چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

4.4/5 – (29 امتیاز)

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم

شاید بارها از خود پرسیده اید چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم ؟ اصلا راه های تقویت زبان انگلیسی کدامند؟ این دو سوال  از جمله پرتکرارترین پرسش‌ هایی است که بیشتر زبان آموزان آن‌ ها را مطرح و به دنبال پاسخ برای آن‌ها هستند. اما واقعا راهکارهای عملی برای تقویت زبان انگلیسی چه چیزهایی می‌توانند باشند؟

برای پاسخ به سوالات بالا، همانند دفعات گذشته باید به این نکته اشاره کنیم که هر زبان آموزی برای تقویت زبان انگلیسی، باید برروی هر چهار مهارت زبان انگلیسی تمرکز و تمرین داشته باشد و به تقویت هر یک بپردازد، شاید از خود بپرسید چهار مهارت زبان انگیسی که باید در جهت تقویت آنها کوشا باشیم کدامند؟ در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

  1. تقویت مهارت خواندن
  2. تقویت مهارت نوشتن
  3. تقویت مهارت گفتاری
  4. تقویت مهارت شنیداری

زیرا این چهار مهارت همانند تکه‌های پازل تکمیل کننده یگدیگر هستند. درادامه این مطلب شما را با بهترین روش ‌های تقویت زبان انگلیسی آشنا می نماییم.

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

چنانچه قصد دارید به صورت جدی گامهایی موثر جهت تقویت زبان انگلیسی خود بردارید، با ما همراه باشید تا به شما 6 روش کاربردی از روش های تقویت زبان انگلیسی را معرفی کنیم. یکی از گام ها می تواند شرکت در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی آنلاین باشد که یقینا اثر بخشی آن بالا خواهد بود.

1. به رادیو، فایل‌های صوتی و پادکست‌های مختلف گوش کنید

بهترین روش های تقویت زبان انگلیسی
بهترین روش های تقویت زبان انگلیسی

یکی از راه های تقویت زبان انگلیسی گوش دادن به پادکست، فایل های صوتی و رادیو است، اصلا فرقی نمی‌کند، آموزش نحوه پخت غذا باشد یا یک پادکست کاملا تخصصی در حوزه کاریتان، فقط سعی کنید به موارد مختلف گوش کنید. مزیت گوش دادن به صداها و فایل‌های صوتی، به شما در یادگیری تلفظ صحیح کلمات و جملات اعم از جملات تعجبی، پرسشی و … کمک می‌کند.

بیشتر بدانید : آیلتس چیست؟

البته نباید از نقش پررنگ یادگیری کلمات و گرامر حین گوش کردن غافل شویم. گوش کردن به موسیقی، سخنرانی‌های انگیزشی به زبان انگلیسی مثل تدتاک و … همگی اینها علاوه بر بهتر کردن مهارت شنیداری، به شما در مهارت گفت و گو نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

2. تا می‌توانید کتاب، مقاله و متن‌های مختلف بخوانید

معرفی بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی در خانه از مبتدی تا پیشرفته

صرف‌نظر از موضوع، به سراغ خواندن کتب، مقالات و یا مطالب مختلف بروید. وقتی متنی را مطالعه می‌کنید و با کلمات جدید روبرو می‌شوید، در ابتدای کار، سعی کنید معانی لغات را باتوجه به متن خوانده شده حدس بزنید و سپس به دنبال معانی دقیق آن‌ها بروید.

بیشتر بدانید : یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز

خواندن زیاد، نه تنها باعث افزایش دایره واژگان می‌شود، بلکه سرعت شما را در خواندن و فهمیدن متون نیز افزایش می‌دهد. از دیگر نتایج خواندن مطالب مختلف، یادگیری نحوه استفاده از کلمات در جملات مختلف است که در نهایت باعث تقویت زبان انگلیسی شما خواهد شد.

3. از یادگیری گرامر و به کار گرفتن آنها غافل نشوید

شاید شما هم با خیلی از زبان آموزان هم عقیده باشید که یادگیری گرامر خسته کننده است. اما فراموش نکنید، برای برقراری ارتباط و فهم موارد مختلف در هر زبانی، یادگیری ساختار جملات بسیار با اهمیت است. با نصب اپلیکیشن نوگولرن، شما به راحتی می‌توانید با انتخاب دوره جامع گرامر، صفر تا صد نحوه ساختن جملات در زمان و حالت‌های مختلف را از طریق ویدئوهای آموزشی یاد بگیرید.

احساس خستگی نداشته باشید. اگر شما هم بدنبال آن هستید که بدانید چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ فراموش نکنید که باید عزم خود را جزم کرده و به موارد ذکر شده در این مطلب با دقت توجه کنید، طبیعتا نتیجه ای عالی در انتظار شماست.

بهترین راه های تقویت زبان انگلیسی
بهترین راه های تقویت زبان انگلیسی

4. دیکشنری مخصوص به خودتان را درست کنید

در طول روز با مطالعه، گوش دادن و دیدن فیلم و سریال‌های مختلف با کلمات زیادی آشنا می‌شوید که معانی آنها را نمی‌دانید. در دفتر مخصوصی کلمات را همراه با معانی آن‌ها بنویسید و با آن‌ها جملات مختلفی بسازید. هرروز قبل از نوشتن کلمات جدید، جملات روزهای قبل را مرور کنید. تکرار این روش، روند به خاطرسپاری را تسهیل می‌کند و باعث تقویت زبان انگلیسی می‌شود.

5. از اپلیکیشن‌ها و جمع‌های دوستانه برای صحبت کردن استفاده کنید

در مطلب” چگونه مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنیم ”  به معرفی چندین روش برای تقویت مهارت مکالمه اشاره کردیم. راه‌حل‌هایی همانند استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف مختص مهارت گفت و گو، تکنیک استفاده از آینه و صحبت کردن در مقابل آن، ضبط صدای خود حین مکالمه با خودتان و … که در درجه اول حس خجالت و عدم اعتماد به نفس را از بین می‌برد و در درجات بعدی، باعث تقویت زبان انگلیسی مخصوصا مکالمه شما می‌شود.

از اپلیکیشن‌ها و جمع‌های دوستانه برای صحبت کردن استفاده کنید
از اپلیکیشن‌ها و جمع‌های دوستانه برای صحبت کردن استفاده کنید
چگونه زبان انگلیسی را تقویت کنیم
چگونه زبان انگلیسی را تقویت کنیم

6. تلاش کنید، هر روز یک متن بنویسید

یکی از روش های تقویت زبان انگلیسی نوشتن متن است، در طول روز، اتفاقات مختلفی برای هر فردی رخ می دهد، بهتر است در انتهای روز، سعی کنید همه مواردی که برایتان پیش آمده را بنویسید، در این نوشتن به دو نکته دقت کنید، سعی کنید از کلمات جدید – اسم، صفت، قید و … – که یاد گرفته‌اید استفاده کرده و با استفاده از گرامرهای مختلف جملات بیشتری بنویسید. در روزهای اول، ممکن است تعداد جملات کمتری را بتوانید بنویسید، اما با تکرار این روش، پیشرفت خود را در تقویت زبان انگلیسی با گذشت زمان خواهید دید.

سخن آخر مقاله راه های تقویت زبان انگلیسی

در تمامی موارد بالا، سعی کردیم تا جوابی اصولی به سوال چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم دهیم، بهترین روش‌ های کاربردی تقویت زبان انگلیسی را برای شما شرح دادیم، در انتها جایگاه استفاده از منابع درست برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی را نباید فراموش کنیم. شما می‌توانید تقویت زبان انگلیسی در خانه را از سر بگیرید و منابع مختلفی در سطح بازار و فروشگاه‌های آنلاین در دسترس هستند. تجربه شما برای  روش های تقویت زبان انگلیسی چیست؟ در بخش کامنت ها با ما در میان بگذاریدو چنانچه سوالی دارید مطرح کنید تا پاسخ دهیم.

۳۹ پاسخ

    1. سلام و درود ..
      ممنون از مشارکت شما، ما برای کلاس های آنلاین از متد آموزش معکوس استفاده می کنیم که در نوع خودش بسیار منحصر به فرد هست.
      در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر شماره تماس بفرمایید همکاران در واحد آموزش با شما تماس خواهند گرفت.

    1. سلام و درود..
      همه ی مهارت ها در زبان انگلیسی مهم هستند و به نوعی می توانند به بهم کمکک کنند و به نوعی مکمل هم هستند ولی مهارت اسپیکینگ از مهارت های دیگر مهم تر است.

    1. سلام و درود..
      یکی از منابع خوب برای تقویت گرامر کتاب های Grammar in use در سه سطح مبتدی تا پیشرفته می باشد..

    1. سلام و درود..
      بله یکی از روش های تاثیر گذار بر روی تقویت لهجه می تواند تماشای فیلم باشد و همینطور شما می توانید با لهجه های مختلف آشنا شوید.

    1. سلام و درود..
      بله همینطور هست..
      ممنون از اینکه تجربیات خودتون رو به اشتراک گذاشتید.

    1. سلام و درود..
      بله همینطوره..قطعا یکی از روش های تاثیر گذار تقویت زبان انگلیسی استفاده ی آن در موقعیت های متفاوت هست.

    1. سلام و درود..
      اپلیکیشن نوگولرن با بیش از ۴۵۰ ویدیوی آموزی و ۱۰۰۰۰ تست هوشمند بهترین پیشنهاد برای فارسی زبانان است.

    1. سلام و درود..
      امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا بیشتر مهارت ها به صورت آنلاین و به شکل خودآموز یاد گرفته می شود.

    1. سلام و درود..
      برای استفاده از گرامر در مکالمه باید به یک تعادل نسبی بین fluency و accuracy خود برسید.

  1. سلام من کارشناسی زبان انگلیسی دارم اموزش زبان ، ولی نزدیک دوازده ساله کلا ازش فاصله‌گرفتم خیلی ازلغات و‌گرامر رو‌فراموش کردم الان میخام دوباره زبان م رو‌تقویت کنم‌وتو‌دوره های TTC شرکت کنم و‌تدریسم رو‌تو اموزشگاهها شروع کنم چون به چندتا اموزشگاه زبان درخواست دادم ازم خاستن تو دوره های TTC شرکت کنم ولی نمیدونم چطور تو ۱/۵ماه بتونم تقویت کنم و شرکت کنم تو دوره !میشه راهنماییم کنید چطوری و‌با چه اپلیکیشن یا دوره هایی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 9 =