بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان و پیشرفته

2.7/5 – (7 امتیاز)

کتاب های زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

وقتی صحبت از منابع یادگیری زبان انگلیسی به میان می‌آید، بسیاری از زبان آموزان از عدم توانایی خود در انتخاب کتب مناسب گلایه دارند. تعداد کتاب‌های آموزشی با سبک‌های مختلف، علت اصلی این مشکل است. پیش از انتخاب منابع باید به این نکته توجه داشته باشیم، که یادگیری و افزایش دایره واژگان و دستور زبان بسیار مهم و حیاتی است چرا که 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی-نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندنی بر مبنای آن‌ها است. در راستای آموزش زبان انگلیسی رایگان در این مطلب سعی کرده‌ایم، به معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته بپردازیم.

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

در این مقاله علاوه بر معرفی کتاب، لینک دانلود رایگان چند کتاب آموزش زبان انگلیسی که جز بهترین ها هستند نیز برای شما عزیزان قرار داده شده است. با ما همراه باشید:

کتاب Oxford Word Skills برای واژگان (Vocabulary)

بهترین کتاب واژگان زبان انگلیسی
بهترین کتاب واژگان زبان انگلیسی

مجموعه نام آشنای Oxford Word Skills از انتشارات اکسفورد از جمله کتاب های آموزش زبان انگلیسی در سه سطح- مبتدی، متوسط و پیشرفته- منتشر شده است. که از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته محسوب می‌شود.

در هر کتاب 80 درس گنجانده شده است که بسیاری از کلمات و عبارات کاربردی زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف را آموزش می‌دهد. در هر درس در کنار توضیحات ساده و روان، تمرین‌های مناسبی برای تثبیت یادگیری نیز قرار گرفته شده است. برای یادگیری تلفظ درست لغات، استفاده از فایل‌های صوتی که در کنار کتاب‌ها عرضه شده است، توصیه می‌شود.

کتابهای Oxford Word Skills

کتاب English for Everyone: English Vocabulary Builder

از سری کتاب های زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته، اگر در پی یادگیری واژگان زبان انگلیسی از پایه هستید، این کتاب گزینه مناسبی است. در واقع این کتاب نیاز به استفاده از دیکشنری را برای فهمیدن معانی هر کلمه از بین برده است، چرا که هر واژه در کنار تصویر آن قرار گرفته است. بیش از 3000 لغت و عبارت در زمینه‌های مختلف در این کتاب بررسی شده است. قرارگیری تمرین‌های مختلف در کتاب و نرم افزار صوتی همراه آن، باعث افزایش یادگیری کلمات و تلفظ آن‌ها می‌شود.

دانلود کتاب
English for Everyone
English Vocabulary Builder

کتابenglish for everyone english vocabulary builder

کتاب‌های گرامر Betty Azar

Betty Azar یکی از نویسندگان برجسته در حوزه آموزش زبان انگلیسی مخصوصا دستور زبان است. کتاب‌های او در سه سطح زیر دسته بندی شده است که به عنوان یکی از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته شناخته می‌شود.

کتاب های دستور زبان بتی آذر
  • مبتدی Basic English Grammar با جلد قرمز رنگ
  • متوسط Fundamentals of English Grammar با جلد مشکی رنگ
  • پیشرفته Understanding and Using English Grammar با جلد آبی رنگ

توسط انتشارات لانگمن چاپ شده است. در هر کتاب تقریبا 15 فصل قرار دارد که به آموزش صفر تا صد گرامر زبان اختصاص داده شده است. زبان آموزان برای یادگیری تلفظ صحیح افعال در زمان‌های مختلف، می‌توانند از فایل‌های صوتی این سری کتاب‌ها استفاده نمایند.

کتاب tactics for listening

کتاب Tactics for Listening برای لیسنینگ (Listening)

سری کتاب‌های Tactics for Listening به تقویت مهارت شنیداری در زبان آموزان می‌پردازد و از سری پرفروش‌ ترین و محبوب‌ ترین کتاب‌ های یادگیری زبان انگلیسی میان زبان آموزان است. نویسنده این مجموعه کتاب، از لهجه آمریکایی در فایل‌های صوتی استفاده کرده است. در این کتاب در کنار افزایش مهارت لیسنینگ، مهارت مکالمه نیز افزایش پیدا می‌کند به این دلیل که بیشتر آموزش‌ها، به صورت مکالمه‌های دو یا چند نفره می‌باشد.

این مجموعه نیز در سه سطح زیر به بازار عرضه شده است:

  • Basic Tactics for Listening سطح مبتدی
  • Developing Tactics for Listening سطح متوسط
  • Expanding Tactics for Listening سطح پیشرفته

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای ریدینگ (Reading)

بیشتر زبان آموزان برای یادگیری مهارت خواندن، درک مطلب و پاسخ به سوالات در ارتباط با مطالب به صورت همزمان، با مشکلات زیادی مواجه هستند، سری کتاب‌های Inside Reading یکی از بهترین کتاب های خودآموز زبان انگلیسی در خانه مخصوص مهارت ریدینگ است که در 5 جلد از مبتدی تا پیشرفته، موضوعات مختلف را بررسی و به زبان آموزان نه تنها در بخش افزایش مهارت خواندن کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش تقویت مهارت واژگان آن‌ها نیز می‌شود.

کتاب های Inside Reading

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای اسپیکینگ (Speaking)

برای یادگیری و تقویت سطح گفت‌وگو، سری 8 جلدی کتب Speakout که با همکاری BBC Learning English و انتشارات لاگمن چاپ و منتشر شده است، به شما زبان آموزان پیشنهاد می‌شود. موضوعات کاربردی از سطح مبتدی تا فوق پیشرفته در این مجموعه بررسی شده‌اند. متد آموزشی این کتاب به گونه‌ای است که در کنار بهبود مهارت مکالمه، سایر مهارت‌ها – خواندنی، نوشتاری و شنیداری – نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

کتاب Longman Academic Writing Series برای تقویت رایتینگ

بی شک یکی از چالش های یادگیری زبان انگلیسی تقویت مهارت رایتینگ است. دلیل این موضوع ارتباط مستقیم این مهارت با پایه های زبان انگلیسی و توانایی هایی همچون جمله سازی، گرامر، لغات و … میباشد. بنابراین برای این مهارت باید به دنبال منبعی بود که تمام این موارد را دربر گیرد.

کتاب لانگمن آکادمیک رایتینگ یکی از معدود کتاب های این حوزه است که علاوه بر مهارت های پایه ای نگارش مثل جمله سازی و پاراگراف نویسی آموزش ها نگارش پیشرفته و قالب هایی همچون مقاله نویسی را نیز در خود جای داده. این کتاب در 5 سری و توسط انتشارات Pearson  تالیف شده و علاوه بر درسنامه توضیحات مربوط به قالب های نگارش در زبان انگلیسی، تمرین ها و سوالات متفاوتی دارد تا آنچه آموخته اید را مرور و میزان یادگیری خود را ارزیابی کنید.

سری 4 و 5 این کتاب برای متقاضیان آزمون هایی مثل تافل و آیلتس مناسب است و به همین خاطر بسیاری از مدرسین این حوزه این کتاب را به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تقویت مهارت رایتینگ به شاگردان خود معرفی میکنند.

سخن اخر مطلب بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

در این متن تلاش کردیم برای علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز ، به معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته پرداختیم.. همچنین لینک دانلود رایگان کتاب های آموزش زبان انگلیسی نیز برای شما در این مطلب قرار داده شده است. در صورت وجود مشکل در لینک دانلود در کامنت اطلاع رسانی کنید تا مشکل بر طرف شود. تجربه شما برای معرفی کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته چیست؟ در بخش کامنت ها آن را با دیگر مخاطبان نوگولرن به اشتراک بگذارید.

۳۹ پاسخ

    1. سلام و درود..
      اگر دنبال کتابی برای کار کردن رو هر چهارتا مهارت هستید کتاب American English File منبع خوبی هست…

    1. سلام و درود..
      بله کتاب های تکتیس جز منبع های خوب و کاربردی لیسنینگ به حساب می آیند.

    1. سلام و درود..
      بله متاسفانه، اما گروه آموزشی نوگولرن دوره ها را جوری طراحی کرده اند که منابع یادگیری زبان با هزینه ای خیلی کمتر از نصف در اختیار شما قرار بگیرد .برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی گزینه ی مشاوره کلیک کرده تا از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید

    1. سلام و درود..
      بله این کتاب منبع بسیار خوبی برای تقویت گرامر می باشد و در اپ نوگولرن قرار داده شده است.

    1. سلام و درود..
      به صورت کلی برای بهتر شدن مهرت لیسنیگ پیشنهاد می کنیم به صورت مستمر خود را در معرض شنیدن قرارددهید به عنوان مثال گوش کردن به پادکست می تواند یک گزینه ی بسیار مفید باشد.

    2. سلام و درود..
      کتاب های متنوع در بازار وجود دارند اما به صورت کلی به شما پادکست را معرفی می کنم.

    1. سلام و درود..
      می توانید با دانلود اپلیکیشن نوگولرن از مزایای استفاده از این کتاب ها به صورت هوشمند شده و همچنین با تست های متنوع استفاده کنید.

    1. سلام و درود..
      بهتر است اول تعیین سطح دهید اما به صورت کلی بله از سطح مبتدی شروع کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی درخواست مشاوره کلیک کرده تا از مشاوره و پشتیبانی رایگان ما بهره مند شوید.

    1. سلام و درود..
      این کتاب ابتدا جمله سازی و پاراگراف نویسی و جلوتر نگارش پیشرفته و قالب هایی همچون مقاله نویسی را در خود جای داده داده.

    1. سلام و درود..
      ممنون از مشارکت شما،بله یکی از منبع های خوب برای تقویت لیسنینگ کتاب تکتیکس می باشد.

    1. سلام و درود..
      کتاب های inside reading منبع های بسیار خوبی برای ریدینگ هستند اما کافی نیستند.

    1. سلام و درود..
      مشخصا منابع بی شمار زیادی در کنار موارد معرفی شده وجود دارد ولی در این مقاله سعی کردیم بهترین ها را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − پنج =