منابع ریدینگ آیلتس

منابع ریدینگ آیلتس

بخش ریدینگ آزمون آیلتس از دید بسیاری از متقاضیان بسیار پر چالش است. دلیل این سختی نیاز به دایره لغات آکادمیک بالا، وقت محدود (60 دقیقه)و تیپ سوالات متنوع این بخش است. با توجه به این موارد این بخش مخصوصا نسبت به دیگر مهارت دریافتی (لیسنینگ) درجه سختی بالاتری دارد و بعضا دیده می شود که متقاضیانی که به راحتی نمره 7 را در لیسنینگ کسب کرده اند در گرفتن نمره 6 ریدینگ هم مشکل دارند.

منابع ریدینگ آیلتس

در بحث ریدینگ ابتدا باید دایره لغات و دانش گرامری خود را به خوبی تقویت کنید و سپس به دنبال بهترین منابع ریدینگ آیلتس برای کار بر روی تکنیک های حل تیپ سوالات مختلف بروید. در این مقاله ابتدا در مورد تفاوت در ریدینگ دو آزمون جنرال و آکادمیک و سپس منابع صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

ریدینگ آکادمیک

در آزمون آکادمیک سه بخش و در هر بخش 1 متن حدودا 7 پاراگرافی در اختیار متقاضی قرار می گیرد. هر متن شامل حدود 13 سوال و حداقل 2 تیپ سوال متنوع است. موضوع متن ها علمی و آکادمیک است (موضوعاتی مانند محیط زیست، سلامت ، سیاست، روانشناسی، گردشگری، تجارت، تاریخ، مهندسی، زیست شناسی، فناوری).

ریدینگ جنرال

در آزمون جنرال سه بخش و در مجموع 5 متن در اختیار متقاضی قرار می گیرد بخش های یک و دو هرکدام دو متن را شامل می شوند.به سه دلیل این متن ها نسبت به متن های آکادمیک آسان تر هستند.

  1. این متن ها موضوعات عمومی دارند(نه آکادمیک) پس دایره لغات به نسبت ساده تر و محدودتری در آن ها وجود دارد
  2. طول هرکدام از این متن ها حدودا نصف متن های آکادمیک است
  3. هر کدام از متن ها تنها یک تیپ سوال دارند

بخش سوم ریدینگ جنرال که شامل یک متن است مشابه متن های آیلتس آکادمیک است. با توجه به توضیحات داده شده آیلتس آکادمیک درجه سختی بالاتری نسبت به جنرال دارد.

بهترین منابع ریدینگ آیلتس

بهترین منابع ریدینگ آیلتس

اگر شما سطح مقدماتی یا پایین تر از متوسط زبان را دارید در ابتدا به شما توصیه می کنیم تا فارق از یادگیری تکنیک های ریدینگ آیلتس فقط برای بالا بردن معلومات زبانی خود و تندخوانی بیشتر متن بخوانید. برای این کار می توانید از بهترین منابع ریدینگ آیلتس که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده کنید:

کتاب های inside reading

این کتاب ها شامل 5 جلد هستند و از سطح ابتدایی تا پیشرفته زبان را شامل می شوند. برای بالا بردن معلومات زبانی خود سعی کنید حداقل 3 جلد اول را قبل از آغاز فرایند آماده سازی مستقیم برای امتحان مطالعه کنید. با توجه به محتوای عمدتا آکادمیک متن های این کتاب، خواندن این کتاب را به داوطلبین آزمون آیلتس آکادمیک پیشنهاد می کنیم و با وجود بالا بردن معلومات زبان عمومی  می توان گفت که این کتاب از منابع ریدینگ آیلتس آکادمیک محسوب می شود.

کتاب های active skills for reading

این سری کتاب ها هم عینا مانند مورد قبل شامل 5 جلد هستند ولی بیشتر موضوعات عمومی را در بر می گیرند و بیشتر مناسب متقاضیان آزمون جنرال هستند.

کتاب های select reading

این کتاب ها شامل 4 جلد است که مهارت خواندن را تا سطح پیشرفته بالا می برد

کتاب های focus on vocabulary

اگر سطح زبانی حداقل متوسط دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما از سری کتاب های focus on vocabulary برای بهبود مهارت خواندن خود استفاده کنید. این سری کتاب شامل 2 جلد است و شامل متن های سطح بالا با موضوعات عموما آکادمیک است. نکته بارز این کتاب ها بالا بردن سطح لغات خواننده توسط تمرین های متنوع و همچنین بالا بردن توانایی درک مطلب با ارائه دادن متن های عمیق و سطح بالا است.

بیشتر بدانید : تقویت ریدینگ آیلتس

سعی کنید با مطالعه متن های مختلف از منابع معتبر مانند سایت ها national geographic ، the economist ، BBC NEWS و The independent دایره لغات و درک مطلب خود را بهتر کنید.

منابع ریدینگ آیلتس آکادمیک

منابع ریدینگ آیلتس آکادمیک

منابع ریدینگ آیلتس در بازار بسیار متنوع هستند و هرکدام شامل نکات مثبت و کمبودهایی هستند، در ادامه بهترین را برای متقاضیان معرفی خواهیم کرد.

کتاب reading for ielts- Collins

این کتاب در 11 فصل مهارت درک مطلب و حل تست را برای متقاضیان آیلتس آکادمیک تا نمره 6.5 تضمین می کند. هر فصل از این کتاب با موضوعی متفاوت همراه است و بر روی تکنیک مربوط به حل یک تیپ  سوال مشخص تمرکز می کند.

کتاب official Cambridge guide to ielts

این کتاب از معتبرترین منابع هم آزمون آکادمیک و هم آزمون جنرال است در این کتاب نمونه سوالات امتحانات گذشته به همراه نکات جواب گویی به سوالات در اختیار متقاضی قرار گرفته است و متقاضیان هر دو امتحان می توانند برای آمادگی امتحان از آن استفاده کنند.

کتاب improve your ielts- reading skills

این کتاب با فراهم کردن متن های متنوع با محتوای آکادمیک در 10 فصل یک منبع کامل برای بهبود دایره لغات و تمرین تکنیک های آیلتس است. در این کتاب نکات بسیار مفید در مورد نحوه ی مطالعه ی متن های طولانی در آزمون آیلتس آکادمیک ارائه شده است .

کتاب ielts advantage- reading skills

این کتاب یکی از بهترین منابع ریدینگ آیلتس آکادمیک است و نکات بسیار مفیدی در زمینه تندخوانی و خواندن متن به منظور یافتن اطلاعات مورد نیاز دارد. متن های آکادمیک این کتاب 10 فصلی به خوبی داوطلبان را آماده ی آزمون و درک متن های علمی می کنند.

کتاب get ready for ielts

یکی دیگر از منابع ریدینگ آیلتس آکادمیک است  که در هر درس بر روی یک موضوع منحصر بفرد با ارائه لغات آکادمیک مربوطه تمرکز دارد. از نکات جالب و کاربردی این کتاب تمرکز بر یک تیپ سوال خاص در هر درس است تا کاربر بتواند با فراگیری استراتژی های حل سوال و سپس انجام تمرینات کافی مهارت آن بخش را به خوبی فرابگیرد

منابع ریدینگ آیلتس جنرال

منابع ریدینگ آیلتس جنرال

اکثر کتاب های موجود در بازار آیلتس یا منابع ریدینگ آیلتس آکادمیک هستند و یا برای هر دو امتحان مفیدند ولی کتاب هایی هم هستند که با تمرکز ویژه بر نکات متن ها و سوالات ریدینگ جنرال از منابع ریدینگ آیلتس جنرال به حساب می آیند.

کتاب barron’s ielts superpack

این کتاب در هر دو بخش ریدینگ جنرال و آکادمیک به صورت جداگانه تکنیک  های مفیدی را آموزش می دهد  و از این لحاظ از بهترین منابع آزمون آیلتس در هر دو نوع آکادمیک و جنرال است. این کتاب با فراهم کردن متن های عمومی به متقاضیان آزمون آیلتس جنرال موقعیت خوبی می دهد تا با نوع و درجه سختی متن های اصلی امتحان خود آشنا شوند.

کتاب ielts vocabulary master class

این کتاب با قرار دادن بازه ی بزرگی از کلمات آکادمیک و عمومی برای هر دو امتحان آکادمیک و جنرال منبع خوبی محسوب می شود . از ویژگی های خوب این کتاب برای داوطلبین ازمون جنرال این است که لغات عمومی این کتاب برای نوشتن رایتینگ و اسپیکینگ هم کاربرد دارند.

در کنار منابع ذکر شده کتاب هایی هم هستند که با قرار دادن آزمون های استاندارد مشابه آزمون اصلی آیلتس به کاربران کمک می کنند تا به خوبی با فرمت امتحان آشنا شده و با تمرین کافی خود را برای این امتحانات آماده کنند. چند مورد از این کتاب ها که از بهترین منابع آزمون آیلتس هستند در این بخش معرفی شده اند:

کتاب های Cambridge ielts

بعید است متقاضی آزمون آیلتسی وجود داشته باشد که با کتاب های Cambridge ielts آشنایی نداشته باشد. این سری کتاب ها که تا به حال 17 جلد آن ها منتشر شده منابع اصلی تمرین آزمون های آیلتس هستند در هرکدام از این کتاب ها 4 امتحان کامل استاندارد گرداوری شده تا متقاضیان امتحان بتوانند در هر بخش تمرین کافی داشته باشند.

این سری کتاب ها تکنیک های حل سوالات امتحان را آموزش نمی دهند و تنها امتحانات استاندارد را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. تا جلد 10 این کتاب آزمون های آکادمیک و جنرال (با تاکید بیشتر بر آکادمیک) در یک کتاب واحد گردآوری شده بودند ولی از کتاب 11 با جدا شدن کتاب مخصوص آکادمیک و کتاب مخصوص جنرال داوطلبین هر امتحان می توانند با تهیه کتاب مربوط به امتحان خود به صورت تخصصی روی موارد آزمون خود به ویژه ریدینگ کار کنند.

کتاب های ielts actual tests

این کتاب ها هم مانند کتاب های  cambrige ielts حاوی نمونه سوالات استانداردآیلتس است و از بهترین منابع ریدینگ و لیسنینگ آیلتس به حساب می آید.

کلام آخر

پیشرفت مهارت در ریدینگ آیلتس نیازمند زمان و ممارست است. ازخودتان توقع غیر معقول نداشته باشید. اگر سطح زبان شما ابتدایی است نمی توانید توقع داشته باشید تا با صرف زمان کوتاه یک یا دو ماهه به سطح نمره 6.5 یا 7 به بالا در ریدینگ در آزمون آیلتس برسید.

ولی این را بدانید که مطالعه برای ریدینگ این آزمون، با گذر زمان برای شما راحت تر خواهد شد زیرا با خواندن متن های متعدد با لغات به صورت مکرر رو به رو می شوید پس از مدتی مهارت درک مطلبتان هم بالاتر می رود. همانطور که پیش تر هم گفته شد سعی کنید با قرار دادن خود در معرض خواندن متن های مختلف این کار را برای خود به صورت عادت درآورید. در این مسیر از خواندن و مطالعه واژگان جدید و بالا بردن سطح گرامر خود هم غافل نشوید

امیدواریم مقاله بهترین منابع ریدینگ آیلتس برای شما مفید واقع شده باشد، چنانچه شما هم کتاب و یا منبع مفید دیگری میشناسید در بخش کامنت ها با دیگر مخاطبین و علاقمندان به اشتراک بگذارید و یا سوالات خود را در خصوص این بخش مطرح و توسط کارشناسان مجموعه نوگولرن پاسخ بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پانزده =