گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد + نکات

3/5 – (1 امتیاز)

مدت زمان اخذ آیلتس

یکی از سوالات مهمی که برای اغلب زبان‌آموزان پیش می‌آید این است که گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد؟ و چگونه می‌توان این زمان را کوتاه کرد؟ درواقع باید گفت هر شخصی با توجه به سطح مهارتی که دارد به زمان خاصی برای اخذ این مدرک بین‌المللی نیاز خواهد داشت.

بنابراین، در مرحله اول باید به میزان مهارت‌های خود دقت کرده و با استفاده از روش‌های مناسب آنها را تقویت کنید. یقینا می دانید آزمون آیلتس چیست و این امتحان در 4 بخش شنیداری (Listening)، نوشتاری (Writing)، صحبت‌کردن (Speaking) و خواندن (Reading) برگزار می‌شود که هر بخش امتیاز جداگانه‌ای دارد اما برای موفقیت، کسب رتبه در تمام این مهارت‌ها لازم است.

چقدر زمان لازم است تا بتوانیم با تقویت این مهارت‌ها نمره قبولی در آیلتس کسب کنیم؟ برای آگاهی از این سوال و راه‌کارهایی که باعث کوتاهی آن خواهد شد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مدرک آیلتس

مدرک آیلتس چیست؟

با توجه به نیاز روزافزون افراد در بکارگیری از زبان انگلیسی در محیط های تحصیلی و شغلی مختلف، کمتر کسی است که اطلاعی نداشته باشد که مدرک آیلتس چیست و چه کاربردی دارد و یا مربوط به کدام زبان است. اما در توضیحات تکمیلی میتوان گفت که مدرک آیلتس همان نتیجه آزمون (کارنامه) آیلتس است که پس از شرکت در آزمون به تمام شرکت کنندگان تعلق میگیرد.

بیشتر بدانید: هزینه آزمون آیلتس

بنابراین صرف داشتن مدرک آیلتس ملاک نیست، بلکه نمره ی کسب شده در کارنامه مدنظر موسسات و کارفرمایان است. پس از شرکت در آزمون آیلتس تمام متقاضیان نمره ای از 0 تا 9 دریافت میکنند که نشانگر توانایی های زبانی شخص مطابق با استانداردهای بین المللی زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج در انگلستان طراحی و تنظیم شده و موسسات IDP استرالیا و British Council نیز مجریان برگزار کننده این آزمون هستند.

مقالات مرتبط : نحوه ثبت نام آزمون ایلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس و کسب مدرک آیلتس با نمره ای بالا، علاوه بر دانش زبانی مناسب نیاز به شناخت کافی در مورد ساختار و انواع سوالات آزمون خواهید داشت. در ادامه سعی کردیم سوالات مرسوم حول محور مدرک آیلتس را بررسی کرده و پاسخ مناسبی برای سوالات شما ارائه دهیم.

گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد ؟

اگر درحال یادگیری زبان هستید یا قصد مهاجرت شغلی یا تحصیلی به دیگر کشورها را دارید حتما این سوال در ذهن شما نیز به‌وجود آمده است. درواقع نمی‌توان پاسخ قطعی و واحدی به این سوال داد. چراکه هر شخص با مهارت و سطحی متفاوت، ممکن است تصمیم به شرکت در این آزمون بگیرد. نمره آزمون آیلتس بین 0 تا 9 است و بسته به اینکه شما مدرک این آزمون را برای ارائه به کدام کشور یا دانشگاه بخواهید، نمره‌ای که باید در آن کسب کنید نیز متفاوت خواهد بود.

با این حساب باید گفت نمره‌ای که باید کسب کنید، مهارتتان در بخش‌های مختلف آزمون و همچنین سطح زبان انگلیسی شما از جمله مواردی هستند که مدت‌زمان لازم برای قبولی در آزمون آیلتس را تعیین می‌کنند.

خدمات نوگولرن : پکیج آیلتس ( پکیج خودآموز + جلسات رفع اشکال آنلاین و پشتیبانی VIP )

اگر بخواهیم یک زمان کلی برای افرادی که سطح بالایی در زبان دارند بیان کنیم باید گفت حداقل 6 تا 8 هفته لازم است تا شخص بتواند روی مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت‌ کردن خود کار کرده و آنها را در حد لازم تقویت کند.

سطوح مختلف زبان و گرفتن مدرک آیلتس

افراد در هر سطح زبان چه نمره‌ای از آیلتس می‌توانند کسب کنند؟

برای هر سطح، گرفتن آیلتس چقدر طول میکشه؟ افرادی که موفق به گذراندن سطوح مختلف زبان شده‌اند اگر در سطح خود تمام مهارت‌ها را تقویت کرده‌ باشند می‌توانند به نمره‌های زیر دست یابند. پیشنهاد میکنیم حتما در ابتدای راه در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید تا خود را در یک امتحان شبیه سازی آزمون اصلی می باشد به چالش بکشید.

  • افراد دارای مدرک B1 می‌توانند نمره‌ای بین 4 تا 5.5 کسب کنند.
  • برای زبان‌آموزان سطح B2 احتمال کسب نمره 5.5 تا 6.5 وجود دارد.
  • زبان‌آموزان سطح C1 می‌توانند نمره‌ای بین 6.5 تا 8 کسب کنند.
  • برای زبان‌آموزان سطح C2 نیز احتمال کسب نمره 8 تا 9 وجود دارد.

البته تمام این نمره‌ها را به‌شرطی می‌توان کسب کرد که فرد در طول دوره‌ها به‌طور مرتب و با پشتکار زیاد به تمرین، تکرار و افزایش مهارت‌های خود بپردازد. با این حساب در پاسخ به سوال گرفتن مدرک آیلتس چقدر زمان میبرد باید گفت زمان تقریبی آن بین 6 تا 8 هفته است. در مقاله نمره قبولی آیلتس به صورت کامل در این رابطه توضیح داده ایم که پیشنهاد می شود مطالعه نمائید.

کوتاه کردن زمان گرفتن مدرک آیلتس

نکات ضروری برای کوتاه‌ کردن مسیر دریافت مدرک آیلتس

در کنار سوال گرفتن آیلتس چقدر طول میکشه بسیاری از زبان‌آموزان با این سوال که چگونه می‌توان مسیر دریافت این مدرک و اخذ نمره قابل قبول در آیلتس را کوتاه کرد مواجه می‌شوند.

بیشتر بدانید : چگونه آیلتس تدریس کنیم + نکات طلایی و مهم

ازاین‌رو قصد داریم در ادامه به‌ بررسی مهم‌ ترین نکاتی که می‌توانند باعث کوتاه شدن این مسیر یا کسب نمره بهتر در آزمون آیلتس شوند بپردازیم. این موارد به شرح زیر هستند:

مطالعه مستمر داشته باشید

هرگز دست از مطالعه بر ندارید. سعی کنید هر روز برای مدت‌ زمانی کوتاه هم که شده به مطالعه گرامر یا کتاب‌های غیر درسی و انگلیسی‌زبان بپردازید. این موضوع به شما در کسب موفقیت و گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان کمک می‌کند.

مهارت‌های خود را تقویت کنید

در کنار مطالعه دروس، بهتر است به دیگر مهارت‌ها نیز توجه کنید. گوش دادن به آهنگ‌ها یا پادکست‌های انگلیسی، دیدن فیلم‌های زبان اصلی و استفاده روزمره از زبان در صحبت‌کردن، به شما در این مسیر کمک می‌کند.

از معلمی با تجربه کمک بگیرید

 معلم در ابتدا با بررسی سطح زبان و میزان مهارت‌های شما می‌تواند بگوید که گرفتن مدرک آیلتس چقدر زمان میبرد؟ سپس راه‌کارهای درستی به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید با مطالعه اصولی این زمان را کوتاه کنید.

دراین‌بین استفاده از اپلیکشن‌هایی که بهترین منابع آموزشی را به کاربران معرفی کرده و به آنها در داشتن تمرین‌های مناسب کمک می‌کنند نیز مناسب است.

بیشتر بدانید : پیشنهاد میکنیم مقاله معرفی 6 آزمون آنلاین آیلتس رایگان

عوامل موثر بر زمان گرفتن مدرک آیلتس

چه عواملی در زمان گرفتن مدرک آیلتس تاثیر دارند؟

اینکه گرفتن مدرک ایلتس چقدر طول میکشه به چند مورد بستگی دارد که هر کدام به نحوی در افزایش یا کاهش این زمان تاثیر دارند. با در نظر گرفتن این عوامل شما می‌توانید روی کوتاه‌کردن مسیر اخذ نمره قبولی در آیلتس حساب کنید.

در چه سطحی از زبان هستید؟

برای افرادی که به سطوح بالای زبان دست یافته‌اند مسیر اخذ مدرک آیلتس می‌تواند کوتاه‌تر از سایرین باشد. چرا که این افراد زمان بیشتری را به مطالعه پرداخته‌اند و مهارت‌های آنها نیز بیش از دیگر زبان‌آموزها است. میتوانید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی که بصورت رایگان در اختیار شما بازدید کنندگان عزیز قرار داده شده میزان تسلط خود را به زبان انگلیسی محک بزنید.

شرکت در دوره زبان فشرده

هر چه دوره‌های زبان دارای فشردگی بیشتری باشند مسیر آموزش را برای شما کوتاه می‌کنند و درنتیجه می‌توانید با سرعت بیشتری برای شرکت در آزمون آیلتس شرکت کنید. چنانچه هنوز با زبان آشنایی ندارید می توانید با شرکت در کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی نوگولرن در همین ابتدا با اصول استاندارد و تحت نظر اساتید مجرب کار خود را شروع نمائید.

تلاش و مطالعه شما چقدر است؟

آموزش یک زبان جدید سختی‌ها و چالش‌های بسیاری دارد و بدون تلاش مستمر نمی‌توان آن را به‌خوبی یاد گرفت. برای اخذ مدرک آیلتس در مدتی کوتاه نیز باید این تلاش را چند برابر کنید. هرچه مطالعه شما افزایش یابد زمانی که برای آماده‌سازی خود نیاز دارید کاهش پیدا می‌کند.

سوالات متداول پیرامون مدرک آیلتس

  • آیا برای گرفتن مدرک آیلتس نیاز داریم تمام روزها و ساعات هفته تمرین کنیم؟

قطعا آمادگی برای گرفتن مدرک آیلتس نیازمند صرف زمان کافی برای مطالعه منابع آیلتس و همچنین انجام تمرین های مستمر است. قطعا صرف زمان روزانه میتواند روند پیشرفت شما را تسریع کند، اما بهتر است این موضوع به مانعی برای شروع آمادگی تبدیل نشود. به بیانی دیگر، هدف اول صرف زمان کافی برای مطالعه است و چه بهتر که به صورت روزانه انجام شود.

  • آیا می‌توانم در کمتر از 2 ماه آماده بشیم و مدرک آیلتس را بگیرم؟

پاسخ به این سوال به سطح فعلی شما وابسته است. شما در کمتر از 2 ماه میتوانید با ساختار آزمون آشنا شوید و تکنیک ها و استراتژی های کلی آزمون را یاد بگیرید. اما در صورتی که علاوه بر فراگیری تکنیک ها و استراتژی ها نیاز به تقویت سطح زبان عمومی خود دارید بهتر است آمادگی برای آزمون را به تعویق نیاندازید.

  • آیا مدت زمان اعتبار مدرک آیلتس محدود است؟

بله اعتبار آزمون آیلتس دو سال است. بنابراین اگر بیش از دو سال از دریافت مدرک آیلتس شما میگذرد، باید در آزمونی مجدد شرکت کنید و مدرک مجدد دریافت کنید.

جمع‌بندی

برای پاسخ به سوال گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد باید بدانیم این زمان برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. دلیل این موضوع نیز تفاوت در سطح زبان و میزان مهارت‌های هر زبان‌آموز است. افرادی که در طول آموزش، مهارت‌های خود را تقویت کرده باشند؛ قطعا به وقت کمتری نیز نیاز خواهند داشت.

این مهارت‌ها شامل خواندن، نوشتن، حرف زدن و گوش دادن هستند. اگر سطح زبان شما خوب است به‌مدت زمانی حدود 6 تا 8 هفته برای تقویت مهارت‌های ذکر شده نیاز دارید و پس از آن امکان اخذ مدرک آیلتس با نمره قابل قبول امکان‌پذیر خواهد شد.

اگر چنانچه شما هم تجربه ای برای گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان دارید میتوانید در بخش کامنت ها با دیگر مخاطبین نوگولرن به اشتراک بگذارید. پاسخگوی سوالات شما در ابن رابطه نیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =