نمونه سوالات آزمون MSRT

3.7/5 – (4 امتیاز)

نمونه سوالات آزمون msrt

MSRT آزمونی برای سنجش سطح زبان انگلیسی و مختص دانشجویان دکتری دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم (دانشگاه های سراسری) است. این آزمون حدودا 100 دقیقه در سه بخش گرامر(30 سوال)، درک مطلب(40 سوال) و لیسنینگ(30 سوال) برگزار می شود. در بخش درک مطلب و لیسنینگ این آزمون شباهت زیادی به امتحان استاندارد تافل دارد. در کنار یادگیری تکنیک های حل تیپ سوالات متنوع، مطالعه و پاسخگویی به نمونه سوالات آزمون MSRT مربوط به ادوار گذشته این امتحان در کسب نمره قبولی در آزمون به داوطلبین کمک خواهد کرد.

با توجه به اینکه تنوع سوالات در بخش های مختلف آزمون MSRT محدود است، حتی دیدن مکرر سوالات آزمون های اخیر به شما کمک می کند تا در زمان امتحان خود خیلی از سوالات به نظرتان آشنا بیایند.اگر متقاضی شرکت در این آزمون هستید و یا هنوز نمی دانید آزمون MSRT چیست؟ پیشنهاد میکنیم مقاله فوق را در بخش بلاگ مطالعه نمائید.

نمونه سوالات آزمون MSRT

سوالات آزمون MSRT معمولا چند روز بعد از امتحان از طریق سایت های مختلف قابل دسترسی هستند و همانطور که گفته شد، نمونه سوالات MSRT از بهترین منابع برای دانشجویان به منظور آماده سازی برای امتحان است. البته پیشنهاد ما به شما این است تا ابتدا با مطالعه بخش های مختلف آزمون به صورت جزء به جزء، سوالات آزمون MSRT را به صورت طبقه بندی شده و مبحثی جواب دهید.

اگر قصد شرکت در آزمون ام اس آر تی را دارید می توانید با دوره MSRT مجموعه نوگولرن با یکبار شرکت در امتحان نمره قبولی بگیرید.

نمونه سوالات msrt

مثلا اگر در بخش گرامر مبحث ساختار جمله را مطالعه کرده اید ابتدا چند به چند نمونه از سوالات آزمون MSRT مربوط به همان مبحث ساختار جمله پاسخ دهید تا اشراف کامل به موضوع و تیپ سوالات آن پیدا کنید. این کار را برای هر مبحث گرامری و همچنین بخش درک مطلب و لیسنینگ انجام دهید و سپس در فاصله چند روز یا هفته مانده به امتحان نمونه سوالات MSRT را به صورت جامع حل کنید.

نکته: یقینا برای موفقیت در این آزمون ابتدا نیاز به خواندن منابع آزمون MSRT دارید که مناسب و مورد تائید باشند، و بعد از آن دسترسی به نمونه سوالات آزمون فوق در ادوار گذشته است.

مهم ترین مهارت در حل تست به صورت جامع این است که متوجه شوید هر تست مربوط به کدام مبحث گرامری است (در بخش درک مطلب و لیسنینگ تکنیک ها محدودتر هستند). اگر بتوانید با خواندن تست مبحث مورد سوال را متوجه شوید تا حدود زیادی می توانید روی جواب درست خود حساب کنید. پیشنهاد ما این است تا حین خواندن سوال به خوبی گزینه ها را تحلیل کنید.  در بسیاری از مواقع نوع کلمات استفاده شده در گزینه به شما نشان می دهد که تست مربوط به کدام مبحث است .

در این قسمت نمونه سوالات MSRT مربوط به امتحانات اخیر را می توانید مشاهده کنید.

نمونه سوالات آزمون msrt بصورت pdf

نمونه سوالات گرامر آزمون msrt : دانلود

نمونه سوالات گرامر بخش 2 : دانلود

نمونه سوالات درک مطلب آزمون MSRT بخش اول : دانلود

نمونه سوالات بخش درک مطلب بخش دوم : دانلود

نمونه سوالات درک مطلب بخش سوم : دانلود

نمونه سوال درک مطلب بخش چهارم : دانلود

کلام پایانی

در این مطلب نیز سعی کردیم تعدادی از نمونه سوالات آزمون msrt در بخش های گرامر و درک مطلب برای شما قرار دهیم و سعی بر این داریم این بخش را به مرور پس از برگزاری هر آزمون آپدیت نمائیم تا شما به تعدادی بیشتری از نمونه سوالات دسترسی داشته باشید.

۳ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =