تبدیل نمره دولینگو به آیلتس

5/5 – (1 امتیاز)

تبدیل نمره دولینگو به آیلتس

درست در زمان کرونا بود که افراد زیادی مجبور شدند به دلیل عدم خروج از خانه و محیط زندگی خود، آزمون دولینگو را جایگزین امتحانات حضوری مثل تافل کنند. در آن تاریخ شرایط سخت موجود، مانع از برگزاری امتحان آیلتس و تافل شده بود؛ از این رو افرادی که قصد مهاجرت داشتند باید از یک تست جایگزین مانند دولینگو استفاده می‌کردند.

از آنجا که هنوز هم بعضی از افراد این امتحان را ترجیح می‌دهند؛ تصمیم گرفتیم در این مقاله تبدیل نمره دولینگو به آیلتس را برای شما خوانندگان توضیح بدهیم. با توجه به این نکات می‌توانید نمرات خود را به صورت کامل با امتحان اصلی معادل‌سازی کنید.

معادل سازی نمره دولینگو با آیلتس

معادل سازی نمره دولینگو با آیلتس

اجازه دهید پیش از صحبت درباره معادل نمره دولینگو با ایلتس به‌صورت مختصر این آزمون را به شما عزیزان معرفی کنیم که اصلا آزمون دولینگو چیست؟ دولینگو یک امتحان بین‌المللی جایگزین تافل و آیلتس است؛ اما متاسفانه مورد تائید همه دانشگاه‌های جهان نیست. اگر در خصوص ielts نیز اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله آیلتس چیست را مطالعه نمائید

در زمان شیوع کرونا و شرایط سختی که در آن تایم، بر دنیا حاکم بود؛ این تست بیش‌از هر زمان دیگری مورد توجه زبان‌آموزان قرار گرفت. در حال حاضر نیز افرادی که قصد مهاجرت دارند، می‌توانند به جای تافل و آیلتس، آزمون دولینگو را بدهند. 

حال در این بخش قصد داریم نحوه تبدیل نمره دولینگو به آیلتس را بررسی کنیم. به جدول زیر دقت کنید.

نمره دولینگونمره آیلتس
101.5
152
20-252.5
303
353
403
453.5
503.5
554
604
654.5
704.5
755
805
855.5
905.5
956
1006
1056.5
1106.5
1157
1207
1257.5
1307.5
1358
1408
1458.5
1508.5
160-1559

به صورت کلی، نمره آزمون دولینگو در چهار بازه زیر سطح‌بندی می‌شود.

  • ·            10 تا 55
  • ·            60 تا 85
  • ·            90 تا 115
  • ·            120 تا 160

حال در ادامه با توجه به این 4 سطح، به معادل سازی نمره دولینگو با آیلتس می‌پردازیم.

معادل‌ سازی نمره دو آزمون دولینگو در بازه 1 تا 55 با آیلتس

افرادی که در جدول از نمره 1 تا 55 امتحان دولینگو را دریافت کرده‌اند، بعد از معادل‌سازی، در سطح A1/A2 (مقدماتی) آزمون آیلتس قرار می‌گیرند. توانایی این افراد شامل موارد زیر می‌شود.

  • فهم تمامی عبارات روزمره و کاربردی و استفاده از آن‌ها برای برطرف کردن نیازهای اولیه
  • توانایی معرفی خود و دیگران و پاسخ دادن درباره سوالات شخصی زندگی‌
  • تعامل و برقراری ارتباط با افراد دیگر به شرط اینکه طرف مقابل آرام و سنجیده صحبت کند.
  • درک عبارات و جملاتی که با نیازهای ضروری افراد در ارتباط هستند.
  • تبادل نظر درباره وظایف ساده و معمول همیشگی
  • بیان جنبه‌های گذشته زندگی خود و محیط اطراف
  • صحبت درباره نیازهای اولیه

این زبان‌آموزان در سطح یک قرار دارند و هنوز برای آیلتس و تافل کاملا آماده نیستند.

تبدیل نمره دولینگو به آیلتس از بازه 60 تا 85

افرادی که در جدول، نمره 60 تا 85 را گرفته‌اند، سطحشان متوسط یا همان B1 از CEFR است. توانایی این دسته از زبان‌آموزان نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • توضیح موقعیت، آرزو و علاقه‌شان به صورت مختصر و با دلیل
  • تولید متن‌های ساده درباره موضوعات مورد علاقه یا مواردی که با آن‌ها آشنا هستند.
  • توانایی حل مسائل مختلفی که در سفرهایشان به کشورهای دیگر رخ می‌دهد.
  • درک تمام مفاهیم کلی که در شرایط گوناگون به‌صورت منظم رخ می‌دهد.

این افراد نیز آمادگی کامل ندارند.

معادل سازی نمره دولینگو با آیلتس از بازه 90 تا 115

افرادی که نمره‌های آن‌ها بین 90 تا 115 است، در سطح فوق متوسط یا همان B2 از استاندارد cefr قرار می‌گیرند. زبان‌آموزی که این نمره را گرفته، توانایی‌های زیر را دارد.

  • بدون مشکل و نیاز به فردی دیگر، در جامعه ارتباط برقرار می‌کند.
  • توضیح درباره موضوعات متنوع و حتی تخصصی و بیان نقاط ضعف و قوت آن‌ها
  • درک مفاهیم تخصصی که به‌صورت کاملا پیچیده بیان شده‌اند.

این دسته با کمی تلاش بیشتر موفق خواهند شد.

معادل سازی نمرات دسته آخر duolingo با ielts

آخرین دسته نیز کسانی هستند که نمره duolingo آن‌ها در جدول از 120 تا 160 است. این گروه در سطح پیشرفته آیلتس یا C1/C2 از CEFR قرار دارند و توانایی‌هایشان در این حد است.

  • بیان تمام ایده‌های فکری با تسلط کامل و بدون جست‌وجوی لغات
  • درک طیف وسیعی از عبارات بلند و در عین حال سخت
  • استفاده از زبان انگلیسی برای رفع نیازهای اجتماعی، آکادمیک و تخصصی
  • تهیه متونی عالی درباره موضوعاتی سخت و پیچیده
  • فهم تمام مواردی که می‌شنود یا می‌خواند.
  • بیان خلاصه تمام مطالبی که به‌صورت نوشتاری یا کلامی متوجه می‌شود.
  • ابراز دقیق شخصیت خود بدون مقدمه و کاملا سلیس، حتی در موقعیت‌های بسیار پیچیده

افرادی با این توانایی در امتحانات خود موفق عمل کرده‌اند.

فرمت آزمون دولینگو

مقایسه نمره دولینگو با آیلتس از جهت ساختار

در حال حاضر امکان انجام آیلتس برای افراد وجود دارد؛ اما هنوز هم عده‌ای دولینگو را ترجیح می‌دهند؛ به همین دلیل در این قسمت به مقایسه تفاوت‌های ساختاری این دو امتحان می‌‌پردازیم. باید بدانید فرمت، در معادل سازی نمره دولینگو با آیلتس تاثیر خاصی ندارد؛ با این حال متقاضیان با توجه به شرایط خود می‌توانند امتحانی را برگزینند که با آن راحت‌تر هستند.

فرمت آزمون

فرمت برگزاری این دو آزمون کاملا با یکدیگر متفاوت است. آگاهی از این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ زیرا زبان‌آموزان با توجه به این مطلب می‌توانند در امتحانی شرکت کنند که با سلایقشان مرتبط‌تر است. آیلتس دو نوع مختلف آکادمیک و جنرال دارد.

بیشتر بدانید : تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک

سوالات هردو نوع این آزمون‌ها نیز شامل چهار مهارت اصلی (Listening، Reading و Writing و Speaking) می‌شود؛ البته داوطلبان می‌توانند امتحان Speaking خود را به صورت جداگانه (یک هفته قبل یا بعد از تست اصلی) انجام دهند. هر داوطلب برای پاسخ به سوالات آیلتس، تنها 2 ساعت و 45 دقیقه فرصت دارد.

فرمت دولینگو کاملا متفاوت است. این آزمون به روش تطبیقی برگزار می‌شود؛ یعنی هر داوطلب با یک پاسخ صحیح، باید به سوال سخت‌تری جواب دهد. تایم دقیق این امتحان نیز 1 ساعت است.

Speaking

این دو تست در بخش اسپیکینگ نیز با یکدیگر تفاوت دارند؛ برای مثال زبان‌آموز برای این بخش از امتحان آیلتس درباره 3 موضوع گوناگون صحبت می‌کند؛ اما در دولینگو باید درباره یک تصویر خاص، نظر خود را بیان کند. داوطلب در بخش صحبت کردن آزمون دولینگو، یک مصاحبه ویدئویی هم دارد.

Writing

در قسمت رایتینگ آیلتس، داوطلب باید درباره یک نمودار، متنی مناسب بنویسد و در آن، داده‌های خاصی را بیان کند. بخش Writing آزمون دولینگو کاملا متفاوت است؛ داوطلب در این بخش باید حداقل 50 کلمه واقعی انگلیسی گم شده را در یک جمله تشخیص دهد.

Listening

قسمت Listening آیلتس با 4 ویس برگزار می‌شود و داوطلب باید به سوالات داخل آن پاسخ دهد؛ اما در امتحان دولینگو زبان‌آموز وظیفه دارد از بین کلماتی که در یک فایل پخش می‌شود، موارد واقعی را از شبه‌جمله‌ها تشخیص دهد.

Reading

در نهایت به قسمت ریدینگ می‌رسیم؛ آزمون دولینگو در این بخش، از افراد می‌خواهد که شکل صحیح جملات را بخوانند و قسمت‌های خالی را پر کنند. در امتحان آیلتس، زبان‌آموز وظیفه دارد سه متن بسیار طولانی را بخواند و به پرسش‌های آن پاسخ دهد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله متوجه شدید تبدیل نمره دولینگو به آیلتس کار بسیار راحتی است؛ با این حال نمی‌ توان گفت که هردو این امتحان‌ها برای داوطلبان مناسب هستند. در نظر داشته باشید دولینگو مورد تائید همه دانشگاه‌ها نیست؛ پس در ابتدا شرایط دانشگاه موردنظرتان را بررسی کنید.

دولینگو نسبت به تافل و آیلتس مزایایی هم دارد؛ برای مثال هزینه آن کمتر است یا اینکه جواب نهایی‌اش زودتر حاضر می‌شود. با همه این تفاسیر پیشنهاد ما به شما این است که تمام جنبه‌ها را در نظر بگیرید تا در نهایت انتخاب مناسبی داشته باشید و بعدها بابت وقت و هزینه‌ای که صرف کردید، پشیمان نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهارده =