منابع آیلتس + معرفی بهترین منابع خودخوان آیلتس

5/5 – (4 امتیاز)

منابع آیلتس

حال که می دانید آیلتس چیست و اقصد شرکت در این آزمون را دارید و به دنبال بهترین منابع آیلتس هستید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم بهترین منابع آزمون آیلتس را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که لیست زیر براساس دانش و به توصیه کارشناسان آیلتس نوگولرن تهیه شده و برای هر دسته بندی سعی کرده ایم بهترین منابع آزمون آیلتس موجود را معرفی کنیم.

همواره یکی از روش های مرسوم به منظور آمادگی برای آزمون آیلتس شرکت در کلاس ها و گذراندن ترم های متفاوت و یا تهیه پکیج آموزش آیلتس از مبتدی تا پیشرفته بوده است، اما در این مقاله تمرکز ما به منابع خودخوان آیتلس یا به عبارتی منابع سلف استادی آیلتس معطوف است.

منابع آیلتس

در ادامه به معرفی بهترین کتاب های خودخوان آیلتس خواهیم پرداخت ولی فراموش نکنید اولین معیاری که باید در انتخاب این منابع آیلتس درنظر داشت ناشر کتاب است. حتما میدانید که آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج انگلستان اداره میشود. پس عملا کتاب هایی که زیر نظر این دانشگاه به چاپ رسیده اند از لحاظ اعتبار و نزدیک بودن به آزمون اصلی از جایگاه ویژه تری نسبت به دیگر ناشرها و دانشگاه ها برخوردار هستند.

بهترین منابع آیلتس

بهترین کتاب ها برای آیلتس

در لیست پیشنهادی زیر بهترین کتاب ها برای آیلتس را به شما معرفی کرده ایم تا بهتر بتوانید با این منابع آیلتس آشنا شوید.

کتاب Cambridge English IELTS

کتاب های Cambridge English IELTS  از معروف ترین کتاب های آیلتس است. به ندرت میتوان کسی را پیدا کرد که مدتی را صرف آمادگی برای این آزمون کرده باشد و از تمرین های این کتاب استفاده نکرده باشد.

این کتاب ها در 17 سری روانه بازار شده و برخی افراد اشتباها تصور میکنند که به طور مثال کتابCambridge English IELTS 17  به نسبت IELTS 16 سخت تر باشد. اما اینطور نیست و این اعداد نشانگر ترتیب انتشار آنهاست. یعنی تست ها در کتاب آیلتس 16 از تست های سری 17 قدیمی تر است و به همین ترتیب هر چه عدد کوچکتر، زمان انتشار قدیمی تر. حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که این موضوع چه اهمیتی دارد؟

بیشتر بدانید : بهترین مناسبع لیسنینگ آیلتس

با توجه به برخی تغییرات در سوالات آیلتس طی سالیان گذشته، کتاب آیلتس 17 نزدیک ترین فرمت تست بر اساس آزمون کنونی را دارد و بنابراین از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر کتاب حاوی 4 تست کامل آزمون به همراه پاسخ نامه است تا با انجام آنها با فرمت آزمون آشنا شوید.

کتاب The Official Cambridge Guide to IETLS

کتاب آفیشال آیلتس شامل درسنامه هایی کاربردی براساس موضوعات آزمون است. نگاه آزمون محور در این کتاب از ویژگی های اصلی آن است به طوری که انواع سوالات بخش های مختلف آزمون در فصل های مجزا مورد بررسی قرار گرفته و در هر بخش نویسنده راهکارهایی برای رسیدن به پاسخ درست را ارائه داده است.

پس از پایان درسنامه ها، 8 تست کامل آزمون نیز در اختیار شماست تا دانش کسب کرده خود را تمرین کنید. تنها نکته منفی درمورد این کتاب حجم بالای آن است که قطعا مطالعه دقیق 398 صفحه کتاب زمان زیادی را از شما میگیرد.

کتاب Cambridge grammar for IELTS و کتاب Cambridge vocabulary for IETLS

کتاب های Cambridge grammar for IELTS  و Cambridge vocabulary for IETLS با هدف ارتقاع سطح مخاطبان خود در بخش های گرامر و لغات آیلتس طراحی شده اند. بزرگترین مزیت این کتاب تمرکز موضوعات و درس ها بر آزمون است، به طوری که تمرین های گرامر و لغت پایان هر درس براساس قالب سوالات آزمون اصلی طراحی شده اند. به همین دلیل این دو کتاب همواره در لیست منابع پیشنهادی اساتید آیلتس زیادی دیده و به عنوان یکی از بهترین منابع آیلتس از آنها یاد میشوند.

کتاب Ready for IELTS

از بهترین کتاب ها برای آیلتس و البته از معدودترین آنها که تحت نظر دانشگاه کمبریج نبوده و نتوانسته در لیست بهترین منابع آیلتس جایگاهی پیدا کند کتاب Ready for IETLS  انتشارات Macmillan education است.

بیشتر بدانید : چگونه در خانه آیلتس بخوانیم

این کتاب در واقع یک کرس بوک (course book) است که شامل 14 درس میشود. هر درس از کتاب حاوی مطالبی برای تقویت هر چهار مهارت زبان انگلیسی است و علاوه بر تمرین های مشابه با آزمون آیلتس، برای تقویت دایره لغات و ساختارهای انگلیسی نیز تمرین هایی تعبیه شده است.

از برترین نقاط قوت این کتاب، رویکرد آن در بیان استراتژی های آزمون اصلی به شکلی کاملا ساده و قابل فهم است. از طرفی اما!! تمرکز همزمان روی هر چهار مهارت زبان انگلیسی باعث میشود تا این کتاب بخشی از مخاطبین خود را از دست دهد و عملا افرادی که قصد تمرین مهارت خاصی را دارند به سراغ کتاب های دیگر بروند.

کتاب Get ready for IELTS

اگر قصد تمرین مهارت خاصی را دارید، سری کتاب های Get ready for IELTS از بهترین کتاب ها برای آیلتس این است. در آن علاوه بر استراتژی های کلی آزمون، با تکنیک ها و مهارت هایی برای بالابردن سطح زبان خود نیز آشنا میشوید.

به طور مثال تکنیک های مربوط به درک مطلب در کتاب get ready for IELTS reading با بیان جزییات تشریح شده اند. در حالی که در بسیاری از کتاب های حوزه آیلتس، نویسنده به بیان تکنیک ها و استراتژی های آزمون بسنده کرده است. پس اگر فکر میکنید در مهارت خاصی ضعف دارید، خواندن کتاب Get ready for IELTS  قدم اول شما خواهد بود.

کتاب Ace the IELTS

یکی دیگر از منابع آیلتس کتاب نوشته شده توسط Simone Braverman موسس سایت IELTS-blog.com  با نامAce the IELTS  است که به جرات یکی از بهترین کتاب های خودخوان آیلتس است.

در طراحی این کتاب سعی شده تا تمام تکنیک ها و روش های پاسخدهی به سوالات آیلتس مورد بررسی قرار گیرد طوری که خواندن کل محتوای کتاب و انجام تمام تمارین آن بیش از دو هفته زمان نبرد. بنابراین این کتاب هم یکی دیگر از منابع آیلتس است که میتواند شما را در زمانی کم به نتیجه دلخواهتان برساند.

بیشتر بدانید : تفاوت آیلتس اکادمیک و جنرال چیست

منابع آیلتس آکادمیک

منابع آیلتس آکادمیک

در ادامه به صورت تفکیک و دسته بندی شده به معرفی منابع آیلتس آکادمیک و در ادامه به معرفی منابع آیلتس جنرال پرداخته ایم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کتاب Makkar IELTS academic reading for exam practice

این کتاب یکی از بهترین منابع آیلتس برای تقویت ریدینگ آکادمیک بوده که حاوی 50 تست کامل ریدینگ است، قطعا انجام کامل آنها شما را برای آزمون ریدینگ آکادمیک آماده میکند. خواندن 150 متن از موضوعات آیلتس علاوه بر تقویت تکنیک های تست زنی، مهارت خواندن و دایره لغات شما را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار میدهد به طوری که پس از پایان این کتاب به راحتی میتوانید پیشرفت خود در مهارت ریدینگ آیلتس را مشاهده کنید.

کتاب IELTS advantage writing skills

یکی از بهترین منابع آیلتس برای کسب نمره بالا در رایتینگ همین کتاب IETLS advantage  است که شامل 9 فصل میشود. 6 فصل ابتدایی این کتاب مربوط به رایتینگ های تسک 2 و پس از آن 3 فصل اختصاص دارد به رایتینگ تسک 1 آکادمیک ، با توجه به کیفیت محتوای این کتاب و توضیحات مختصر اما دقیق و بسیار کاربردی برای پاسخ به سوالات آزمون رایتینگ ، این کتاب یکی از منابع آیلتس جنرال نیز محسوب میشود.

کتاب IELTS academic writing task 1

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای تقویت مهارت های نگارشی خود و کسب نمره بهتر در رایتینگ تسک 1 آیلتس آکادمیک نیاز به نمونه پاسخ های قوی دارید تا دایره لغات و ساختارهای پیشرفته خود را تقویت کنید، این کتاب یکی از بهترین منابع خودخوان آیلتس برای تقویت رایتینگ آکادمیک است. در این کتاب نویسنده 50 نمونه از نمودارهای آیلتسی را به سه شیوه مختلف پاسخ داده تا توجه شما را به نوع بیان یک موضوع از جهات مختلف و با استفاده از لغات و ساختارهای هم معنی جلب کند.

منابع آیلتس جنرال

منابع آیلتس جنرال

حال به معرفی دو کتاب مناسب از منابع آیلتس جنرال میپردازیم که در این زمینه میتوانند به شما کمک بسزایی کنند.

کتاب Makkar IELTS general reading for exam practice

این کتاب دقیقا مشابه با کتاب Makkar IELTS academic reading  طراحی شده تنها با این تفاوت که متون و تمرین های گنجانده شده در این کتاب از چهارچوب آزمون ریدینگ جنرال آیلتس پیروی میکند. همانطور که در بخش منابع آیلتس آکادمیک نیز به آن اشاره شد، تعداد متون و تمرین های زیاد این کتاب این دلگرمی را به شما میدهد که پس از انجام تمام این تمارین سطح ریدینگ جنرال خود را نیز به طور چشمگیری افزایش دهید.

کتاب IELTS General writing by Daniela Moyla

یکی دیگر از منابع آیلتس برای تقویت مهارت رایتینگ همین کتاب IELTS General writing  است که در کمال سادگی اصول و روش نگارش انگلیسی را قدم به قدم توضیح داده و در پایان هر بخش نیز نمونه پاسخ های مناسب برای کسب نمره بالا را در اختیار شما قرار داده تا با بهره گیری از انها سطح writing خود را افزایش دهید. همچنین فصولی از این کتاب اختصاص دارد به نگارش نامه های آیتلس جنرال و تمام مراحل نامه نویسی برای شما تشریح شده است.

IELTS Podcast

امروزه با توجه به سبک زندگی مدرن بسیاری از ما زمان زیادی را صرف مسافرت های درون شهری میکنیم و به همین دلیل گوش دادن به پادکست های آموزشی برای بسیاری از افراد جای کتاب و دیگر منابع را گرفته است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید از منابع خودخوان آیلتس پادکست IELTS Podcast را به شما توصیه میکنیم.

موسس سایت ieltspodcast ، آقای بن ورتینگتن خود اهل انگلستان است و مدت زیادی را مشغول تدریس زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان در کشورهای مختلف بوده. تا به حال بیش از 500 قسمت از این پادکست در اپلیکیشن های پادگیر مختلف منتشر شده که در هر کدام از این قسمت ها نکته ای مربوط به آزمون آیلتس به شنونده یاد داده میشود. نکات مربوط به بخش های کلی آزمون آیلتس هستند و این کانال بخش خاصی را آزمون آیلتس همچون اسپیکینگ و یا رایتینگ را مدنظر قرار نداده است.

مدت زمان هر قسمت به طور میانگین حدود 25 دقیقه است که تا شما بتوانید به راحتی گوش دادن به حداقل یک قسمت از محتوای این پادکست را به عادتی روزانه تبدیل کنید. همچنین در وبسایت مربوط به این پادکست میتوانید مطالب بسیار مفیدی در مورد آزمون یاد بگیرید. این نکته را نیز فراموش نکنید که همانطور که خواندن کتاب های خودخوان آیلتس باعث تقویت مهارت خواندن شما میشود.

جمع بندی بهترین منابع آیلتس

آزمون آیلتس یکی از پرمخاطب ترین آزمون های بین المللی برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراد در جهان است و به همین دلیل مورد توجه نویسندگان و مولفان زیادی نیز قرار گرفته است. ازاین سو انتخاب و معرفی بهترین منابع آیلتس از میان تمام کتاب های موجود کاری دشوار است. اما ما سعی کرده ایم در این مقاله شما را با برخی از بهترین منابع خودخوان آیلتس آشنا کنیم تا کمی از سختی انتخاب منابع آزمون آیلتس برای شما کاسته شود.

البته که انتخاب بهترین کتاب ها برای آیلتس میتواند براساس نیاز و علایق شما کمی متفاوت باشد اما از جهتی دیگر نیز بسیاری از منابع از چهارچوب آزمون اصلی پیروی میکنند و تفاوت چندانی میان نحوه رویکرد و طراحی این کتاب ها وجود ندارد. اگر شما هم تجربه خاصی در این زمینه دارید در بخش کامنت ها با دیگر مخاطبین نوگولرن به اشتراک بگذارید و یا می توانید سوالات خود را مطرح و از کارشناسان ما پاسخ بگیرید.

۳ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =