وجود بیاید.

این جمله ساده و مثبت را ببینید:

They have studied for the test

(آنها برای آزمون درس خوانده اند)

بیشتر بدانید : زمان حال ساده در انگلیسی

حال برای سوالی کردن این جمله باید جای فعل کمکی و فاعل را عوض کرد. درنهایت جمله مثبت ما به‌شکل زیر سوالی می‌شود:

Have they studied for the test

 (آیا آنها برای آزمون درس خوانده اند؟)

چگونه زمان حال کامل را یاد بگیریم؟

برای آموزش زمان حال کامل و دیگر مباحث زبان می‌توانید به کلاس‌های حضوری مراجعه کنید. البته امکان آموزش از طریق فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها نیز برای کاربران فراهم شده است. با انتخاب آموزش‌های مجازی شما می‌توانید با صرفه‌جویی در وقت، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

اپلیکیشن نوگولرن که به جرائت می توان گفت یکی از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان است این شرایط را برای شما فراهم کرده است تا در هر سطحی که هستید به‌راحتی زبان را در خانه یاد بگیرید و خود را برای آزمون‌های مهم مانند آیلتس آماده کنید.

جمع‌ بندی

زمان حال کامل در انگلیسی معادل ماضی نقلی در زبان فارسی است و با استفاده از آن می‌توانیم اتفاقات گذشته که روی زمان حال نیز تاثیر دارند بیان کنیم. ساختار این زمان به‌صورت Subject + have/has + p.p  است.

برای یادگیری زمان حال کامل می‌توانید به اپلیکیشن پرکاربرد نوگولرن مراجعه کنید و بدون اتلاف وقت، سطح زبان خود را تا حد نیاز ارتقاء دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =