تقویت ریدینگ آیلتس + راه های افزایش نمره

تقویت ریدینگ آیلتس

باید در نظر داشته باشید که تقویت ریدینگ آیلتس به عنوان یکی از مهارت های مهم در این آزمون، بسیار حائز اهمیت است. چراکه باید بهترین امتیاز برای این بخش را به منظور دریافت نمره لازم به دست آورید تا بتوانید برای ادامه تحصیل یا کار خارج از کشور درخواست دهید.
درواقع بخش ریدینگ که می تواند به طور فریبنده‌ای ساده به نظر برسد، برای کسب نمره در این آزمون بسیار مهم و کاربردی است. بااین حال، ریدینگ در مورد خواندن سریع و حفظ حداکثر اطلاعات در زمان مشخص شده خواهد بود که با استفاده از برخی نکات می توان به آن دست پیدا کرد.

تقویت ریدینگ آیلتس

بخش ریدینگ آیلتس در واقع قسمت دوم این آزمون را تشکیل می دهد و بلافاصله بعد از Listening قرار گرفته است. شما 60 دقیقه فرصت خواهید داشت تا 3 متن مختلف را بخوانید و به 40 سوال مربوط به آنها پاسخ دهید. ممکن است از خود بپرسید آیا آزمون آیلتس دشوار است؟

اگر هنور در خصوص این آزمون اطلاعات ندارید مقاله آزمون آیلتس چیست را مطالعه نمایید.

کسب امتیاز و از طرفی میزان دشواری آزمون برای همه متفاوت خواهد بود، اما بزرگترین چالش بخش ریدینگ که شما با آن مواجه می شوید، این است که باید حجم زیادی از متن را درک کنید و به سوالاتی درباره آنچه می خوانید در مدت زمان کوتاهی پاسخ دهید.

بااین حال، با کمک استراتژی های مناسب و کاربردی جهت آماده سازی بهتر و تمرین زیاد، به تقویت ریدینگ آیلتس کمک می کنید و هنگام شرکت در آزمون استرس کمتری خواهید داشت.

راه های تقویت ریدینگ آیلتس

مطالب متنوع را برای تقویت ریدینگ آیلتس بخوانید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود درک مطلب، خواندن هر چه بیشتر است. تا جایی که می توانید انواع متون انگلیسی را بخوانید.کتاب، مقاله روزنامه، نشریات آنلاین، مطالب دانشگاهی و رسانه های اجتماعی از جمله مواردی است که می تواند در تقویت مهارت شما موثر باشد.

خواندن انواع محتوای نوشتاری به بهبود مهارت های خواندن و گسترش دایره لغات شما کمک می کند. همچنین می توانید از طریق آشنایی با الگوهای عامیانه و گفتاری مدرن، افزایش سرعت در هنگام مطالعه را برای خود به ارمغان بیاورید. حتی گوش دادن به موسیقی هم می تواند مفید باشد، و اگر به دنبال اشعار آنها بگردید، امتیاز بیشتری در این زمینه دریافت خواهید کرد.

از تکنیک های مختلفی برای تجزیه و تحلیل متن استفاده کنید

اینکه خواننده مشتاقی باشید بسیار عالی خواهد بود. با این حال، بخش Reading آزمون برای آزمایش توانایی شما در شناسایی اطلاعات مهم طراحی شده است، بنابراین تا زمانی که همه چیزهایی را که می¬خوانید از نزدیک تجزیه و تحلیل نکنید، نمی توان انتظار داشت که به طور کامل برای انجام آن آمادگی داشته باشید.

بیشتر بدانید: تکنیک های ریدینگ آیلتس

یکی از راه های تقویت چنین مهارتی، این است که در هنگام خواندن هر متن برای خود سوال طراحی کنید، به دنبال مقاله ای بگردید که به آن علاقه دارید و همان طور که این کار را انجام می دهید، به بخش هایی که فکر می کنید مهم ترین اطلاعات را دربرمی گیرد، توجه کافی داشته باشید.

زمانی که خواندن هر متن را تمام می کنید، یک یا 2 سوال را در قالب ریدینگ آیلتس و در مورد مقاله ای که خوانده اید مطرح کنید. این کار به شما کمک می کند تا ذهنیت درستی درباره این بخش به دست می آورید که منجر به تقویت ریدینگ آیلتس می شود.

به دنبال یافتن معنی کلمات جدید باشید تا به تقویت ریدینگ آیلتس کمک کنید

همان طور که در حال مطالعه هستید، بهتر است که کلمات یا عبارات گیج کننده را علامت بزنید، سپس درباره آنها جست وجو کنید تا متوجه منظور کلمه مورد نظر شوید. این کار به شما کمک می کند تا در طول آزمون کمتر با واژه هایی برخورد داشته باشید که آنها را نمی شناسید، درواقع دایره واژگان شما گسترده تر خواهد شد.

به مهارت تندخوانی توجه داشته باشید

تندخوانی از دیگر راه های تقویت ریدینگ آیلتس محسوب می شود. به طور کلی آزمون آیلتس دارای محدودیت زمانی دقیقی است تا توانایی داوطلبان را برای پاسخ به سوالات در محدوده زمانی به چالش بکشد. از همین رو، توسعه مهارت تندخوانی به شما این امکان را می دهد تا با سرعت بالاتری جواب ها را پیدا کرده و ثانیه های ارزشمندی را برای خود ذخیره کنید.

درک متن به صورت کامل، خیلی مهم نیست

بدون تردید لازم نیست کل قسمت های متن را بفهمید. شما به دنبال یافتن پاسخ سوال و افزایش نمره آیلتس خود در بخش ریدینگ هستید پس لازم است تا فقط پاسخ های مورد نظر را پیدا کنید. اکثر سوالات توانایی شما را برای یافتن اطلاعات خاصی که به شما داده می شود، مورد بررسی قرار می دهند.

از طرفی نیز درک جملاتی که دربرگیرنده اطلاعات خاصی هستند برای شما مهم خواهد بود. به طور کلی از بین سوالات مختلف بخش ریدینگ فقط 2 نوع سوال وجود دارد که شما را ملزم به درک کل متن می کند. بقیه موارد مستلزم یافتن اطلاعات کلیدی خواهد بود. مقاله نمونه سوالات ریدینگ آیلتس با جواب میتواند شما را برای شرکت در آزمون بیشتر آماده کند که پیشنهاد میکنیم مطالعه نمائید.

سطح گرامر خود را تقویت کنید

یادگیری گرامر یکی از مهم ترین موارد در فهم هر زبانی محسوب می شود و این امر در مورد انگلیسی نیز صادق است. پس باید بدانید که برای شرکت در آزمون آیلتس، باید گرامر انگلیسی را به خوبی درک کرده باشید تا بتوانید به سرعت و به طور موثر از آن استفاده کنید.

تست های خاصی وجود دارد که برای سنجش سطح دانش داوطلبان در مورد دستور زبان انگلیسی طراحی شده است، بر همین اساس با درک دقیق گرامر، می توانید به راحتی به سوالاتی که نیاز به تکمیل جملات و خلاصه کردن دارند، پاسخ دهید.

نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنید

هنگامی که داوطلبان شروع به آماده شدن برای آیلتس می کنند، یکی از بهترین کارهایی که می توانند انجام دهند این است که به سرعت از نقاط قوت و ضعف خود ایده بگیرند، حتی آن دسته از افرادی که معمولا در زبان انگلیسی مهارت خیلی زیادی ندارند و به طور معمول در این آزمون نمره کافی کسب نمی کنند.

با یک تجزیه و تحلیل واقع بینانه، افراد قادر خواهند بود بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنند و از زمان آماده سازی نهایت استفاده را ببرند. درضمن شما می توانید در طول دوران آماده سازی خود مقالات آزمایشی آیلتس را امتحان کرده و نمرات خود را برای رسیدن به یک نتیجه واقعی ارزیابی کنید.

با در نظر گرفتن این مورد، هنگام آماده شدن برای آزمون، منابع آیلتس بسیار خوبی وجود دارد که از طریق آنها می توانید به افزایش مهارت خود در زمینه ریدینگ کمک کنید.

تقویت ریدینگ آیلتس آکادمیک

تقویت ریدینگ آیلتس آکادمیک

به طور کلی تقویت مهارت خواندن برای دستیابی به آمادگی بیشتر جهت شرکت در آزمون آیلتس بسیار مهم تلقی می شود و این امر به ویژه در مورد بخش Reading آکادمیک آزمون صادق است، جایی که شما باید متن دشوارتری را بخوانید و درک کنید. در بخش ریدینگ آکادمیک معمولا از متنهای توصیفی، تحلیلی و علمی استفاده می شود که می توان گفت فهم آنها برای برخی از داوطلبان دشوارتر خواهد بود.

اگر متقاضی شرکت در آزمون آیلتس هستید پیشنهاد میکنیم از پکیج آموزش آیلتس نوگولرن که به عنوان یک پکیج جامع خودآموز بهمراه پشتیبانی vip است و یا از مزایای دوره ریدینگ آیلتس استفاده نمائید.

البته این موضوع بدان معنا نیست که کسب موفقیت در این آزمون به دانشی فراتر از زبان نیاز دارد بلکه باید این را در نظر بگیرید که در هر صورت پاسخ به سوالات مربوط به متون ارائه شده در بخش آزمون آکادمیک تنها نیازمند سطح زبانی مناسب شما است.

از همین رو تمامی تکنیک هایی که برای تقویت ریدینگ زبان نیاز دارید را به کار بگیرید تا در زمان حضور در جلسه تا حد امکان استرس کمتری برای پاسخگویی به سوالات این بخش از آیلتس آکادمیک داشته باشید. باید این را هم در نظر داشته باشید، با توجه به دشواری متن های آکادمیک، باید سرعت خواندن خود را به خوبی تطبیق داده و بهبود ببخشید تا بهترین شانس را برای موفقیت در آزمون خواندن به دست آورید.

تقویت ریدینگ آیلتس جنرال

تقویت ریدینگ آیلتس جنرال

درخصوص آزمون جنرال باید به این نکته توجه داشته باشید که متن های ارائه شده درخصوص اطلاعات عمومی هستند و اگر درک مطلب خود را بهبود ببخشید بدون شک در پاسخگویی به سوالات موفق خواهید بود. در این مورد نیز باید روی نقاط ضعف و قوت خود به خوبی کار کرده، از دستورالعمل های مورد نیاز برای یادگیری هرچه بهتر واژگان و گرامر زبان انگلیسی بهره ببرید و بهتر است منابع مناسبی را برای این منظور پیدا کنید.

بیشتر بدانید : منابع ریدینگ آیلتس

از سری کارهایی که می تواند در تقویت ریدینگ جنرال به شما کمک کند این است که در زمان روخوانی بتوانید از مهارت اسکن و دستیابی به مفهوم کلی متن استفاده کنید، چراکه این مورد به خوبی می تواند در پاسخگویی به سوالات کمک کننده باشد.

این موضوع را هم در نظر داشته باشید که هرچند آزمون ریدینگ جنرال آیلتس ساده تر از آزمون آکادمیک است، نمره دهی این دو آزمون با هم متفاوت بوده و به طور مثال برای کسب نمره 9 باید بتوانید به هر 40 سوال این بخش پاسخ صحیح دهید. پس بسیار حواس جمع باشید که پاسخ سوالی را اشتباه انتخاب نکنید.

افزایش نمره ریدینگ آیلتس

افزایش نمره ریدینگ آیلتس

درصورتی که به دنبال افزایش نمره ریدینگ آیلتس هستید رعایت نکاتی که به آنها اشاره شد، به شما کمک می کند تا شایستگی لازم را برای موفقیت در این آزمون به دست آورید.

نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که شما برای سوالاتی که به اشتباه جواب می دهید امتیاز منفی نخواهید داشت، پس بهترین کار این خواهد بود که هیچ سوالی را بدون جواب باقی نگذارید، چراکه امکان دارد حتی در مواردی با شک و تردید جواب را وارد کنید اما همین مورد بتواند در افزایش نمره شما موثر باشد.

مدیریت زمان دیگر موردی است که باید در نظر بگیرید، چراکه تنها تسلط شما بر متن در افزایش نمره تاثیرگذار نیست و باید به سرعت هم توجه داشته باشید، پس برای هر متن بیشتر از 20 دقیقه زمان اختصاص ندهید.

جمع بندی

تقویت ریدینگ آیلتس یکی از موارد مهمی است که اغلب داوطلبان به دنبال دستیابی به آن هستند، این بخش به طور کلی شامل چندین متن مختلف است که باید در مدت زمان مشخص شده به سوالات آن پاسخ دهید.

از سری کارهایی که می توانید برای تقویت این مهارت انجام دهید شامل بهبود تندخوانی، یادگیری هرچه بهتر گرامر، بررسی نقاط ضعف و قوت، تمرین زیاد و برخی موارد دیگر است که همه آنها را می توانید برای افزایش مهارت ریدینگ آیلتس به منظور شرکت در آزمون های آکادمیک و جنرال مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =