گرفتن تافل چقدر طول میکشد + عوامل موثر کوتاه کردن این زمان

گرفتن تافل چقدر طول میکشد

همه می دانیم که تافل آزمونی است تشکیل شده از چهار بخش که برای سنجش سطح زبانی افراد غیر انگلیسی زبان توسط سازمان ETS آمریکا طراحی شده است. ولی چنانچه هنوز با این آزمون آشنایی کامل ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله تافل چیست را مطالعه نمائید که به صورت کاملا جز به جز به توضیح آن پرداخته ایم، در این مقاله نیز سعی کرده ایم پاسخی روشن به اینکه گرفتن تافل چقدر طول میکشد و فاکتورهای دخیل در آن و برخی سوالات دیگر در این حوزه بپردازیم، تا انتها با ما همراه باشید.

گرفتن تافل چقدر طول میکشد ؟

در پاسخ به این سوال که گرفتن تافل چقدر طول میکشد باید بگوییم که میزان زمانی که باید صرف آمادگی برای این آزمون کنید به عواملی از قبیل سطح کنونی زبان شما و نمره هدف شما در آزمون تافل به طور مستقیم بستگی دارد. در ادامه عوامل تاثیرگذار در اینکه گرفتن مدرک تافل چقدر طول میکشد را با جزییات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

زمان لازم برای تافل گرفتن

اما ابتدا نیاز است با سیستم نمره دهی در آزمون تافل آشنا شوید تا بتوانید سطح زبانی کنونی خود را با سطحی که میخواهید به آن برسید مقایسه کرده و درک بهتری از مسیر پیش رو برای آمادگی در این آزمون پیدا کنید.

این آزمون شامل 4 بخش بوده و به هر بخش از آزمون 30 نمره تخصیص داده شده است. بنابراین نمره مجموع چهار بخش 120 خواهد بود. جدول زیر نسبت نمره تافل به سطوح استاندارد CEFR را نشان میدهد. برای آشنایی بیشتر با این سطوح مقاله cefr چیست را مطالعه نمائید.

نمرات برای تافل گرفتن

همانطور که مشاهده میکنید برای رسیدن به پیشرفته ترین سطح در زبان انگلیسی باید حداقل نمره مجموع 114 را کسب کنید. البته کسب این نمره بسیار سخت بوده و به طور معمول از افراد غیر انگلیسی زبان انتظار نمیرود که برای اخد پذیرش دانشگاه یا برنامه های مهاجرتی چنین نمره ای را کسب کنند.

بیشتر بدانید : آمادگی برای تافل در خانه

به طور معمول در بیشتر دانشگاه ها و موسسات شما باید بتوانید نمره ای بین 80 تا 105 را کسب کنید. یعنی سطح B1 و B2 بر اساس چهارچوب CEFR.

حال برای پاسخ به این سوال که گرفتن تافل چقدر طول میکشد ، این معیار را در نظر داشته باشید که بر اساس مطالعات انجام شده و طبق مقاله منتشر شده در سایت دانشگاه کمبریج Cambridge University برای رسیدن به یک سطح بالاتر در زبان انگلیسی بین 100 تا 200 ساعت مطالعه نیاز است. یعنی اگر شما در حال حاضر در سطح مبتدی هستید و چند ترم در کلاس های زبان شرکت کرده اید و میتوانید از پس مکالمات ساده بر بیایید، با صرف 100 تا 200 ساعت زمان میتوانید به سطح B1 و نمره ای بین 40 تا 70 در آزمون تافل برسید.

عوامل موثر بر مدت زمان گرفتن مدرک تافل

عوامل تاثیر گذار بر مدت زمان گرفتن مدرک تافل

در ادامه به عواملی که بر پاسخ به این سوال که گرفتن مدرک تافل چقدر طول میکشد پرداخته ایم تا بهتر بتوانید موقعیت فعلی و زمانی که نیاز دارید تا موفق به اخذ مدرک تافل شوید را درک کنید.

نمره هدف

مهم ترین عاملی که در مدت زمان گرفتن مدرک تافل تاثیر گذار است نمره ایست که باید در این آزمون کسب کنید. این موضوع حتی از سطح کنونی زبان شما نیز مهم تر است زیرا برای کسب نمره ای بالای 100 شما باید به سطح پیشرفته در زبان برسید. این یعنی شما میتوانید در تمام موقعیت ها به خوبی ارتباط برقرار کنید و متون و فایل های صوتی را در حد یک انگلیسی زبان متوجه شوید. بدیهی است برای رسیدن به این سطح نیاز به تلاش زیادی خواهید داشت.

سطح کنونی زبان شما

هر چه اختلاف سطح کنونی زبان شما به نسبت سطحی که باید به آن برسید بیشتر باشد، نیاز به تلاش و مطالعه بیشتری خواهید داشت و پاسخ به این سوال که برای گرفتن تافل چقدر زمان لازم است برایتان راحت تر خواهد بود. اگر در سطوح پایه ای زبان هستید پیشنهاد میشود به جای آمادگی برای آزمون تافل و تمرین کردن تست های تافل، سطح عمومی زبان خود را با شرکت در کلاس زبان آنلاین و یا مطالعه منابع عمومی تقویت کنید.

بعد از این کار شما میتوانید وارد مرحله بعدی از آمادگی خود که همان مطالعه منابع لازم برای آزمون تافل است شوید. همچنین می تواند از خدمات تعیین سطح زبان انگلیسی رایگان سایت نوگولرن نیز استفاده نموده و سطح آمادگی خود را محک بزنید.

انتخاب منابع درست

متاسفانه بسیاری از افراد به منظور کسب آمادگی لازم برای اخذ نمره مطلوب در آزمون تافل اقدام به خواندن منابع عمومی زبان میکنند. بدون توجه به این موضوع مهم که تافل نیز همچون آزمون های استاندارد دیگر دارای ساختاری مشخص است و میتوان با شناخت این ساختار و فراگیری تکنیک های لازم برای پاسخ به سوالات هر بخش، میتوانید مسیر آمادگی برای تافل گرفتن را به طور چشمگیری کوتاه کنید.

به عبارتی دیگر، موفقیت در این آزمون علاوه بر دانش زبانی مطلوب، به شناخت شما از ساختار و تکنیک های آزمون نیز بستگی دارد و ضعف در هر یک از این دو فاکتور میتواند منجر به عدم موفقیت شما در کسب نمره دلخواه و زمان لازم برای گرفتن مدرک تافل را افزایش دهد.

بیشتر بدانید : گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد

منابعی که برای شناخت ساختار و تکنیک های آزمون پیشنهاد میشود کتاب هایی هستند که توسط خود سازمان ETS منتشر شده اند. بنابراین  کتاب هایی نظیر The official guide to TOEFL IBT Test و The TOEFL IBT test prep planner میتوانند در مسیر آمادگی آزمون تافل به شما کمک شایانی کنند.

جمع بندی مقاله گرفتن تافل چقدر طول میکشد

در این مقاله سعی کردیم پاسخی مناسب و دقیق برای این سوال که گرفتن تافل چقدر طول میکشد ارائه دهیم و عوامل تاثیر گذار بر مدت زمان اخذ این مدرک را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه تجربه ای در خصوص مدرک تافل گرفتن و عاملی که باعث شده تا مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک تافل برایتان کوتاه تر شده دارید در بخش کامنت ها با دیگر بازدید کنندگان سایت نوگولرن به اشتراک بگذارید، در ضمن هر گونه سوالی در این رابطه دارید مطرح کنید کارشناسان مجموعه به شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =