منابع آزمون MSRT در تمامی بخش های آزمون

منابع آزمون msrt

برای شرکت و موفقیت در هر آزمونی شرط اول شتاخت از پیکر بندی و ساختار آن و شرط دوم آمادگی علمی جهت مواجهه با آن آزمون است. برای رسیدن به آمادگی هرچه بیشتر, شناخت منابع موثق و کاربردی میتواند درصد موفقیت را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

چه بسیار افرادی که به علت نداشتن منبع درست و یا انتخاب منبع غیر کاربردی شانس خود را برای گرفتن نمره دلخواه پایین آورده و یا مجبور به شرکت دوباره در آزمون میشوند. در این مقاله بهترین منابع آزمون MSRT را به شما معرفی میکنیم تا با خیال راحت بتوانید برای قبولی در آزمون و قدم های بعدی در فرایند تحصیلی خود برنامه ریزی کنید. پس با ما همراه باشید.

منابع آزمون MSRT

آزمون MSRT به عنوان معیار سنجش سطح زبان انگلیسی برای متقاضیان دوره دکتری در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم و تحقیقات به حساب می آید و تمامی متقاضیان برای شرکت در آزمون جامع و ارائه رساله دکتری ملزم به ارائه نمره قبولی در این امتحان (50 از 100) هستند. با توجه به محدودیت های زمانی اکثر داوطلبین این آزمون و تمایل به کسب نمره مورد نظر در حداقل زمان ممکن، انتخاب منابع مناسب برای گذر از این آزمون اهمیت بسیار بالایی دارد.

پیشنهاد میکنیم برای شناخت بیشتر این آزمون مقاله آزمون MSRT چیست را مطالعه نمائید

از آنجایی که شمار کمی از دانشجویان دوره های دکتری از سطح مهارت زبانی قابل قبول برای انجام تحقیقات و مطالعات در حوزه ی تخصصی خود و نهایتا کسب نمره قبولی در آزمون برخوردارند و اکثر داوطلبین این آزمون در صورت نداشتن آشنایی کامل با فرمت امتحان و منابع مناسب مجبور هستند چندین بار در این امتحان شرکت کنند تا نمره قبولی را کسب کنند، از این رو آشنایی با منابع آزمون MSRT اهمیت بسزایی دارد.

آزمون MSRT  شامل سه بخش شنیداری (Listening)، گرامر و درک مطلب و تعداد سوالات در این سه بخش به ترتیب 30، 30 و 40 است. نکته ی مثبت برای شرکت کننده گان در این آزمون این است که MSRT نمره منفی ندارد.  در این آزمون بخش لغت به صورت جداگانه مورد سوال قرار نمی گیرد ولی با توجه به ضرورت داشتن دایره لغات مناسب برای درک قسمت شنیداری و جملات بخش گرامر و از همه مهم تر متون بخش درک مطلب منبع مناسب برای مطالعه ی لغات نیز باید در نظر گرفته شود. در ادامه جزئیات هر بخش و منابع آزمون MSRT در هر بخش را در اختیار شما قرار گرفته است.

پیشنهاد می شود مقاله نمونه سوالات آزمون msrt را که بصورت 6 فایل pdf برای دانلود برایتان قرار داده ایم مطالعه کنید.

منابع آزمون msrt بخش شنیداری

منابع آزمون MSRT بخش شنیداری

بخش اول آزمون بخش شنیداری است. این بخش شامل 30 سوال در سه قسمت است. قسمت اول شامل چند مکالمه ی عمومی است و بخش دوم و سوم مربوط به مکالمات آکادمیک و یک سخنرانی علمی است. هر کدام از این قسمت ها شامل 10 سوال است و تنها یک بار برای داوطلبین پخش می شوند.

متقاضیان شرکت در آزمون می توانید با گذاراندن دوره MSRT نوگولرن با یکبار امتحان قبول شوید

به نظر بسیاری از داوطلبین آزمون MSRT بخش شنیداری سخت ترین قسمت این آزمون است. این مسئله به نظر بدیهی است زیرا مهارت شنیداری نسبت به دو قسمت دیگر آزمون زمان و تلاش بیشتری برای پیشرفت نیاز دارد. منبع معتبر برای آمادگی در بخش شنیداری آزمون MSRT کتاب TOEFL Actual Tests است که در واقع مجموعه ای است از امتحانات گذشته ی آزمون تافل. با توجه به شباهت زیاد قسمت شنیداری آزمون تافل و MSRT این کتاب بهترین منبع برای بهبود نمره در این بخش است. در کنار کتاب ذکر شده نمونه سوالات امتحانات گذشته بهترین منابع آزمون MSRT برای تمرین این بخش هستند.

منابع آزمون msrt بخش گرامر

منابع آزمون MSRT بخش گرامر

این بخش از آزمون شامل 30 سوال 4 گزینه ای است. در این بخش سوالات دو نوع است:

  • جمله با یک جای خالی که داوطلب باید با توجه به نکته گرامری گزینه درست برای تکمیل جمله را انتخاب کند.
  • جمله با چهار عبارت که زیر آن ها خط کشیده شده است. در این حالت داوطلب باید عبارتی که از لحاظ گرامری غلت است را انتخاب کند.

در این بخش کتاب های جامع گرامر لانگمن و Betty Azar منابع اصلی هستند. البته با توجه به کلی بودن این کتاب ها و به تبع آن حجم بالای آن ها، خیلی از داوطلبین مخصوصا کسانی که از لحاظ زمانی محدودیت دارند، ترجیح می دهند به سراغ منابعی بروند که تست محور هستند و بیشتر مناسب امتحان هستند. نکته مثبت در این مورد این است که اکثر تست های بخش گرامر آزمون صرفا با دانستن نکات گرامری و بدون نیاز به ترجمه دقیق جمله قابل پاسخگویی هستند.

بخش درک مطلب از آزمون msrt

منابع آزمون MSRT بخش درک مطلب (عکس/ خواندن متن)

بخش درک مطلب آزمون MSRT شامل 40 سوال و 4 متن است. هر متن حاوی حدودا 3 پاراگراف و 400 کلمه است. معمولا در امتحانات زبان درک مطلب بخش سختی از دیدگاه آزمون دهندگان است. دلیل این مورد آن است که فهم متن همزمان به دانش کافی در زمینه ی گرامر و لغت متکی است و همچنین به جای یک جمله باید مجموعه ای از جملات مد نظر قرار بگیرند.

اولین نکته مهم این است که باید داوطلبین تکنیک های فهم متن را به خوبی فرابگیرند و با تیپ سوال های متنوع این بخش به خوبی آشنا شوند. در سوالات درک مطلب بزرگ ترین اشتباه این است که ابتدا متن خوانده شود و سپس سوالات مورد تحلیل قرار بگیرند. بهینه ترین روش در این قسمت خواندن سوالات و سپس تلاش برای پیدا کردن جواب در متن است. در این حالت بدون خواندن کل متن می توان به سوالات بخش جواب داد.

منابع آزمون MSRT در بخش درک مطلب

در این بخش کتاب TOEFL reading flash به عنوان منبع اصلی شناخته می شود. به صورت کلی کتاب های درک مطلب (چه منابع خارجی چه ایرانی) با قرار دادن متن های متنوع و سوالات آن ها، با اتکا بر تمرین و تکرار به کاربر کمک می کنند تا نمره ی خود را در بخش مهارت درک مطلب ارتقا دهند.

علاوه بر بخش های مختلف آزمون (شنیداری-گرامر- درک مطلب) داوطلبین نیاز به ارتقا دایره لغات خود به منظور بهبود شرایط در تمامی بخش های آزمون هستند. در این حوزه به ترتیب مطالعه ی تمام کتاب های زبان دوره دبیرستان، کتاب 504 واژه ی ضروری، کتاب لغات ضروری آزمون تافل Barron و کتاب 1100 واژه ی ضروری، توصیه می شود.

منابع آزمون MSRT در اپلیکیشن نوگولرن

دوره MSRT در پلتقرم تخصصی آموزش زبان انگلیسی نوگولرن

منابع آزمون MSRT در پلتفرم تخصصی آموزش زبان انگلیسی نوگولرن یک منبع کامل برای متقاضیان شرکت در آزمون MSRT است. تمام موارد گرامری مربوط به امتحان و نکات تستی و تکنیک های مختلف پاسخگویی به سوالات بخش های مختلف آزمون توسط محتوای کاملا ویدئویی در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین تمام تست های ادوار اخیر امتحان با آنالیز کامل  همراه با بیش هز 1000 تست هوشمند و همچنین یک بانک لغت کامل از پرتکرار ترین واژگان آزمون در سالهای گذشته نیاز کاربران به یک منبع جامع را به شکل کامل برطرف میکند.

کلام آخر

منابع آزمون MSRT که در این مقاله به آنها اشاره شد همگی از منابع اصلی و معتبر هستند. با این حال با توجه به حجم بالای مطالب و وقت محدود اکثر داوطلبان امتحان شما باید برنامه ریزی منطقی و درستی برای مطالعه ی بودجه بندی امتحان داشته باشید. گاها حتی پیشنهاد می شود که نه روی تمام موارد و بخش های آزمون بلکه روی قسمت های خاصی تمرکز کنید تا با بدست آوردن نمره بالا در آن بخش شانس موفقیت خود در آزمون را بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =